Problem with webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 5.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzoz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-03 10:36
Hello,

I would like some advise regarding below issue

I have made an order at snip webshop but I did not receive any parcel, DHL delivered according to the tracking but I did not received my parcel.

Now I emailed [mbr[snip[/] about this and DHL did the investigation and they say it has been delivered.
snip is hiding behind this and simply say it has been delivered so there is nothing they can do.
[mbr[snip[/] needs to take their responsibility and claim it at DHL as they did not deliver at my house or my neighbor. My guess is that they dropped it in front of the door without my permission, in that case DHL was wrong but snip is still responsible for delivery to the customer i guess.

There has to be done something about this.
I lost 653,- euro now and will not accept this

What can I do?

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2025 19:53 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Engelse woorden maar Nederlandse zinsbouw en soms fonetische spelling. Wat is hier aan de hand? Moeten we nu in het engels of Nederlands reageren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
in gebreke stellen. en ze een x aantal dagen de tijd geven om alsnog te leveren.
daarna koop ontbinden en hopelijk krijg je je geld terug.

Anders zul je een rechtsbijstand/advocaat/ rechtszaak moeten starten

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:14
Kurkentrekker schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:22:
Engelse woorden maar Nederlandse zinsbouw en soms fonetische spelling. Wat is hier aan de hand? Moeten we nu in het engels of Nederlands reageren?
Imho niets. Het is een nederlands forum en als iemand niet de moeite neemt om het zelf te vertalen houd het wat mij betreft ook meteen op.

Er zijn genoeg andere vragenstellers die die moeite wel nemen.

En tegenwoordig, is het wel iemand of is het iets 🤔

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzoz
Ik stel een oprechte vraag en Engels kan iedereen wel begrijpen dus wat is het probleem

[ Voor 17% gewijzigd door bazzoz op 24-03-2025 09:31 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:29
bazzoz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:26:
Laat maar weer, lekker behulpzaam.
Ik stel een oprechte vraag en Engels kan iedereen wel begrijpen dus wat is het probleem
Het is toch een Nederlandse site?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Het is een Nederlands forum?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:54

Fanta

FordPerformance™️

Oh nu ligt het aan ons? Ik zou zeggen, ga eens met de zoekfunctie aan de slag, want je bent zeker niet de eerste die deze vraagt stelt.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je in steenkolen engels een probleem wil aankaarten, dan krijg je er steenkolen voor terug.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[/quote]
Ik ga toch ook geen vraag in het spaans hier plaatsen.
Lul gewoon Nederlands als je dat kan op een Nederlands forum

Verder blijft mijn antwoord het zelfde.
In gebreke stellen. X aantal dagen geven om alsnog te bezorgen.
Daarna koop ontbinden

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2025 19:53 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bonswah
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:18
djmuggs schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:33:
Als je in steenkolen engels een probleem wil aankaarten, dan krijg je er steenkolen voor terug.
I dont think we will come an end.

Voor de rest: https://www.dhlecommerce....angen/pakket-niet-bezorgd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:42
Het is een Nederlands forum en jij bent degene die een hulpvraag heeft. Enige eigen moeite er in steken kan dan geen kwaad. Voor de hulp die je zoekt zit je hier verder wel op het juiste forum, maar het is wel een forum waarbij we verwachten dat je zelf ook wat moeite doet in vraagstelling en antwoorden geven op vragen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:20
[/quote]
Ik zou ook zeggen: volg het antwoord van @jack zomer. Met DHL heb je verder niets te maken en het is aan de winkel om aan te tonen dat ze afgeleverd hebben. Een afgiftemelding van DHL gaat dan niet genoeg zijn.

Maar, de winkel zal niet te makkelijk willen doen, om misbruik van het systeem tegen te gaan. En dan is helaas de optie die voor jou overblijft om het juridische traject in gang te zetten. Met goede kans dat ze alsnog meewerken als ze zien dat je het serieus meent.

