Recent ben ik begonnen met het renoveren van één van onze slaapkamers in ons huis (bouwjaar 1975). Na de laminaat en de vinylvloer eruit te halen ben ik een 3de vloer laag tegengekomen. Dit is een donkerblauw (zie afbeeldingen) glad zeil, dat niet heel indruk baar is. Ik heb wat opzoekwerk gedaan en ben denk ik tot een correcte identificatie van dit materiaal gekomen, volgens het internet zou het hier gaan om balatum (een goedkopere/voorloper van linoleum). Mijn vraag is nu omdat ik hier verder niets over terugvindt of iemand deze balatum herkend, al eens verwijderd heeft... en weet of deze asbest bevat? Heel onze bovenverdieping is met deze balatum gelegd, maar enkel in deze kamer heb ik de bovenste lagen (laminaat en vinyl) er al volledig af gehaald en ben ik nu dus op deze balatum gestoten. Er was een klein stukje los daar heb ik onder gekeken en de foto's genomen. De vloer is niet met zwarte lijm vastgeplakt, eerder lijkt het op een soort van transparante lijm die als je een stukje lostrekt wel haren achterlaat op de chape. Ik ga ook nog een staal laten testen, maar ben nu al even op zoek naar eventuele ervaringen hiermee (en een klein beetje geruststelling??). :no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0tD1KnzlKP9kskf1SUcHQ8HD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/c5LnfrlnWRAFL6L9m4fTORXa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eqbch1uEytrRkHS9VOka3sYn.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nfR4QzIoKQtMzqNkebq7LfMt.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KHATA7mcdmGuPtG4zx4jEyN2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hobcRLbBIOGHKIbWS5yNy9gu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0tD1KnzlKP9kskf1SUcHQ8HD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/c5LnfrlnWRAFL6L9m4fTORXa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eqbch1uEytrRkHS9VOka3sYn.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nfR4QzIoKQtMzqNkebq7LfMt.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KHATA7mcdmGuPtG4zx4jEyN2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hobcRLbBIOGHKIbWS5yNy9gu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0tD1KnzlKP9kskf1SUcHQ8HD.jpg?f=user_large)