Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:18
Hey tweakers,

Ik heb nu nog een Quest 2 met een 6 maanden oud BoboVR M2 headstrap, en gezien mijn weinige geluk met het verkopen van de headset (~150-250) icm deze strap (waarde nieuw 110, wil er eigenlijk 70 voor ivm weinige gebruik) besloot ik dus deze over te willen zetten op mijn Quest 3, echter heb ik geen 3D printer..
Ik heb wel hier en daar wat schematics gevonden, maar mijn verstand over 3D printen is dus ook echt 0, en ik vroeg mij hierbij af of er voor een schappelijke prijs iemand eventueel de adapter wil printen? en eventueel betere vinden?

Gezien dat het gaat om 3D printen, en ik hoop dan ook dat het zonder dat het teveel kost of dat het afbreekt (want hey, tis toch een duur ding wat anders gaat vallen :P) dat iemand mij zou kunnen helpen?

Simpel gezegd is het eigenlijk een adapter tussen de BoboVR M2 en M3, mocht je iets willen weten daarover, ze hadden tijdelijk een adapter zelf te koop. Nu willen ze natuurlijk dat iedereen weer 110 euro uitgeeft voor de M3 dus is die productie en verkoop gestopt

Bij deze mijn vraag; Is het mogelijk om een goede adapter te laten printen, hoeveel zou dit kosten en.. hoe betrouwbaar is het?

Hoor het graag!

Zal overigens later vandaag nog even de links toevoegen van de adapter prints die ik had gezien op het web.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:50
Ik heb de omvormer gehad van M2 naar M3 en nu de S3 Pro en die is echt een pak beter. Daar je die eerlijk gezegd aan, veel comfortabeler en de batterij laadt hem goed op.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Ah ja, zat zelf ook na te denken over die S3 maar het irritante is gewoon dat niemand die M2 wil kopen voor meer dan 20€, ik snap geeneens waarom. Het is maar 6 maanden oud, 7x gebruikt voor een uurtje.. en gezien de prijs van 110€ toen (nu nogsteeds nieuw) wil ik er gewoon voor 70-80€ vanaf zijn zodat ik inderdaad de nieuwere kan halen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Snap hem, maar het is een gebruiksvoorwerp wat op je hoofd zit en het is inmiddels vrij goed bekend dat de S3 een stuk prettiger is met de Quest 3 dan de M2, dus wil iedereen de S3 tegenwoordig. Denk dat het laden van de batterij ook een belangrijke factor daarin is.
Daarbij komt dat hij ook niet met de Quest 2 werkt, dat is denk ik de grootste deal breaker. Men koopt geen Quest 2 meer en iedereen die er al een heeft, heeft ook al een strap.

Wel zonde, maar het is niet anders ben ik bang. Gewoon de M2 te koop laten staan, verkoopt voor €50 waarschijnlijk wel een keertje.

[ Voor 18% gewijzigd door Koldur op 25-03-2025 08:17 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Snap je compleet. Echter vond ik de Quest 2's M2 prima zitten, en eerlijk.. zolang ik het geld er nog niet voor over heb en niemand die Quest 2 (met de strap) voor 220-250 wil (terwijl ik gewoon verkopen zie met alleen de quest 2 zelf voor 175) en mensen dan ook maar 175 bieden voor incl strap, dan wil ik die liever meenemen. Ben dan wel benieuwd hoe de M2 op de Quest 3 dan slechter aanvoelt? Of doel je vooral op het feit dat de Quest 3 S3 headstrap die fan heeft & batterijen van dubbele capaciteit :P

Want eerlijk gezegd gaat het mij eerder om een fatsoenlijk afstelbare headstrap (en de M2 zit mij dus ook prima), batterijen zijn mooi meegenomen maar in de 6 maanden en 7-8 keer gebruik ermee heb ik eigenlijk nogsteeds de gewone "3rd party" Quest Link cable gebruikt die ook de originele kabel als extra koppeling heeft om de headset te laden & te gamen tegelijkertijd via mn PC, dus qua batterij heb ik nog niet ervaren hoe dat is.