[ Voor 41% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2025 19:53 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:37
问题在于,你本来就会说荷兰语,所以用英语提问是没有意义的。

Iedereen kan Google Translate gebruiken dus wat is het probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:57
BertVK schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:20:
[...]

问题在于,你本来就会说荷兰语,所以用英语提问是没有意义的。

😂😂😂😂

Zal eerlijk zijn: had Translate wel even nodig

[ Voor 7% gewijzigd door darth.75 op 24-03-2025 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

Qwerty-273

Meukposter

BertVK schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:20:
Niet dus, want op de werkplek worden de diensten van Google geblokt :D
(en ik had stiekum verwacht dat er precies hetzelfde zou staan zoals je in het Nederlands had geschreven)

[ Voor 17% gewijzigd door Qwerty-273 op 24-03-2025 09:42 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 11:35
De eerste fout die je gemaakt hebt is bestellen bij [mbr[snip[/]. De service hoef je tegenwoordig nog maar weinig van te verwachten, die goede periode is voorbij en ik vraag me af of het ooit nog gaat verbeteren. Ik en iedereen in mijn omgeving bestellen er niet meer.

Verder moet je gewoon juridische hulp inschakelen en volgens mij is de eerstvolgende actie een brief sturen, in gebreke stellen en vervolgens de koop ontbinden ( want pakket nooit ontvangen ) en vervolgens je geld terug eisen.

DHL doet als het goed is niets met jou want je bent geen klant, dat is de webshop

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2025 19:54 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Grootste problemen er mee zijn dat het afleidt van je vraag (zie reacties), en dat het als “lui” overkomt (copypaste van andere plaats waar je het ook vraagt) wat dan niet uitnodigt mee te denken. In beide gevallen heb vooral jij er last van.

Inderdaad komt dit vaker voor, maar wordt dan vooral besproken in het shopping subforum. Je wilt daar even bestaande topics lezen voor tips, bijv via https://gathering.tweaker...=96&keyword=Niet+geleverd waarna je wellicht vervolgvragen kunt stellen in je eigen topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 19:10
ok feiten zijn: jij besteld, is met dhl meegegaan. En jij zegt niet geleverd. Wat is het bewijs van jou dat jij kan aantonen dat je het niet geleverd heb gehad? En wat is het bewijs van de webshop dat zij aantonen dat er bij jou geleverd is.

Anders houdt het al gauw op namelijk. voor 1 van de twee partijen :) [mbr[snip[/] heeft een bezorgplicht naar jou tot jij het ontvangen heb. En als het niet is ontvangen dan is het of naleveren of koop ontbinden.

[ Voor 1% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2025 19:54 ]

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

Qwerty-273

Meukposter

stftweaker schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:33:
En jij zegt niet geleverd. Wat is het bewijs van jou dat jij kan aantonen dat je het niet geleverd heb gehad?
Bewijzen dat iets niet is gebeurt is natuurlijk erg lastig of eigenlijk onmogelijk. Is een foto van een lege brievenbus voldoende?

De verkoper/winkel zal moeten bewijzen dat het geleverd is. Als dat bewijs rammelt dan is het aan de koper omdat te betwisten. Het zal waarschijnlijk pas in een civiele zaak tot een conclusie leiden als ik zo kijk naar de ervaringen online met de specifieke winkel.

https://www.thuiswinkel.o...-hebben-ontvangen-wat-nu/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneke1280
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-05 23:36
Je bent eraan. Zelf ook meegemaakt met die webshop. Niets ontvangen en naar je geld kun je fluiten. Hun hebben er een handje van zelf de regels te bepalen en zich niet aan de wet te houden.

