Welke mobiele muis voor diverse oppervlakken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:06
Op zoek naar een muis die goed op verschillende oppervlakken werkt. Ik noem de bank, de eettafel met een tafelkleed met plastic coating, een houten eettafel zonder tafelkleed. Merk dat mijn huidige Logitech M185 daar moeite mee heeft.

Heb gevonden:

- Logitech Anywhere 3S
- Logitech Master 3S
- Logitech 720

Op zich wel handig om hem te kunnen gebruiken voor meerdere computers i.c.m. Bluetooth, maar geen must. Fijn als hij lang meegaat.

Heb zelf vrij grote handen, maar de Master 3S komt wat minder mobiel op me over. Wil de muis samen met de laptop vooral even een uurtje uit de kast kunnen pakken om aan de eettafel wat te doen en dan weer op te bergen. Een onhandzame, zware, grote muis is dus niet handig daarvoor.

De Anywhere is best wel compact geloof ik, net als de M185 maar of die ook op verschillende oppervlakken goed werkt?

En dan de 720, ik las op een ander forum dat die ook wel wordt aangeraden. Alleen die heeft weer "maar" 1000 DPI. En is een stuk ouder dan de Anywhere.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Atomius schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:53:
Op zoek naar een muis die goed op verschillende oppervlakken werkt. Ik noem de bank, de eettafel met een tafelkleed met plastic coating, een houten eettafel zonder tafelkleed. Merk dat mijn huidige Logitech M185 daar moeite mee heeft.
Je hebt de wat "hogere"modellen zoals de M235 die een andere sensor hebben.
Ik heb diverse van die series waaronder ook de M185 en M235, de M235 werkt inderdaad veel beter op de moeilijkere oppervlakken.
uitvoering: Logitech Wireless Mouse M235 Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
dion_b schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:37:
Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Move OH -> CKA
Excuseer :)
The_Doman schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:29:
[...]

Je hebt de wat "hogere"modellen zoals de M235 die een andere sensor hebben.
Ik heb diverse van die series waaronder ook de M185 en M235, de M235 werkt inderdaad veel beter op de moeilijkere oppervlakken.
uitvoering: Logitech Wireless Mouse M235 Reviews
Dank, dat lijkt een interessante optie. Die M235 is ook wel wat goedkoper dan mijn voorstellen. Tegelijkertijd heb ik wel wat grote handen dus misschien is een iets groter model dan de M235 dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Atomius schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:53:

Heb gevonden:

- Logitech Anywhere 3S
- Logitech Master 3S
- Logitech 720

Op zich wel handig om hem te kunnen gebruiken voor meerdere computers i.c.m. Bluetooth, maar geen must. Fijn als hij lang meegaat.

Heb zelf vrij grote handen, maar de Master 3S komt wat minder mobiel op me over. Wil de muis samen met de laptop vooral even een uurtje uit de kast kunnen pakken om aan de eettafel wat te doen en dan weer op te bergen. Een onhandzame, zware, grote muis is dus niet handig daarvoor.

De Anywhere is best wel compact geloof ik, net als de M185 maar of die ook op verschillende oppervlakken goed werkt?

En dan de 720, ik las op een ander forum dat die ook wel wordt aangeraden. Alleen die heeft weer "maar" 1000 DPI. En is een stuk ouder dan de Anywhere.

Wie kan mij helpen?
De MX Anywhere (darkfield sensoer) doet het echt op alle oppervlakken (ben al aan muis nummer 3 toe). Z'n goedkopere broertje de M650 is een stuk goedkoper maar ook niet slecht. Let wel, het zijn kleine muizen.

Maar man man, wat is de omschrijving van Logitech tegenwoordig bagger. Bij de M650 zeggen ze: Geavanceerde optische tracking van Logitech 8)7 ja ja...

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Boeryepes schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:54:
[...]

De MX Anywhere (darkfield sensoer) doet het echt op alle oppervlakken (ben al aan muis nummer 3 toe). Z'n goedkopere broertje de M650 is een stuk goedkoper maar ook niet slecht. Let wel, het zijn kleine muizen.

Maar man man, wat is de omschrijving van Logitech tegenwoordig bagger. Bij de M650 zeggen ze: Geavanceerde optische tracking van Logitech 8)7 ja ja...
Ja waar ik denk ik naar op zoek ben is een mobiele, maar niet zo heel kleine muis. Zoals gezegd heb ik best grote handen. Ben een beetje klaar met al die kleine muisjes.

@The_Doman Je had gelijk! Ik had nog een setje "Logitech Silent Touch" met een M220 muis en die werkt gewoon heel goed op het tafekleed!

Maar ja, ook dat blijft een klein muisje.

Zie hier op deze website best wat muis reviews: https://www.rtings.com/mouse/reviews/best/mouse

Wellicht is de M720 Triathlon nog interessant? Lijkt wel wat groter, ergonomisch maar ook wat mobieler? Of is zo'n Master 3S dan toch handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:57

H12

Op basis van het laatste en mijn persoonlijke ervaring zou ik toch de MX Master aanraden.

Ik gebruik mijn MX Master (v1) nu al 9 jaar. Op bank, bureau, muismat, glanzende tafel, tafelkleed, glazen tafel, vloer en kleding. Deze wordt (werk)dagelijks meegesleurd in mijn laptoptas en werkt altijd (en kan dus tegen een stootje).

Mijn collega's krijgen nu allemaal een MX Master 3S en vrijwel iedereen is blij/tevreden over kwaliteit en vorm. En ook die gaan altijd mee in laptoptassen of rugzakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:21
Hier een MX Master 3 die het ook al heel lang uithoudt. Gaat regelmatig in de rugzak mee naar kantoor. En als het alleen maar van de kast naar de tafel is dan denk ik niet dat de ""grootte"" van de MX Master 3 serieus een probleem gaat zijn 8)7.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
@H12 @Ramon Kijk dat zijn wel de goede signalen. Ik probeer ook vooral een miskoop te voorkomen en dingen weer terug te moeten sturen. Is gamen any good met de Master?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchieman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:08
heb je ook nagedacht over een trackball? dan maakt de ondergrond ook niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
dutchieman schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:01:
heb je ook nagedacht over een trackball? dan maakt de ondergrond ook niet meer uit
Trackball vergt toch wel een hele omslag/gewenning in gebruik.
Ik heb er wel een paar voor gebruik met Mame/arcade maar ik kan er echt niets mee voor desktop en gewoon gamen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 28-03-2025 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
dutchieman schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:01:
Nee trackball is niet helemaal mijn ding thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:39
Atomius schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:34:
@H12 @Ramon
Is gamen any good met de Master?
Ligt aan je behoefte. Ik vond mijn MX master aanvankelijk 'prima' voor gaming totdat ik dedicated gaming muis kocht. Dan merk je wel verschil in respons, gevoeligheid en gewicht. Het zijn 2 muizen voor totaal verschillende opgaven.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1