Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
enneh wat voor capture kaart heb je?
vergeten....wat voor merk video heb je?
Verwijderd
Je geluid loopt ook helemaal niet gelijk idd.
Ik grab naar MPEG2 (da's het enige dat m'n Radeon doet op hoge resolutie).
Dan met FlaskMPEG naar HuvYuv AVI + PCM Audio.
Dan met VirtualDub naar DivX + PCM Audio (croppen, resamplen, enz.)
En dan met VirtualDub naar DivX + MP3 met goede audio interleaving.
Verder vind ik 2500 kbit wel erg veel voor 320x240. Daar zou ik 600 voor gebruiken of zo.
En is dat een oud filmpje op tape? Dat logo
Verwijderd
600 Kbit DivX Low Motion 3.11 en 192 Kbit MP3.
En gedaan met een goede HiFi Stereo VCR. Het geluid is bij jou echt brakjes. En da's toch jammer als je juist videoclips wilt grabben.
Kylie Sample
Kylie =
AMD Duron 700, 320MB RAMOp zondag 16 september 2001 03:23 schreef socket het volgende:
wat voor cpu + hoeveel ram heb je?
enneh wat voor capture kaart heb je?
vergeten....wat voor merk video heb je?
Pinnacle PCTV Pro
als ik van de tv capture welOp zondag 16 september 2001 03:38 schreef HlpDsK het volgende:
Ik doe nooit direct naar DivX.
Je geluid loopt ook helemaal niet gelijk idd.
met welk programma kan dat? ik kan de software van mijn kaart niet gebruiken (werkt niet goed onder win2k)Ik grab naar MPEG2 (da's het enige dat m'n Radeon doet op hoge resolutie).
hij stond op 910Verder vind ik 2500 kbit wel erg veel voor 320x240. Daar zou ik 600 voor gebruiken of zo.
paar jaar oudEn is dat een oud filmpje op tape? Dat logo
gebruikte video:
Minerva MVS 440 anno 1985
ik ga nu ff een goed werkende pakken
ook mono maar de banden die ik wil capturen zijn toch al mono, dus...
zelfde stukje video, zelfde capture instellingen, maar dan andere videorecorder
Verwijderd
En test4 is al beter
Maarre .. dat het gelijk niet gelijk loopt ligt natuurlijk niet aan de VCR. Dat kan helemaal niet. De bron is een analoog beeld, of dat nou TV is of VCR.
De meest voorkomende fout is om het geluid ook gelijk naar MP3 om te zetten. Dat kun je beter PCM laten en naderhand doen.
Wat ik nu gedaan heb is eerst zonder audio, ongecomprimeerd het beeld capturen en daarna neem ik de audio op en voeg die naderhand toe... wel meer werk
Verwijderd
Maar dan is de bron dus niet hetzelfde.
Grab nou eens rauwe video en rauwe audio. OF liever nog : HuvYuv video en PCM audio. [search=huvyuv]
En dan daarna eerst DivXen, en daarna mp3en.
Verwijderd
idd... ik denk dat je dat bij een goede nieuwe videorecorder (zoals hlpdsk waarschijnlijk heeftOp maandag 17 september 2001 11:39 schreef Flippo-dealer het volgende:
Bij videorecorders varieert de snelheid waarop het loopwerk draait per moment, hierdoor kan de toevoer van het beeldsignaal ongelijkmatig zijn. De mate van afwijking verschilt per videorecorder.
Dan maar een keer een nieuwe kopen
Verwijderd
Want jouw chip grabbed bv 25 frames/sec als je dat instelt. Of er nou daadwerkelijk 25 frames/sec door de VCR gestuurd worden is iets anders. Of maar 10 frames, of 100. Boeit toch niet? Je Videokaart pakt er 25 per seconde.
Dus waarom zou dat uitmaken?
ik weet ook niet hoe het precies zit... maar ik weet wel dat als ik een sneeuw-signaal opneem (dus zonder zenderinstelling) dat ding ook ongezonde geluiden maakt wanneer ik opneem...Op maandag 17 september 2001 14:45 schreef HlpDsK het volgende:
Hmm, ja, maar ook dat zou dus niks moeten uitmaken.
Want jouw chip grabbed bv 25 frames/sec als je dat instelt. Of er nou daadwerkelijk 25 frames/sec door de VCR gestuurd worden is iets anders. Of maar 10 frames, of 100. Boeit toch niet? Je Videokaart pakt er 25 per seconde.
En bij de ene videorecorder is het erger dan de andere.
Maarja zie mijn topic over een nieuwe videorecorder... moest er toch een keer een kopen dan is nu wel een geschikt moment
Hopelijk heb ik er dan geen problemen meer mee
Kylie == potOp zondag 16 september 2001 03:52 schreef HlpDsK het volgende:
Kylie =btw
ach...in een volgend leven lach je er om!
ik heb trouwens al een aantal dingen gecaptured ondertussen
een paar videoclipjes, ik heb eerst beeld en geluid ongecomprimeerd opgenomen rechtstreeks vanaf tmf (wel met de videorecorder als tuner) en daarna geluid bijgevoegd vanuit een mp3tje. Dat kan niet bij elke videoclip vanwege bijgeluiden en extra stukjes enzo maar bij deze ging het wel
Verwijderd
De videokaart blijft inderdaad 25 frames per seconde capturen ongeacht de hoeveelheid frames die de bron doorgeeft, daar zijn de haperingen dan ook niet van afkomstig. Stel nou dat de videorecorder tijdens het afspelen op een bepaald moment 23 i.p.v. 25 frames doorgeeft. Van de 25 frames die de computer op dat moment registreerde zullen er dan 2 leeg zijn. De twee lege frames worden dan opgevuld met het laatst geregistreerde frame. Hierdoor onstaan haperingen in de video.Op maandag 17 september 2001 14:45 schreef HlpDsK het volgende:
Hmm, ja, maar ook dat zou dus niks moeten uitmaken.