Als windows kan vastlopen, zal deze dat ook doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:54

Jorissie87

No diggity

Ik mag hopen dat wanneer je iets besteld van 653 euro dat er ergens bij ontvangst getekend moet worden. Hoefde dat hier niet of heeft er iemand anders namens jou getekend? Indien het laatste kan je er daar misschein nog iets op winnen.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door mugenmarco op 24-03-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:46
denneke1280 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:56:
Je bent eraan. Zelf ook meegemaakt met die webshop. Niets ontvangen en naar je geld kun je fluiten. Hun hebben er een handje van zelf de regels te bepalen en zich niet aan de wet te houden.
Je hoeft helemaal niet naar je geld te fluiten, je zult alleen wat moeite moeten doen om dit terug te krijgen.

Als OP bewijs heeft gekregen van DHL dat het bezorgd zou moeten zijn, dan zal het aan OP zijn om het tegendeel te bewijzen. Met dit bewijs zal OP de webshop ingebreken moeten stellen, levering alsnog eisen of anders geld terug eisen. Als hier geen gehoord aan gegeven wordt, dan zou ik dreigen met de betaling te storneren. Als OP met creditcard of paypal heeft betaald, dan gaat dit vaak makkelijker dan bij de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MIjn ervaring:

Toen er bij een pakket was bezorgt volgens DHL en niet bij mijn adres heb ik DHL gebeld. Persoon kon mij vertellen aan de hand van GPS gegevens dat hij bij mij achter op een pleintje was gestopt. En daar lag mijn pakket bij de achterburen voor de deur.

Dus mijn advies: Bel DHL op vraag waar is mijn pakket en als je de juiste medewerker hebt zal misschien in die gegevens willen kijken om te kijken waar de bezorger is geweest op dat tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ijsklont schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:43:
Als OP bewijs heeft gekregen van DHL dat het bezorgd zou moeten zijn, dan zal het aan OP zijn om het tegendeel te bewijzen.
Hoe bewijs je dat je iets niet hebt gehad? Een foto van een lege brievenbus? Een lege tafel?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:56
De bewijslast ligt bij de webshop om aan te tonen dat het wel is geleverd. Tracking nummer alleen is niet voldoende. Hier zijn al tal van andere topics voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
hollandnick schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:42:
De eerste fout die je gemaakt hebt is bestellen bij [mbr[snip
. De service hoef je tegenwoordig nog maar weinig van te verwachten, die goede periode is voorbij en ik vraag me af of het ooit nog gaat verbeteren. Ik en iedereen in mijn omgeving bestellen er niet meer.

Verder moet je gewoon juridische hulp inschakelen en volgens mij is de eerstvolgende actie een brief sturen, in gebreke stellen en vervolgens de koop ontbinden ( want pakket nooit ontvangen ) en vervolgens je geld terug eisen.

DHL doet als het goed is niets met jou want je bent geen klant, dat is de webshop
[/quote]

Volgens mij is Azerty net zo erg...wat blijft er dan nog over?

[ Voor 1% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
LordSinclair schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:56:
[...]

Hoe bewijs je dat je iets niet hebt gehad? Een foto van een lege brievenbus? Een lege tafel?
Dat is uiteraard afhankelijk van het bewijs dat DHL zelf aanleverde, als dit bijvoorbeeld een handtekening is en/of GPS coordinaten, dan kun je daar zeker wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:20
Aggressor schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:05:
[...]

Volgens mij is Azerty net zo erg...wat blijft er dan nog over?
Alternate?
Misschien niet altijd de goedkoopste maar nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Andries155 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:18:
[...]

Alternate?
Misschien niet altijd de goedkoopste maar nog nooit problemen gehad.
Daar was vroeger ook veel gezeik over....
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met [mbr[snip[/]. Ze helpen ook altijd snel via de mail...
Retour wordt snel verwerkt enz

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:01

aap

Ik had vorig jaar met black friday ook zoiets aan de hand: pakket was bezorgd volgens DHL, op een tijdstip dat er niemand thuis was, dus dat kon al niet.

Bij DHL navragen leverde niets op; de mensen van de helpdesk weten niet meer dan wat de app zegt, dus die herhalen alleen dat het bezorgd zou moeten zijn.

