Met deze EV kom je per kWh het verst - Mercedes CLA rijdt…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Artikel: review: Met deze EV kom je per kWh het verst - Mercedes CLA rijdt 792 kilomet...
Auteur: @Hayte

Ik vindt het opvallend dat hier niet bij vermeld wordt dat het om een advertorial gaat. Het hele stuk is geschreven als ware het een advertentie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05 20:16
Het is een gedrocht van een artikel, en zeker weten een advertentie. Die CLA is net onthuld dus dat verbruik en range is nog uit de glazen bol van Mercedes, net als toendertijd die 470 km van jaguar.

De schrijfstijl is m.i. trouwens ook gewoon irritant te noemen, bijna niveau sociale media... dat is geen compliment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@mathelicious Het is zeker weten geen advertentie, want dan hadden ze dat vermeldt.

Ik ben wel eens dat het zo leest. Er ontbreekt vooral een brede vergelijking met andere EV's, het focust vooral op de positieve punten van de CLA, weinig kritisch.

[ Voor 49% gewijzigd door Room42 op 23-03-2025 21:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:55:
@mathelicious Het is zeker weten geen advertentie, want dan hadden ze dat vermeldt.

Ik ben wel eens dat het zo leest. Er ontbreekt vooral een brede vergelijking met andere EV's, het focust vooral op de positieve punten van de CLA, weinig kritisch.
If it quacks like a duck, it's probably a duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:09

Hayte

Nieuwsredacteur
Het artikel is geen advertorial.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Hayte schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:48:
Het artikel is geen advertorial.
Da's dan wel een gemiste kans. Mercedes zou zonder twijfel goed geld betaald hebben voor deze advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Croga schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:50:
[...]

Da's dan wel een gemiste kans. Mercedes zou zonder twijfel goed geld betaald hebben voor deze advertentie.
Wil je een inhoudelijke discussie over dit artikel? Want dit is niet de manier waarop je die gaat krijgen. Als je gal wil spuwen, graag op een ander platform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 13:29
Ik vind het een verwarrend artikel.
Ik heb het gevoel dat het van de hak op de tak springt.
De vergelijking met de jaguar en die mopshond snap ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Hayte schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:59:
Wil je een inhoudelijke discussie over dit artikel? Want dit is niet de manier waarop je die gaat krijgen. Als je gal wil spuwen, graag op een ander platform :)
Zoals gezegd; het hele artikel leest als een advertentie. Heel het artikel geeft af op de twee andere autos waar mee vergeleken wordt om dat Mercedes te verheerlijken.

We zijn nogsteeds een tech site. En als we dat hoog in het vaandel hebben staan dan zou ik een in-depth artikel verwachten wat in gaat op de diverse redenen waarom die Mercedes het beter doet, maar dan wel in-depth en niet "Jaguar heeft het verprutst, Peugeot doet het iets beter maar moet je nou Mercedes eens zien zeg!"

Ga gerust in op de evolutie van ieder onderdeel. Er wordt bijvoorbeeld helemaal niet stil gestaan bij de CVT die de Prius zoveel zuiniger maakte en waarom dat nog niet in een BEV is toegepast. Er wordt nergens stil gestaan bij hoe ze de CW waarde omlaag hebben gekregen, noch hoe dat zich in de loop der tijd ontwikkeld heeft.

Zoals ook al door anderen opgemerkt; het leest als een advertentie. En als dan de enige reactie van de schrijver neer komt op "Nietus" dan is dat niet heel erg bevredigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Croga schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:00:
[...]
Ga gerust in op de evolutie van ieder onderdeel. Er wordt bijvoorbeeld helemaal niet stil gestaan bij de CVT die de Prius zoveel zuiniger maakte en waarom dat nog niet in een BEV is toegepast. Er wordt nergens stil gestaan bij hoe ze de CW waarde omlaag hebben gekregen, noch hoe dat zich in de loop der tijd ontwikkeld heeft.
Kijk, hier kan ik wat mee. Tuurlijk, ik snap dat je het liefst elk onderdeel tot in detail kan beschrijven, dat wil ik ook als schrijver. Uiteindelijk is dit de informatie die ik uit het persevenement kon halen. Over de aerodynamica kreeg ik inderdaad niet veel informatie, daarom benoem ik die ook als een van de laatste punten. Uiteindelijk zit je daardoor met de vraag of je de info die je wél hebt wél wil publiceren, of dat niet te doen. Uiteindelijk blijf ik van mening dat er een interessant artikel uit is gekomen dat je informeert over welke keuzes Mercedes heeft gemaakt om tot deze relatief zeer efficiënte auto uit te komen. Het blijven natuurlijk statements van Mercedes (gebaseerd WLTP-cijfers), het is dan ook wachten tot later dit jaar om erachter te komen hoe efficiënt de auto écht is.
Zoals ook al door anderen opgemerkt; het leest als een advertentie. En als dan de enige reactie van de schrijver neer komt op "Nietus" dan is dat niet heel erg bevredigend.
Ik hoop dat je begrijpt dat het ook niet heel erg bevredigend is als je dergelijke 'opmerkingen' naar je toe krijgt, zonder enige vorm van respect voor de schrijver of enige vorm van onderbouwing om tot een zinnig gesprek te komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hayte schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:13:
Ik hoop dat je begrijpt dat het ook niet heel erg bevredigend is als je dergelijke 'opmerkingen' naar je toe krijgt, zonder enige vorm van respect voor de schrijver of enige vorm van onderbouwing om tot een zinnig gesprek te komen :)
Dan hoop ik dat je ook begrijpt dat een reactie als 'Het is geen advertorial' ook niet veel bijdraagt om die discussie te verbeteren dan wel op gang te krijgen. Dan snap ik ook wel weer dat je hier (ook) geïrriteerde berichten op krijgt. Ook kunnen er best redenen zijn waardoor eea niet zo goed uit de verf komt vanuit de vraag of opmerking van 'onze' kant. Ik ga er echter wel van uit dat van beiden kanten de bedoelingen goed zijn.

