Tuintegels breken snel? Waarop letten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zat bij de reviews te kijken bij Trustpilot en Hornbach over Excluton-tuintegels, maar was toch wel geschrokken van de reacties over slappe tegels:

https://nl.trustpilot.com/review/excluton.nl
17 sep 2024
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren
Tegels bij Excluton besteld via…

Tegels bij Excluton besteld via Hornbach.
Tegels binnen 3 maanden afgebrokkeld. Daarnaast roestvlekken ontstaan.
2 sep 2024
Slechte kwaliteit tegels en service

Slechte kwaliteit tegels! "Maar het ligt niet aan ons"

vier jaar geleden tegels gekocht, Excluton Kera Twice 60x60. In middels zijn er 9 tegels waar de randen vanaf brokkelen, hoekjes kapot zijn en zelfs 1 tegel in 2 delen gebroken. Gevraagd aan de winkel waar ik ze heb gekocht, of dit een bekend probleem was. De winkel heeft zich tot de fabrikant gewend en de reactie van Excluton is "er is bij aflevering niets gemeld en tegels gaan niet zomaar kapot na 4 jaar, tenzij ze onzorgvuldig worden gebruikt of verwerkt". Grappig genoeg lees ik deze uitleg in meerdere reviews, dus je zou toch zeggen dat Excluton hiervan kan leren en de kwaliteit van de tegels daarmee kan verbeteren? Gemiste kans!
31 jul 2024
Tegels blijven maar kapot knappen

3 jaar geleden onze tuin laten aanleggen. Binnen een jaar knapte de eerste tegels al kapot, wat belletjes gedaan, maar we werden niet echt gehoord. De paar tegels vervangen. Vervolgens gingen er weer steeds meer tegels kapot. Weer contact gezocht, uiteindelijk is er iemand langsgekomen ( onze eis was voor de hele tuin nieuwe tegels laten leggen, aangezien er nu verschillende badges liggen en ze her en der er tussenuit gehaald moeten worden, en daardoor het terras niet meer straks ligt). Uiteraard lag het niet aan hun. Voor de paar tegels die kapot waren kregen we weer nieuwe tegels met de belofte dat er na 2 jaar geen tegels meer kapot zouden gaan. Ondertussen zijn we 3 jaar verder en de tegels blijven nog steeds uit het niets kapot gaan, ook de tegels uit de nieuwe badges.
26 apr 2024
Kera Twice is waardeloos!

Zeer slechte kwaliteit terrastegels: Kera Twice van de serie Moonstone Grey, afmeting 60x60. Scheuren in het keramiek na een aantal jaar. Aftersales is waardeloos: natuurlijk ligt het aan vanalles, behalve aan de tegels zelf. Oh ja: inmiddels zijn de tegels van nieuwe batches wel 0,8cm dikker gemaakt... Waardeloze firma! Ver van wegblijven!
Hornbach zijn her en der idem dito reviews te vinden:

https://www.hornbach.nl/p...o-60-x-60-x-4-cm/6538470/
slechte kwaliteit
Mei 2022 heb ik deze tegels gekocht, het zijn mooie tegels maar ook erg gevoelig voor vuil en gaan heel snel kapot, spijt van deze aankoop. Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van deze tegels. Ik heb de tegels nu bijna 7 maanden in mijn tuin, ik merk dat tegels erg gevoelig zijn voor vlekken, als er iets op de tegels valt of ligt ontstaat er een zichtbare vlek zoals hardhout, potgrond, water uit bloempotten, roestvlek, blad van een boom dat op tegels valt ext. ik hoop dat EXCLUTON de kwaliteit van deze tegels verbetert.
Hier zit ik absoluut niet op te wachten. Het is niet zo dat Excluton pas een paar jaar bestaat. Wat is jullie advies? Zijn andere merken beter? Tegels van 6 cm dik nemen? Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23
Dan koop je ze toch niet?

Dit spul voor een bouwmarkt wordt voor een bepaald prijspeil gefabriceerd.

Een aantal opsluitbanden sloeg ik met rubber hamer doormidden terwijl er wel netjes een zandbed onder lag.

Ik heb de tegels gebruikt maar alleen voor onder een schuurtje.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 23-03-2025 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
Ik google even en ik zie dat Excluton voor 16-18 euro per m2 keramische tegels aanbied.....
Nu heb ik afgelopen oktober nieuwe "goedkope" tegels bij een tuinbedrijf gekocht, maar die waren echt 2x duurder dan dit...