Ik heb toen de webshop gecontacteerd en zij hebben toen een onderzoek ingesteld bij DHL.

Na een paar dagen kwam ik er achter dat het pakket bij de overburen lag.

Na twee weken belde de webshop terug en die zeiden dat het onderzoek van DHL had uitgewezen dat het afgegeven was bij de overburen. Dus ergens binnen DHL was dat toch bekend.

Samengevat: geef bij de webshop aan dat je niets ontvangen hebt. De bewijslast dat het bezorgd is, ligt bij hen. Laat hen een onderzoek instellen bij de bezorger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzoz
DHL is wel langs geweest maar voor het pakketje van mijn vriendin, deze stond voor de deur zonder neerzet toestemming. Het pakketje van [mbr[snip[/] stond daar niet bij. Dat is dus het probleem. DHL is wel geweest dus geen rare dingen via de gps die aantoonbaar zijn. Ik was niet thuis dus of het [mbr[snip[/] pakketje is voor de deur weggehaald of de bezorger heeft hem niet neergezet.
In mijn ogen is dhl fout in deze aangezien ze de pakketjes zonder toestemming voor de deur hebben gezet en niet even bij de buren geprobeerd hebben.
Toen ik thuis kwam heb ik meteen een foto gemaakt want zag al dat het pakketje van [mbr[snip[/] er niet bij stond

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2025 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[/quote]

Dan is er een grote kans dat iemand het pakket gestolen heeft. Dit zal de webwinkel moeten oplossen niet jij. Webwinkel zal dingen moeten ondernemen hierin.

Maar denk dat @fopjurist je hierin advies kan geven. Maar meeste is al gegeven, webwinkel is en blijft verantwoordelijk, ook als de bezorgdienst hun taken verprutzt.

[ Voor 41% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:59
hollandnick schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:42:
De eerste fout die je gemaakt hebt is bestellen bij [mbr[snip
. De service hoef je tegenwoordig nog maar weinig van te verwachten, die goede periode is voorbij en ik vraag me af of het ooit nog gaat verbeteren. Ik en iedereen in mijn omgeving bestellen er niet meer.
[/quote]

Dat is mij ook al opgevallen trouwens, zelf had ik een "nieuwe" nvme SSD besteld en toen kreeg een een 2e kans SSD vol met stof en vingerafdrukken, zonder dat ik daar van te voren over was ingelicht.

[ Voor 1% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2025 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 20:59
2 vragen: is er getekend voor het pakket en heb je een rechtsbijstandverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzoz
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering en er is niet getekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Was het wel getekend verstuurd?

Belangrijk is om een duidelijke email naar de webshop op te stellen, dat jij claimed de zending niet te hebben ontvangen en dat zij als webshop de wettelijke verplichting hebben om het tegendeel te bewijzen.

Ook in die zelfde email hun gelijk in gebreken stellen en de kans geven om binnen een redelijk termijn van 2 a 3 weken, de bestelling te leveren of anders jouw van het aankoopbedrag terug te voorzien.

Ik zou ook alvast een geschil starten bij ICTWaarborg, het zal niet heel veel uitmaken, maar het is een middel om druk op de webshop uit te voeren.

Tips voor de volgende keer: Zorg ervoor dat een pakket van waarde bij een afhaalpunt bezorgd wordt, dan zit je nooit met dit soort gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:34
Ijsklont schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:54:
Tips voor de volgende keer: Zorg ervoor dat een pakket van waarde bij een afhaalpunt bezorgd wordt, dan zit je nooit met dit soort gedoe.
Helaas bij DHL niet altijd een oplossing. Recent een pakket naar pakketpunt laten sturen stond de bezorger gewoon alsnog aan de deur. Toevallig waren we net thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Laatst online: 06:05
bazzoz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:40:
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering en er is niet getekend
De webshop zal idd moeten bewijzen dat het pakket is afgeleverd. Misschien kan je ze eerst vragen om het bewijs. Simpelweg beweren dat de bezorger beweert het geleverd te hebben, is geen bewijs 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bewijslast ligt bij de webshop (zover ik weet), laat hen maar aantonen dat het door jou bestelde product is afgeleverd. Dat DHL wel is geweest, maar enkel met product voor jouw vriendin, doet daarbij niets af aan jouw bestelling.

