Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydk
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 31-03 08:28
Avond,

Ik heb een vloerverwarming laten aanleggen en zou graag een slimme thermostaat willen installeren waarmee je bepaalde ruimtes warmer maken kan dan de andere. Ik heb gelezen dat met vvw het lastiger is om savonds de temperatuur helemaal uit te stellen, aangezien vvw eerder een langzamere variant van opwarmen is. Maar een lekkere warme badkamer is fijn om te hebben, terwijl ik in de slaapkamer eerder wat kouder wil hebben. Of wellicht helpt het in de avond om toch een paar graden naar beneden te gaan.

Heeft iemand wellicht tips welke thermostaat daarmee kan helpen en wellicht duurzamer kan zijn?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dit is gewoon instellen, niet merk afhankelijk :)
heb je ook vloerverwarming in je slaapkamer? bijzonder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floydk
Dat kan je met elke thermostaat dus doen?

Heb vloerverwarming in alle kamers laten leggen. Kan ik of als ik het huis verkoop altijd de kamers wisselen. Zo is ook alles dezelfde hoogte en geen verhoginkjes. Flexible en lekker makkelijk en de prijs zou niet veel lager zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als elke kamer een eigen groep op de verdeler is, dan kan je met iets als evohome elke groep (ruimte) apart regelen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydk
Klopt, elke kamer heeft zijn eigen groep gekregen. Als ik dit product bekijk, dan heb ik niet per kamer een temperatuurmeter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Niet per se, maar met is wel beter, want dan reageren de groepen daadwerkelijk op de ingestelde kamertemperatuur.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 22:51
Floydk schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:18:
Klopt, elke kamer heeft zijn eigen groep gekregen. Als ik dit product bekijk, dan heb ik niet per kamer een temperatuurmeter nodig?
Misschien wat foto's posten van je verdeler?

Want misschien is het bijvoorbeeld wel mogelijk om alles waterzijdig in te regelen. Dan krijgt een slaapkamer bijvoorbeeld 0.5liter per minuut en een badkamer bij wijze van 2liter per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydk
Heb zo helaas niet een duidelijker foto. Kun je daar wat aan zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPS2T8zpVVmP-zfxpt7_numJx98=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x7xpKNeZ9VjzAwMd5AVCK5HF.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-04 18:01

Jan2023

KISS

Ik zie daar een verdeler met flow regelaars
Dus je kan waterzijdig al het nodige verschil bereiken , zelfs als je slaapkamer apart zit op een lus kan je die helemaal dicht zetten.
Heb ik hier ook , de vvw in de slaapkamer heeft afgelopen winter gewoon dicht gestaan , zo koud was het niet buiten.

WElke warmtebron gebruik je , cv ketel of warmtepomp ?
Ik denk een warmtepomp vanwege de gesloten verdeler ?

VVW werkt gewoon het meest energie zuinig als je deze 24/7 op dezelfde temperatuur laat staan.
Fancy regelingen hoef je dan geen geld aan uit te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan2023 op 25-03-2025 17:58 ]

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Jan2023 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:56:

VVW werkt gewoon het meest energie zuinig als je deze 24/7 op dezelfde temperatuur laat staan.
Fancy regelingen hoef je dan geen geld aan uit te geven.
Gewoon lekker op 1 temp instellen en niet meer aankomen.
Dit werkt het allerbeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydk
Bedankt voor duidelijk uitleg. En dat kun je gewoon handmatig doen?

Klopt de warmtepomp wordt nu geïnstalleerd.

Oke, dat betekent dat jullie beide zeggen, geen verdere thermostaat bestellen maar gewoon de watertoevoer handmatig per kamer instellen en deze laten staan als de verdeling naar tevredenheid is ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met een warmtepomp zou ik niet met zoneregeling gaan werken. Het ding moet zn warmte kwijt. En een enkele kamer verwarmen wordt vrij lastig. Je stookt op lage temperatuur, dus je pompt er niet zomaar even een graadje bij. En hij gaat gegarandeerd pendelen bij te weinig afgifte.

Heb zelf wel in iedere kamer een (Shelly HT) thermometer hangen. En op basis daarvan heb ik de te warme kamers wat geknepen.

Hier is genoeg over terug te vinden in de verschillende warmtepomp topics.

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 26-03-2025 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-04 18:01

Jan2023

KISS

Floydk schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:11:
Bedankt voor duidelijk uitleg. En dat kun je gewoon handmatig doen?

Klopt de warmtepomp wordt nu geïnstalleerd.

Oke, dat betekent dat jullie beide zeggen, geen verdere thermostaat bestellen maar gewoon de watertoevoer handmatig per kamer instellen en deze laten staan als de verdeling naar tevredenheid is ingesteld?
Ja ,
En even geduld tot het volgende stookseizoen , nu valt er weinig meer te regelen.
Vloerverwarming is gewoon erg traag , ook afhankelijk van hoe het opgebouwd is , hoe meer massa in je vloer des te beter.
Is mijn mening , dat voorkomt grote temperatuur schommelingen vanwege de bufferfunctie in een stevige laag beton.

Vandaar dat je vaak het advies krijgt van 24/7 dezelfde temperatuur laten staan .

[ Voor 7% gewijzigd door Jan2023 op 26-03-2025 17:39 ]

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt

Pagina: 1