Ik zou ze echt afnemen bij het bedrag dat ze ook erin legt. Daar kan je goede afspraken mee maken (2 jaar garantie op tegels en etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-06 22:17
Ik heb altijd het idee dat alles wat in een bouwmarkt ligt een speciale goedkope serie of b-keus is.
Of laten we het zo zeggen; ik denk dat het niet onbewust is dat alle appels met een vlekje daar liggen.

[ Voor 34% gewijzigd door emot op 23-03-2025 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

emot schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:07:
Ik heb altijd het idee dat alles wat in een bouwmarkt ligt een speciale goedkope serie of b-keus is.
Of laten we het zo zeggen; ik denk dat het niet onbewust is dat alle appels met een vlekje daar liggen.
Voor een aantal zaken wel, bijvoorbeeld de gele elektrapijp bij de Hornbach. Is de goedkoopste die je tegen komt. Maar als je hem wil buigen snap je waarom.
Gelukkig verkopen ze ook een A merk welke wel goed te verwerken is.

Maar er zijn meer merken, zoals MBI, dus je zit niet vast aan excluton ofzo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Blaze85 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:06:
Ik zat bij de reviews te kijken bij Trustpilot en Hornbach over Excluton-tuintegels, maar was toch wel geschrokken van de reacties over slappe tegels:

https://nl.trustpilot.com/review/excluton.nl

[...]

[...]

[...]

[...]

Hornbach zijn her en der idem dito reviews te vinden:

https://www.hornbach.nl/p...o-60-x-60-x-4-cm/6538470/

[...]

Hier zit ik absoluut niet op te wachten. Het is niet zo dat Excluton pas een paar jaar bestaat. Wat is jullie advies? Zijn andere merken beter? Tegels van 6 cm dik nemen? Wat is jullie ervaring?
Is dit een opmerking? Is dit een vraag?
Indien je deze tegels overweegt: Niet doen dan denk ik maar?
Geef iets meer geld uit voor kwaliteit. Goedkoop is duurkoop.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Laat voorop stellen dat ik helemaal geen verstand van tuintegels heb (is ook niet een onderwerp wat mij normaliter interesseert). Frappant genoeg zeggen jullie eigenlijk dat Excluton een b-merk is, terwijl dat voor de onwetende consument niet direct zo overkomt. Wat zijn dan volgens jullie a-merk tegels? MBI? Overigens zie ik dat sommige goed beoordeelde toeleveranciers óók met Excluton werken. Heel apart wereldje weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:33
Excluton heeft 2000 producten in hun (voor een deel zelf geproduceerde) assortiment en ook in verschillende kwaliteiten en prijsklassen. Daar zit natuurlijk ook wat kwetsbaarder spul tussen.
Ik denk dat je de juiste tegel voor de juiste toepassing moet leggen, dus geen dunne tegeltjes voor een oprit gebruiken waar een zware EV op komt te staan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-06 01:57
In betonnen bestrating geldt, op enkele specifieke producten met weinig aanbieders na, dat je krijgt waar je voor betaald. Grondstoffen kosten voor alle producenten ongeveer hetzelfde en marges zijn niet heel ruim (en zelfs praktisch 0 als je de prijzen ziet waar bouwmarkten voor willen inkopen), dus wanneer een tegel zoveel minder kost dan die van een andere fabrikant zijn vaak kostenbesparende keuzes gemaakt.
Een tegel dunner maken is een snelle bespaarder; minder materiaal betekent minder kosten.
Een andere keuze die gemaakt kan worden is het cementgehalte (cement heeft een grote invloed op de kostprijs) in een product beperken. Dit heeft invloed op de sterkte van het beton.
Waar ook vaak op bespaard wordt is de gebruikte kleurstof. Houtskool achtige pigmenten (zwart) ipv ijzeroxides (zwart) besparen veel geld, maar die houtskool pigmenten wassen binnen afzienbare tijd uit waardoor de tegel zijn kleur niet goed behoudt en vaal wordt.
Verder zijn er aanvullende keuzes op een tegel mogelijk die ook kosten toevoegen, denk hierbij aan uv bestendige coatings.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Zohan op 24-03-2025 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:41
60x60 cm en maar 4cm dun... die tegels mag je niet aantrillen of er met een rubberhamer op slaan...want dan krijg je brokken 8)7
Je bespaart op zo'n tegel, maar je raakt je geld kwijt aan een dikke goed aan getrilde puinlaag en het in specie zetten van de tegels.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Pagina: 1