Op zolder rustigaan aan het voorbereiden van het leggen van een vloer, en onder een houten afdekplaatje kom ik een oud, wat ik vermoed, rook of afzuigkanaal tegen. In de ruimte onder deze vloer was hier al niks meer van te zien ten tijde van beginnen met stuccen daar, dus het is al een tijdje dicht
.
Nu zit dit onder een schuin dak, dus er zal nooit écht gewicht op deze plek komen staan, mijn idee is om het grotendeels op te vullen met een hiervoor geschikt purschuim, voornamelijk om te voorkomen dat er vocht van het zandcement mijn "mooie plafonnetje" bezoedelt, en dan de laatste 5cm op te vullen met een beetje (5cm) zandcement als dekvloer.
Hoogte thv het gat is nu +- 40cm, wat nog verminderd wordt straks als het dak verder afgewerkt wordt met isolatie en gipsplaat.
Er komt hierna een laminaatje overheen, dus het krijgt tenminste in mijn bewoningsduur weinig te verduren.
Aan de onderkant ga ik niks wijzigen, dat is gladgestuct en strak, ookal is het in het gat weinig strak
.
Alternatieve oplossingen?
:strip_exif()/f/image/jfezgN3yVI0pE1FXRmjxTFUx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ORsMoTLLoiquAI4Hn7BZo7Yy.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu zit dit onder een schuin dak, dus er zal nooit écht gewicht op deze plek komen staan, mijn idee is om het grotendeels op te vullen met een hiervoor geschikt purschuim, voornamelijk om te voorkomen dat er vocht van het zandcement mijn "mooie plafonnetje" bezoedelt, en dan de laatste 5cm op te vullen met een beetje (5cm) zandcement als dekvloer.
Hoogte thv het gat is nu +- 40cm, wat nog verminderd wordt straks als het dak verder afgewerkt wordt met isolatie en gipsplaat.
Er komt hierna een laminaatje overheen, dus het krijgt tenminste in mijn bewoningsduur weinig te verduren.
Aan de onderkant ga ik niks wijzigen, dat is gladgestuct en strak, ookal is het in het gat weinig strak
Alternatieve oplossingen?
:strip_exif()/f/image/jfezgN3yVI0pE1FXRmjxTFUx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ORsMoTLLoiquAI4Hn7BZo7Yy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6PmZAX176T8D5SGTWta1yNli.jpg?f=fotoalbum_large)