Dit soort reacties dragen voor mijn gevoel ook weinig bij aan .plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers van 2,5 jaar geleden. Natuurlijk, een ieder dient zich te gedragen, respect te tonen, et cetera, maar door zelf met een zelfde gestrekt been in een discussie te stappen, doe je het ook eerder kwaad dan goed.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2025 19:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Hayte schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:13:
Uiteindelijk is dit de informatie die ik uit het persevenement kon halen.
En daarmee is ook meteen gezegd waarom het als een advertentie leest......

Vindt je het zelf niet raar dat er een stuk op de voorpagina staat wat één op één uit de marketingpraat van Mercedes overgenomen is? Als een stuk puur geschreven is op basis van een persevenement dan was het veel slimmer geweest om er wél een advertorial van te maken; de inhoud was exact gelijk geweest maar het had tenminste nog geld opgeleverd.

Zoals gezegd; het is hier een tech site. Om dan een stuk te lezen wat zo rechtstreeks van de marketing afdeling van een ander bedrijf af komt is teleurstellend.
Uiteindelijk blijf ik van mening dat er een interessant artikel uit is gekomen dat je informeert over welke keuzes Mercedes heeft gemaakt om tot deze relatief zeer efficiënte auto uit te komen.
Dan verschillen wij duidelijk van mening. Ik ben niet geïnteresseerd in wat WC Eend te vertellen heeft over hoe goed WC Eend wel niet is.
De onderbouwing is ondertussen door je zelf gegeven. Het leest als een advertorial omdat het rechtstreeks uit de pen van Mercedes komt. Het is ook niet mijn taak om een gevoel te duiden. Dit ding kwaakte als een eend en het is nu duidelijk waarom dat was. Niet omdat het een eend is maar omdat het een eendefluitje van Mercedes in de mond van Tweakers.net is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Croga schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:06:
[...]

En daarmee is ook meteen gezegd waarom het als een advertentie leest......

Vindt je het zelf niet raar dat er een stuk op de voorpagina staat wat één op één uit de marketingpraat van Mercedes overgenomen is? Als een stuk puur geschreven is op basis van een persevenement dan was het veel slimmer geweest om er wél een advertorial van te maken; de inhoud was exact gelijk geweest maar het had tenminste nog geld opgeleverd.

Zoals gezegd; het is hier een tech site. Om dan een stuk te lezen wat zo rechtstreeks van de marketing afdeling van een ander bedrijf af komt is teleurstellend.

[...]

Dan verschillen wij duidelijk van mening. Ik ben niet geïnteresseerd in wat WC Eend te vertellen heeft over hoe goed WC Eend wel niet is.

[...]

De onderbouwing is ondertussen door je zelf gegeven. Het leest als een advertorial omdat het rechtstreeks uit de pen van Mercedes komt. Het is ook niet mijn taak om een gevoel te duiden. Dit ding kwaakte als een eend en het is nu duidelijk waarom dat was. Niet omdat het een eend is maar omdat het een eendefluitje van Mercedes in de mond van Tweakers.net is.
De voorpagina staat vol met berichten op basis van persberichen/events van bedrijven, dus dat vind ik op zich niet erg. Ik had wel een heel andere verwachting van het artikel toen ik de titel las: ik dacht dat het een praktijktest zou zijn met meerdere EVs en dat de Mercedes de winnaar zou zijn van die test. Echter gaat het artikel vooral over de techniek van die Mercedes en zonder duidelijk vergelijkingsmateriaal (soortgelijke artikelen over vergelijkbare auto's), is het voor de lezer lastig in te schatten of de informatie objectief is. Daardoor leest het in deze context inderdaad als een soort advertorial.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
J_C_W schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:12:
De voorpagina staat vol met berichten op basis van persberichen/events van bedrijven,
Absoluut waar en geen enkel probleem. Maar dat zijn berichten van 1 of 2 paragrafen over het algemeen gevuld me eenvoudige feiten. Da's wat anders dan een uitgebreid en lang verhaal zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robreichardt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03 00:02
Narekenen van de kWh verbruiken van alle beweringen lijken niet te kloppen. Heeft de auteur dt zelf ook nagerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 14:36
Dit artikel mist ook 1 van de grootste nadelen van de CLA electric.
https://www.autoblog.nl/n...en-groot-probleem-7109231

Hij kan alleen bij 800v laders opladen en niet bij 400v laders. Dat beperkt het aantal bruikbare laders nogal.

Dat punt had ik zeker op een site als dit verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

- knip -
Niet constructieve opmerkingen verwijderd

[ Voor 89% gewijzigd door Bor op 08-05-2025 17:59 ]

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Pagina: 1