De webshop in kwestie dient een verzoek aan te maken bij DHL om uit te zoeken waar jouw pakketje gebleven is. Zij zijn de afzender, zij zijn dus verantwoordelijk voor dat jouw bestelde product bij jou geleverd wordt. Lukt hen het niet om binnen een redelijke termijn jouw product alsnog te leveren, dan kun je ze in gebreken stellen en pas daarna kan je ontbinden.

Het zou mij daarentegen niet verbazen als het antwoord komt "Oh nee, we kunnen voor deze prijs niet leveren, maar wel voor 859 euro. Gezien de prijs vermoed ik dat je een RX 9070 (XT?) videokaart hebt besteld bij ze en zij die dus niet leveren willen tegen de adviesprijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ijsklont schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:54:
Belangrijk is om een duidelijke email naar de webshop op te stellen, dat jij claimed de zending niet te hebben ontvangen en dat zij als webshop de wettelijke verplichting hebben om het tegendeel te bewijzen.
MallePietje schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:31:
[...]

De webshop zal idd moeten bewijzen dat het pakket is afgeleverd. Misschien kan je ze eerst vragen om het bewijs. Simpelweg beweren dat de bezorger beweert het geleverd te hebben, is geen bewijs 🙂
Vragen om bewijs vind ik vreemd. TS weet immers al dat hij het product niet heeft ontvangen. Je kunt beter vragen waarom ze denken dat je het wel hebt ontvangen, zodat je daarover in discussie kunt gaan.
Ook in die zelfde email hun gelijk in gebreken stellen en de kans geven om binnen een redelijk termijn van 2 a 3 weken, de bestelling te leveren of anders jouw van het aankoopbedrag terug te voorzien.

Ik zou ook alvast een geschil starten bij ICTWaarborg, het zal niet heel veel uitmaken, maar het is een middel om druk op de webshop uit te voeren.
Ik zou pas een geschil openen als het contact met de webwinkel is afgerond en je op dat moment geen andere acties onderneemt, anders lopen zaken door elkaar heen.

Ik zou de communicatie tot nu toe moeten zien om te bekijken wat je beste vervolgstap is. Heb je het product als consument gekocht?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Laatst online: 06:05
fopjurist schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:42:
[...]
Vragen om bewijs vind ik vreemd. TS weet immers al dat hij het product niet heeft ontvangen. Je kunt beter vragen waarom ze denken dat je het wel hebt ontvangen, zodat je daarover in discussie kunt gaan.
[...]
Dat is toch bijna hetzelfde? In ieder geval de intentie. Misschien biedt een handtekening bijvoorbeeld een aanwijzing waar het pakket is. Misschien wel bij 1 van de buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 20:59
Wanneer er getekend dient te worden voor het pakket: laat maar zien welke krabbel er staat. Ik kan me niet voorstellen dat een webshop een pakket met deze waarde niet aangetekend verstuurd.

Ongeacht de methode van verzending, de bewijslast ligt bij de webshop en is jouw primair aanspreekpunt. In deze heb jij namelijk niets te schaften met DHL, het betreft een zakelijke overeenkomst tussen de webshop en DHL.

In de tussentijd zou ik als ik jou was informatie inwinnen bij het Juridisch Loket. En tip voor de volgende keer: betalen met creditcard, laten afleveren op een pakketpunt of ophalen.