Wel een goeie om die strap dan voor 50 euro online apart te zetten, misschien dat ik hem dan inderdaad wel kan verkopen..
Voor nu maar eens door blijven zoeken naar iemand die dan een adaptertje wilt printen dat ie gewoon past op de Q3.. Bedankt voor je toevoegingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dat dacht ik ook met de M2, totdat ik de S3 in bezit had en qua comfort is dat echt een verschil. Zit veel prettiger nog dan de M2. Dat is het lastige met dergelijke producten, je kunt ze bijna niet uitproberen en weet je niet wat je mist totdat je het wel geprobeerd hebt.
Ook zijn de armen die aan de Quest 3 bevestigd moeten worden, nu lost te schroeven, dus kan deze in de toekomst veel makkelijker omgebouwd worden.

Wat vooral een ding is met de M2 batterijen, is dat deze te langzaam laden voor de Quest 3. Als je de Quest dan pakt terwijl deze nog maar 33% batterij over heeft, zal het kunnen zijn dat je er niet meer dan een uur mee kan spelen omdat de interne batterij te hard ontlaadt. Met de S3 batterij is dat geen probleem.

Je bent helaas wat te laat met alles te verkopen, de Quest 2 wordt nog wel ondersteund, maar veel spellen zijn Quest 3 only geworden en met dit soort apparaten zijn de meeste kopers de wat meer enthousiastelingen. En die willen liever de nieuwe tech.
Natuurlijk zijn er wel gegadigden voor de Quest 2, maar die willen dan vaak niet een dure headstrap erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Ja jammer indd, klinkt iig dat ik sowieso de batterijen niet hoef te gebruiken op de Quest 3 dan, weet wel zeker dat mijn Quest Link kabel + de koppeling met de originele lader van de Quest 3 wel dat ding goed zal laden. Zal dus niks gaan merken qua verschil aangezien ik de batterijen toch nooit gebruikte in die 7 keer.
Hmm, is het dan misschien toch beter om die quest 2 dan voor 175 euro te verkopen dan..? Gewoon kei zonde van de M2 strap die 6 maanden oud is.. heb de Quest 3 nu ook pas vanwege een aanbieding dat ik de 512GB editie voor 384 euro heb kunnen scoren, vond 550 euro veel te duur (mijn quest 2 was 400 nieuw 4 jaar terug, vond dat al prijzig..)
Snap wel indd met nieuwste tech etc, maar als ik dan op o.a ebay kijk, zat verkopen omdat kleine kinderen in bijv amerika of andere landen gewoon niet boeien dat die frames ineens hoger zijn, meeste spelen toch Gorilla Tag of VRChat, daar is de Quest 2 sowieso nog super goed voor lijkt mij dan.
Ik hoefde persoonlijk ook niet te upgraden maar kon de deal niet laten liggen. Vandaar dat ik mijn "nieuwe" M2 strap dus ook mee wil nemen, puur omdat ik een hekel heb aan de Strap van Meta, maar om dan weer 110 uit te geven.. echt geen idee..
Ff wachten met crypto denk ik, als die weer stijgt heb ik zo mn verlies terug haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Voor mij is die fan bij de S3 een vrij belangrijke toevoeging, heb nu nooit meer last van beslagen lenzen.

Los verkopen zou ik sowieso doen, veel meer kans, vooral omdat de Quest 2 kopers inderdaad de minder kritische kopers zullen zijn. Die headstrap kan iemand interessant vinden omdat hij/zij een defecte strap heeft of draadloos wil gaan met batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Ah goeie indd. Nog geen last van gehad op t moment maar ik heb dan ook een ventilatiesysteem in de ruimte waar ik speel :)
Eerste 12 uur met de Quest 3 zijn uitstekend verlopen, alleen die irritante standaard strap die nooit perfect zit.

Zal dan inderdaad eens alles apart gooien. Heb hier ook al een advertentie staan maar merk toch dat op marktplaats het beter verloopt, 3 biedingen op de Q2+strap, van 150, 170 en 175 euro ondertussen, maarja voor beide is t te weinig.
Pagina: 1