PostNL pakket via DHL verstuurd... wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:22
Dit is mijn eigen fout geweest, zit er niet bij met mn kop de laatste weken maar ok...

Ik had een *knip* Webwinkel retour in 2 delen... 1 postnl en 1 dhl. Maar het postnl label bevatte ook het DHL label. Bij de toko waar ik hem verstuurde hadden ze alleen zelfscan ding, dus ik scan zonder goed na te denken de 2 pakketten en lever ze in... Beiden gaven me gewoon 'ja prima, vul je email in' en ik kreeg een DHL mail met status.

Paar dagen later, 1 pakket is afgeleverd en de andere zou retour afzender zijn maar ook adres onbekend. Even bij de toko langs, die hebben en wisten van niks.

Ik kijk nog een keer en verdorie, nu zie ik dus dat het postnl was... geen dhl!

Het is specifiek DHL Ecommerce en Ik zie alleen een dhl chat contact optie zo snel, die zinloos is... De toko loop ik zo nog wel even langs met deze info, de track n trace van postnl zegt dat het pakket nog niet ontvangen is en dhl geeft 'retour afzender adres onbekend'

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of enig idee of ik dat pakket nog terug kan krijgen? Gaat om ruim 150 euro dus best wel balen dit.

Vrees het ergste hier en dat is mijn eigen fout geweest (hoewel het feit dat het apparaat het gewoon als DHL pakket accepteerde ook wel ruk is)

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 24-03-2025 14:32 ]

Beste antwoord (via m0ridin op 25-03-2025 06:49)

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je ook contact met DHL al opgenomen? Zij zullen vast meer weten dan een pakketpunt en de track & trace.

En was het niet toevallig zo'n dubbel-label van de webwinkel; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dknh29oERKmKGSZYS9Dc2XYTUhA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/M1PFNypjAXBENQdTiLpkIVC3.png?f=user_large

Daarmee zou die namelijk wel verzonden moeten kunnen worden vanuit DHL.

[ Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 24-03-2025 14:41 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je ook contact met DHL al opgenomen? Zij zullen vast meer weten dan een pakketpunt en de track & trace.

En was het niet toevallig zo'n dubbel-label van de webwinkel; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dknh29oERKmKGSZYS9Dc2XYTUhA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/M1PFNypjAXBENQdTiLpkIVC3.png?f=user_large

Daarmee zou die namelijk wel verzonden moeten kunnen worden vanuit DHL.

[ Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 24-03-2025 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Waarom geef je aan dat de chat-optie zinloos is? Onlangs nog een probleem gehad met een retourzending en dat is toen goed opgelost via de chat.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:27
Interessant dit. Vergelijkbaar met mijn ervaring?

Ik had van een Duitse webshop ook een retourformulier met daarop linksbovenin PostNL logo (groot), een Deutsche Post logo, een DHL logo. Mijn retourlabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpB0geXI2f_OnudrDV06VZow1PI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXmaxCkZviRWa8WkaHNbr9oV.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb hem bij PostNL gebracht. Ze scanden ook de 3s code. Het lijkt erop dat het zowel bij DHL als bij PostNL zou kunnen (linker- en rechterkant van de retourbon)? Maar dat zou de PostNL stempel onderop dan niet verklaren.

pakket is succesvol bezorgd

[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 24-03-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Je kan DHL bellen;
088-3454300

Ze helpen je meestal best wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Yorinn zo'n label was het inderdaad, maar met 3S track n trace code, dat is toch postnl?

@Slappyjoez omdat de chat de track trace/postcode combi niet kan vinden, me vraagt of het een retour naar een bedrijf is een vervolgens zegt met hen contact op te nemen en af te sluiten.

@Tomino hmmm, bijzonder... Hopelijk komt hij magischer wijs nog aan maar totnu toe spoorloos.

@graceful thanks! Ga ik proberen, al is dit nummer (volgens mij herken ik hem) niet van ecommerce
dhl en zijn dat 2 losse bedrijven (werd doornormale dhl al verteld met hen contact op te brengen voor de app), maar misschien kom ik hier wel verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

m0ridin schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:26:
@Yorinn zo'n label was het inderdaad, maar met 3S track n trace code, dat is toch postnl?
Nee, DHL gebruikt ook 3S-codes sinds een paar jaar. En betekent "retour afzender" in deze niet retour naar de webwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Yorinn schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:37:
[...]

Nee, DHL gebruikt ook 3S-codes sinds een paar jaar. En betekent "retour afzender" in deze niet retour naar de webwinkel?
Dat is in ieder geval goed in te weten...

Maar denk het niet, status verloop is:

1. Afgegeven op servicepunt door verzender
2. Afgehaald door bezorger
3. Klaar voor versturen naar sorteercentrum
4. Retour verzonden naar verzender

Die laatste op 21 mrt om 9:20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:41
m0ridin schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:35:
[...]

Dat is in ieder geval goed in te weten...

Maar denk het niet, status verloop is:

1. Afgegeven op servicepunt door verzender
2. Afgehaald door bezorger
3. Klaar voor versturen naar sorteercentrum
4. Retour verzonden naar verzender

Die laatste op 21 mrt om 9:20
Bij een retour is de verzender toch ook vaak de ontvanger van het geretourneerde pakket. In mijn geval blijven DHL retour producten vaak op die status staan zonder ooit op afgeleverd te komen. Geld komt wel altijd terug dus zal ergens toch wel goed gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:02

NSG

Je weet niks!

maffiabaas schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:47:
[...]

Bij een retour is de verzender toch ook vaak de ontvanger van het geretourneerde pakket. In mijn geval blijven DHL retour producten vaak op die status staan zonder ooit op afgeleverd te komen. Geld komt wel altijd terug dus zal ergens toch wel goed gaan.
Klopt helemaal wat je zegt, bij een retour is wat DHL de ‘verzender’ noemt, de partij waarnaar je het retour hebt verzonden. Best verwarrend..

Grote kans ook dat de status verder niet geüpdatet wordt, geduldig afwachten tot de webshop aangeeft de retournering te hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:40
Ik had laatst een Nederlands retourpakket naar ik dacht zalando en daar stond zowel postnl als DHL op het label. Je mag blijkbaar kiezen tegenwoordig.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• m0ridin
Hi all, dank voor de reacties en zowaar net inderdaad een mail van *knip* Naam winkel dat de retour ontvangen is (en geld, was via een cadeaubon, is weer op de cadeaubon teruggezet).

Dus inderdaad, gewoon compleet gebrek aan updates van DHL (nou ja, liever geen updates en correcte aflevering dan correcte updates en geen aflevering ;) )

Goed om te weten voor de toekomst, toch stuur ik als t kan toch maar via postnl verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2025 08:42 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Pagina: 1