Tussen pirplaten en dekvloer nog folie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-09 12:46
Plaats ik tussen alu-pir platen en een zandcementdekvloer (met vloerverwarming) nog een 0.2mm dikke pe-folie?
Of kan dit zonder omdat de dekvloer al ten opzichte van de betonvloer die onder de pirplaten ligt al wat kan bewegen?

Wil de vloerverwarming gaan leggen, maar vraag me dit af, en dan is dat spul op zondag ook nog nergens te krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:25
Waarvoor wil je de folie?
Normaal is dit een dampscherm, maar dat zit al op de pirplaat (alu folie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
De pirplaten zitten niet aan elkaar bevestigd, en zijn ook wat beschadigd door het toch nog moeten betreden van ruimtes door aannemer.

Moet het dan dampdicht of dampremmend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:06
ik zou het wel doen omdat je dan zeker weet dat er geen cement tussen komt en ergens koudebruggen kan maken. Damp is hier niet van toepassing. De goedkoopste dampdicht folie is prima. Landbouwplastic voldoet.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Ik zou er ook effe een goedkoop stukje folie tussen gooien.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
Is T200, 0,2mm dan de minimale dikte? Of kan het dunner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 23:39
@M4inDC
Ik las onlangs een artikel in het vakblad Bouwwereld #01/2025
Akoestische Bouwfout: Geluidhinder door folie tussen basis- en dekvloer.

Helaas is het artikel niet vrij in te zien. Ik weet ook niet of het bij jou van toepassing is, maar wel goed om over na te denken :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
M4inDC schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:46:
Is T200, 0,2mm dan de minimale dikte? Of kan het dunner?
Zo dun als dat je denkt dat t nog heel blijft bij de werkzaamheden tot t zandcement er op ligt. 😁 En als er een klein gaatje in komt is t natuurlijk ook geen ramp.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Een folie met hokjes 10x10cm op getekend, is best handig. Je tackert de buizen zo vast, door de folie in de isolatie.
Het zandcement is relatief droog, dat ´lekt´ niet hoor.

O ja, vergeet de uitzetvoegen niet; daar wil je een mantelbuis rond de vloerverwarmingsbuizen. Als je tegelt: goed uitmeten, zodat die exact in een voeg tussen tegels komt, dan kan je silicone op kleur van voegmiddel gebruiken

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
M4inDC schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:59:
Plaats ik tussen alu-pir platen en een zandcementdekvloer (met vloerverwarming) nog een 0.2mm dikke pe-folie?
Of kan dit zonder omdat de dekvloer al ten opzichte van de betonvloer die onder de pirplaten ligt al wat kan bewegen?

Wil de vloerverwarming gaan leggen, maar vraag me dit af, en dan is dat spul op zondag ook nog nergens te krijgen.
Ik zou de naden van de pir-platen met alutape afplakken en rondom randisolatie aanbrengen. Een folie of kuilplastic op de pir-platen is op zich niet verkeerd.
Daarna kun je 10x10 netten leggen om de vvw slangen aan te bevestigen.
Daarna slangen vullen en dekvloer aanbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:06
nog een voordeel van folie, als je het ooit zou willen is de isolatie opnieuw te gebruiken, voor de circulaire doelstellingen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
Folie it is, ik heb trouwens ook stroppers gekocht, maar zie online allemaal geplastificeerde, zelf heb ik deze, verkoperd en gegloeid ijzerdraad, lijkt me dat dit er ook voor bedoeld is? Niet dat ik dan die draadstalmatten helemaal laat verroesten oid...
Pagina: 1