[XSX] Gloednieuwe Xbox Series X - Defect of normaal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-10 22:45
Afgelopen vrijdag een Xbox Series X 1TB gekocht.
Loop tegen een aantal rare 'problemen' aan, waarvan ik eigenlijk niet zeker weet of het echt problemen zijn :P

Probleem 1: Bij het opstarten hoor ik een raar geluid, ik vermoed de DVD drive, maar kan mijn vinger er niet op leggen. Zie YouTube: Xbox Series X Boot Up Mechanical Clunk Noise - Normal? (Niet mijn video, wel zelfde geluid).

Probleem 2: Zaterdagavond, tijdens uitschakelen van de console bleef de Xbox button op de console steeds aan en uit gaan. Dit is ongeveer 10 minuten doorgegaan, tot ik zelf de console hebt uitgedrukt via de knop.

Probleem 3: Zondagochtend tijdens inschakelen van de console had ik last van een paars scherm op de TV, de console meermaals herstart, geen baat. Pas nadat ik de TV stroomloos maakte en weer aansloot was het weg.
Mijn TV is een Philips The One 50PUS8808/12.

Is er iets mis met mijn console? Moet ik mij zorgen maken?
Paar jaar terug een Series S gehad, waar ik nooit tegen deze problemen ben gelopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 23:41
Ik herken geen van je issues. Heb hier een XSX staan sinds de launch, die echt foutloos en fluisterstil is (discdrive maakt natuurlijk wel geluid bij gebruik, maar ook dat geluid valt nog erg mee).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
Rossi46 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:53:
Ik herken geen van je issues. Heb hier een XSX staan sinds de launch, die echt foutloos en fluisterstil is (discdrive maakt natuurlijk wel geluid bij gebruik, maar ook dat geluid valt nog erg mee).
Verder is de console muisstil. Alleen bij het opstarten kort dat geluid.
Tijdens het gamen geen issues ervaren. Opstarten, afsluiten gaat verder ook goed nu.
Paarse scherm heb ik ook niet meer gehad na stroomloos maken van mijn TV.

Mocht er toch wat mis zijn, ben ik er liever wel graag snel bij. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:48

ilm

'Probleem' 1 en 2 zijn volledig normaal. Heb ik ook. Gewoon laten doen, voor de rest is iets volledig stil.

Nummer 3 lijkt me een (eenmalig) probleem met hdmi handshake of tv te zijn. Als alles nu werkt zou ik er niet wakker van liggen. Ik heb af en toe ook dat er geen geluid is en moet ik even rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:12
Wat let je om de console terug te brengen en in te ruilen voor een ander exemplaar omdat deze rare geluiden maakt. Wie weet tot wat voor problemen het gaat leiden in de toekomst omdat je in het begin het maar genegeerd hebt

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
hollandnick schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:48:
Wat let je om de console terug te brengen en in te ruilen voor een ander exemplaar omdat deze rare geluiden maakt. Wie weet tot wat voor problemen het gaat leiden in de toekomst omdat je in het begin het maar genegeerd hebt
Het zijn geen rare geluiden, het is alleen een kort geluid bij opstarten van de console.
Ik lees op Tweakers en andere fora's dat andere mensen hetzelfde ervaren met hun Xbox Series X.

[ Voor 7% gewijzigd door MeisterQ op 27-03-2025 22:45 . Reden: Onjuistheden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:12
Een beetje een aparte conclusie. Je maakt de topic aan waarbij je zelf refereert naar rare problemen en een raar geluid. Je machine zat 10 minuten lang in een boot loop. Daarna vertelt Rossi46 dat het dus niet normaal is want zijn console is fluisterstil ( zoals je ook zou verwachten vandaar dat je een topic aanmaakt )

De enige andere tweakers waar je naar refereert is dan ilm? Als je daar de conclusie op baseert is dat helemaal prima natuurlijk :P Maar ik gaf alleen aan wat ik zou doen ( kijkend naar ervaring in het verleden met elektronica )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
hollandnick schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:12:
Een beetje een aparte conclusie. Je maakt de topic aan waarbij je zelf refereert naar rare problemen en een raar geluid. Je machine zat 10 minuten lang in een boot loop. Daarna vertelt Rossi46 dat het dus niet normaal is want zijn console is fluisterstil ( zoals je ook zou verwachten vandaar dat je een topic aanmaakt )

De enige andere tweakers waar je naar refereert is dan ilm? Als je daar de conclusie op baseert is dat helemaal prima natuurlijk :P Maar ik gaf alleen aan wat ik zou doen ( kijkend naar ervaring in het verleden met elektronica )
Ik snap je opvatting, misschien mijn eigen reactie ook niet volledig genoeg geformuleerd, excuses voor de verwarring.
Op Tweakers en andere fora's dezelfde type posts gevonden, met dezelfde conclusies, vandaar mijn reactie.

YouTube: Halo Xbox Series X console startup sound vs regular Series X hoor 0:03 en 0:05
https://www.reddit.com/r/...arting_console_brand_new/ (Waar iemand MS Support had benaderd)

De console is verder muisstil. Bij opstarten een kort geluid, wat kennelijk te maken heeft met het initialiseren van de Blueray drive. Met schijf erin, zou die dit niet doen, maar ik heb nog geen fysieke game erin gehad.

En kennelijk beinvloed de "Always On" functie dit ook, omdat de console dan niet opgestart hoeft te worden. Dit vanavond getest en dan hoor ik het geluid inderdaad ook niet.

Tevens was het geen bootloop, maar kennelijk de console die nog achtergrondtaken aan het verwerken. Wat logisch klinkt gezien er van àlles geüpdatet en geïnstalleerd is op de console.

Terugbrengen binnen retourperiode snap ik, echter heb ik inmiddels buitenom deze incidenten de console langdurig zonder problemen gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door MeisterQ op 27-03-2025 22:54 . Reden: Aanvullingen ]

Pagina: 1