Been there done that (meerdere malen helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzoz
Tot nu toe heb ik het volgende gedaan
- levering zou donderdag 13 maart plaatsvinden, niets ontvangen dus bij de diverse buren navraag gedaan en af gewacht of het 1-2 dagen later geleverd zou worden.
- 13 maart ook bij dhl gevraagd dmv een onderzoek in gang te zetten.
- 17 maart de webshop geïnformeerd dat er geen pakket is geleverd en dat ik bij diverse buren al navraag gedaan had gedurende het weekend.
- 19 maart dit bericht ontvangen
Bedankt voor je geduld. Wij hebben vanuit DHL vernomen dat er inderdaad een case is opgestart en zo ook al is afgerong.

Uit het onderzoek zijn geen bijzonderheden bij de levering van de zending naar voren gekomen. Uit alle beschikbare controles blijkt dat de zending is geleverd op het opgegeven adres. Zowel de bezorger als het depot hebben bevestigd dat de zending geleverd is.

Het spijt me je niet anders te kunnen informeren.
(Waarschijnlijk heeft de bezorger het pakket voor de deur neergezet)

- aangegeven bij de webshop dat ik echt niets ontvangen heb en dat alleen het pakket van mijn vriendin voor de deur stond en dat dhl deze zonder neerzet toestemming daar geleverd heeft.

- 20 maart aangegeven dat dhl niet zomaar pakketten mag neerzetten zonder neerzet toestemming van de ontvanger hierop kreeg ik antwoord dat na het onderzoek van dhl geen rare dingen zijn geconstateerd met de levering en dat de webshop deze niet als vermist kon opgeven en dat ze mij niet mochten voorzien van een oplossing.

- hier heb ik op geantwoord dat dhl het pakket nooit voor de deur had mogen zetten (als ze dat ook gedaan zouden hebben) en dat ik de koopovereenkomst tussen de webshop en mij per direct wil ontbinden omdat de webshop/dhl niet juist hebben geleverd en dat ik het totale bedrag zo spoedig mogelijk terug gestort wil hebben.

- hierop kreeg ik dat de koopovereenkomst niet ontbonden kon worden omdat het pakket niet vermist werd omdat dhl aangeeft dat er geleverd is.

- nu is mijn vraag aan de webshop waar is er dan geleverd, zelfs dat konden ze niet aangeven en bleven zeggen dat ze het teleurstellend vonden mij niet verder te kunnen helpen of voor een oplossing te zorgen.

- op 21 maart heb ik gevraagd of ze mij konden bellen om dit te bespreken zodat we toch tot een oplossing konden komen, natuurlijk geen reactie daarop ontvangen

- 23 maart. De webshop erop geattendeerd dat zij verantwoordelijk zijn voor de levering en dat ik graag wil weten waar en met bewijs dat het is afgeleverd.

- 24 maart de webshop nogmaals gevraagd of ik nog een antwoord kon krijgen of dat ik juridische stappen moet gaan ondernemen

- het antwoord dat ik daarop kreeg is alsvolgt.

Hartelijk dank voor je mail.

We kunnen niet voorzien in een oplossing gezien er geen vermissing is geconstateerd door de vervoerder. Hier zijn geen uitzonderingen in mogelijk. Mocht je nog overige vragen over een ander onderwerp hebben dan horen we dat graag. Vragen over dit onderwerp kunnen wij inhoudelijk niet meer beantwoorden. We hebben voorzien in alle informatie die we tot onze beschikking hebben en kunnen geen overige informatie bieden.

Het is mij duidelijk dat de webshop hun verplichtingen niet nakomt en de klant hier de dupe van laat zijn. De webshop heeft een contract met dhl voor de levering en die zijn in mijn ogen fout in deze.
Ik als klant bevestig naar de webshop geen pakket te hebben ontvangen en wil graag dat het opgelost wordt.
De webshop bewijst niets en ik heb niet getekend want was niet thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zo werkt het niet. Tweakers heeft huisregels en dit topic rammelt. Zo is het noemen van de webshop tegen de regels, is Nederlands de taal die we gebruiken en verwachten we eigen inzet die ontbreekt.

Kortom deze gaat dicht. Probeer het gerust nogmaals: maar dan wel nadat je de huisregels nog eens hebt gelezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.