Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 22:36
Goedemiddag tweakers,

Mijn vrouw en ik hebben recent besloten een Fiat500E aan te schaffen (24KwH accu) voor haar woon-werk verkeer en af en toe de kinderen brengen/ophalen en wat boodschappen. Zelf rijd ik wisselende (zakelijke) leaseauto's met korte periodes van 2 maanden tot maximaal 6 maanden. Dit vanwege werkzaamheden in de automotive sector. Daarbij kan er maximaal x aantal km's op de teller gezet worden, voordat ik 'gedwongen' moet wisselen van lease auto.
Daarbij komt het ook voor dat ik vanwege een beperkte selectie soms elektrisch rijd en dus ook soms thuis moet laden, het meerendeel rijd ik echter nog met benzine.

Met deze situatie was het niet nodig thuis te kunnen laden, gezien ik kan laden op werk wanneer ik elektrisch rijd. Gezien de baas betaald maakt het tarief mij ook niet uit.
Met de 2e auto van de vrouw die elektrisch wordt komt de noodzaak wel om vaker thuis te laden (sowieso goedkoper dan publiek laden) met een tarief van ca. 23-21cent per kwh thuis, soms gratis bij zonnig weer (16 panelen).

Eerder hebben we al een hoofdschakelaar laten plaatsen die gereed is voor 3 fase (4 slots breed), echter de energiemaatschappij hadden we nog niet ingeschakeld om op te schalen van 1 fase naar 3 fase. Die afspraak is inmiddels gemaakt en op 31-3 komt de monteur om de meterkast te verzwaren naar 3x25A.

Nu ben ik op zoek naar wat laadpaal installateurs die daadwerkelijk de laadpaal willen installeren. De laadpaal zelf heb ik reeds goedkoop kunnen kopen via het werk, dit betreft een 'Esolutions ePro 11/22Kw' model, zonder display, maar met app om te kunnen bedienen op afstand.

Wallbox link

Ik heb daarvoor 3 lokale bedrijven aangeschreven voor een offerte, echter 1 reageert er maar en die geeft aan dat we eerst de meterkast moeten verzwaren, terwijl dat al 31-3 geregeld gaat worden. Ik ben op zoek naar wat dit zou moeten gaan kosten en of wij nog iets over het hoofd zien qua bedrading. De meterkast heeft een kruipruimte eronder tot aan de voordeur (3 meter), daarna dient er ca. 1,5m naast de voordeur de laadpaal (wallbox) te worden gemonteerd. Zou er volgens jullie nog iets met load balancing moeten worden gedaan? Dit is een optie voor de laadpaal en is niet meegeleverd. We koken ook elektrisch en hebben airco's en zonnepanelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMN-c2ZqyEd8ta-z-syGUArl8Zg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vzxu1qjflUVx1eO2tVRz2WOa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door RetroHead op 23-03-2025 12:30 ]

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 11:14
Ik zou wel loadbalancing toepassen omdat je smeltzekeringen als hoofdzekeringen hebt.
Volgens mij is de Fiat dan in 2 uurtjes max. vol. Wanneer niet mogelijk zou je met 5.5kW kunnen laden (3fase).
Enig idee waarom deze C40A automaat links erin zit?
Deze lijkt mij veel te zwaar. Ook zou ik de stekker met de grijze kabel eraan vervangen voor de juiste stekker.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:16:
Enig idee waarom deze C40A automaat links erin zit?
Deze lijkt mij veel te zwaar.
Lijkt mij een remautomaat.