Synology DS216J blijft oranje knipperen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsure
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 22:55
Ik heb op een veiling een synology DS216J gekocht hier zitten 2 Western Digital RED HDD's in van 4Tb. Ik sluit hem aan op het netwerk. Hij word ook gevonden met synology assistent maar het bovenste lampje blijft oranje knipperen. Harde schijven eruit gehaald in mijn pc de bestaande volumes verwijderd. Maar het blijft knipperen. en met synology web assistent zegt hij er zijn fouten opgetreden? weet iemand wat ik kan doen of wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
Volumes verwijderen is niet voldoende je moet alle partities verwijderen.

Maar het kan ook zijn dat de SATA controller een probleem heeft en dan heb je een kat in de zak gekocht.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 18:59
rsure schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:56:
Ik heb op een veiling een synology DS216J gekocht hier zitten 2 Western Digital RED HDD's in van 4Tb. Ik sluit hem aan op het netwerk. Hij word ook gevonden met synology assistent maar het bovenste lampje blijft oranje knipperen. Harde schijven eruit gehaald in mijn pc de bestaande volumes verwijderd. Maar het blijft knipperen. en met synology web assistent zegt hij er zijn fouten opgetreden? weet iemand wat ik kan doen of wat er mis is?
Ik denk dat de NAS een Mode 2 reset gehad heeft, wat op zich normaal is als je een 2e hands model koopt.
Dan gaat het statuslampje ook groen of oranje knipperen. Dat wil zeggen dat je DSM opnieuw moet installeren.
In de assistant dubbelklikken op de gevonden NAS, en dan DSM installeren.

Procedure Mode 2 reset:
Modus 2: Reset Synology NAS en herinstalleer DSM

Deze modus wist alle systeemconfiguraties en voert alle resetfuncties uit die in Modus 1 zijn opgenomen.

Houd de RESET knop ongeveer 4 seconden ingedrukt totdat u een pieptoon hoort. Laat de knop onmiddellijk los.

Druk binnen 10 seconden opnieuw op de RESET knop en houd deze 4 seconden ingedrukt totdat u nog 3 pieptonen hoort.

Wacht ongeveer 2 minuten totdat het STATUS-lampje op uw Synology NAS oranje of groen knippert.4 U hebt uw Synology NAS succesvol gereset en de systeemconfiguraties gewist.

Voer find.synology.com in de zoekbalk van uw webbrowser in en zoek uw Synology NAS. De status van uw Synology NAS zou Configuratie verloren moeten zijn.

Dubbelklik op uw Synology NAS. Volg de wizard om het herinstallatieproces te voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsure
reinier ik krijg geen 3 piepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
rsure schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:17:
reinier ik krijg geen 3 piepjes?
Voel je wel een "klik" als je de reset knop indrukt?

Heel toevallig was er een nadere Tweaker die een defect had aan de reset schakelaar, maar dat komt echt heel zelden voor.
Dan open maken, op de print de soldeerpunten van de schakelaar zoeken en met een draadje doorverbinden.
Maar ik weet niet hoe handig je bent in dat soort dingen.

Maar gewoon dubbelklikken op de NAS in de Assistant brengt je ook niet verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsure
ja hij klikt wel dan hoor ik 1 piep als ik daarna weer indruk hoor ik weer 1 piep geen 3.
hij zegt fout gevonden als ik dan toch gewoon doorga zegt hij dat hij geen harde schijven vind.
de HDD'S zijn goed die heb ik gecontroleerd.
maar een ander ding is de adapter die is niet origineel en er staat op 12v 1A.
Als ik naar de originele adapter zoek zie ik dat hij 12V 60Watt mis dus dan is die bijgeleverde adapter toch een aantal Ampere te weinig, zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat is zeker mogelijk, zorg voor een 12V / 5A voeding of zet de Synology eens aan zonder harde schijven. Dan zou de voeding het misschien net trekken. Of stop er een 2,5" SSD in, die trekken lang niet zoveel stroom (geen hoge spin-up power). Weet je iig of ie werkt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 23-03-2025 20:04 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Met maar 1A ga je inderdaad geen 3,5” harde schijven kunnen opstarten. Die trekken rustig richting de 20W elk (op 12V, dus meer dan 1,5A per schijf) bij het opspinnen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
@rsure

1 Amp is veel te weinig, moet minimaal 5 amp zijn.

Je kan idd even met 1 disk, maar ook dan is 1Amp echt wel weinig.
Of probeer een andere 12V adapter, als hij maar 65Watt of meer kan leveren.

Hoe dan ook, je hebt een verkeerde adapter gekregen bij de NAS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rsure
Het is gelukt wat ik vermoede was dus inderdaad het probleem. De adapter was niet goed. Allemaal bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1