Hallo allen, ik heb hier eerder vragen gesteld, en altijd goed advies gekregen
. Meest recentelijk vroeg ik of ik moest gaan upgraden of een compleet nieuw systeem aanschaffen. Uiteindelijk heb ik er toen toch voor gekozen om te wachten. Nu heb ik een leuke bonus ontvangen op 't werk, en wil ik daar graag een nieuw systeem van bouwen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1440p
Werk (foto's bewerken, grafisch vormgeven, video bewerking) / Gamen / Optie om te streamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 / 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Ik ben voorzien van 3 monitoren, waarvan mijn hoofdscherm 160hz heeft.
- Muis / Toetsenbord heb ik
- Ik heb een Corsair RM850x van mijn huidige PC, kan ik die goed hergebruiken? Hoe lang gaat zoiets mee?
- NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti, zit in mijn huidige systeem, ik heb me laten vertellen dat deze nog prima mee kan, wat is jullie mening?
- Harde schijven / SSD's en dergelijke van mijn huidige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Moederbord
- RAM
- CPU
- Koeling?
- Nieuwe kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef geen lampjes en dergelijke, het liefst een vrij 'nuchter' uiterlijk qua kast. Het liefst niet een hele brede kast.
Ga je overklokken?
Nee waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Goed advies
, en de mogelijkheid om in de toekomst componenten te kunnen ontvangen om de levensduur te verlengen.
Nou heb ik gemerkt dat ik vaak niet één van de allerbeste CPU's kies, en merk ik tijdens het gamen dat mijn CPU (uiteindelijk) vaak toch de bottleneck veroorzaakt, wellicht dat ik in mijn wenslijst daar nu voor probeer te compenseren
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wenslijst
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1440p
Werk (foto's bewerken, grafisch vormgeven, video bewerking) / Gamen / Optie om te streamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 / 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Ik ben voorzien van 3 monitoren, waarvan mijn hoofdscherm 160hz heeft.
- Muis / Toetsenbord heb ik
- Ik heb een Corsair RM850x van mijn huidige PC, kan ik die goed hergebruiken? Hoe lang gaat zoiets mee?
- NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti, zit in mijn huidige systeem, ik heb me laten vertellen dat deze nog prima mee kan, wat is jullie mening?
- Harde schijven / SSD's en dergelijke van mijn huidige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Moederbord
- RAM
- CPU
- Koeling?
- Nieuwe kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef geen lampjes en dergelijke, het liefst een vrij 'nuchter' uiterlijk qua kast. Het liefst niet een hele brede kast.
Ga je overklokken?
Nee waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Goed advies
Nou heb ik gemerkt dat ik vaak niet één van de allerbeste CPU's kies, en merk ik tijdens het gamen dat mijn CPU (uiteindelijk) vaak toch de bottleneck veroorzaakt, wellicht dat ik in mijn wenslijst daar nu voor probeer te compenseren
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ter aanvulling:
Inventaris# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte X570 GAMING X (rev. 1.0) | € 379,19 | € 379,19 |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 69,- | € 69,- |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | Samsung 850 EVO 120GB (incl. installatiekit) | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 860 EVO 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 980 Pro (met heatsink) 1TB | € 119,- | € 119,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 697,09 |
Wenslijst
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 552,99 | € 552,99 |
1 | Moederborden | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | € 253,99 | € 253,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black Solid | € 88,90 | € 88,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 89,92 | € 89,92 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 985,80 |
[ Voor 57% gewijzigd door PapaSpice op 25-03-2025 11:53 ]