Ik heb een audio-uitdaging waar ik niet helemaal uit kom. Ik ben niet zo thuis in deze wereld, en na een paar uur researchen is het me nauwelijks duidelijker geworden. Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!
Huidige situatie
Op dit moment heb ik een setje Edifier R1700BT speakers staan. Deze zijn aangesloten op de USB-hub van mijn monitor, en worden via USB-C doorgegeven aan mijn Macbook Pro. De PC is op de speakers aangesloten via Display Port. Dit werkt op zich allemaal prima; maar ik heb wel een stukje obscure/buggy software nodig (SoundControl) op m'n Mac om de volumetoetsen op het toetsenbord te laten werken.
Nieuwe situatie
Ik krijg er een tweede MBP bij, waarop ik deze software niet wil installeren. En eigenlijk wil ik het ook verwijderen van mijn privé-MBP. Ben dus op zoek naar een oplossing om deze setup te laten werken zonder additionele software.
Goed om te weten
Overigens is het vervangen van de speakers ook prima, als dat een oplossingsrichting is.
Huidige situatie
Op dit moment heb ik een setje Edifier R1700BT speakers staan. Deze zijn aangesloten op de USB-hub van mijn monitor, en worden via USB-C doorgegeven aan mijn Macbook Pro. De PC is op de speakers aangesloten via Display Port. Dit werkt op zich allemaal prima; maar ik heb wel een stukje obscure/buggy software nodig (SoundControl) op m'n Mac om de volumetoetsen op het toetsenbord te laten werken.
Nieuwe situatie
Ik krijg er een tweede MBP bij, waarop ik deze software niet wil installeren. En eigenlijk wil ik het ook verwijderen van mijn privé-MBP. Ben dus op zoek naar een oplossing om deze setup te laten werken zonder additionele software.
Goed om te weten
- Ik wil altijd maar audio van 1 device tegelijk hebben.
- Het liefst wil ik gebruik maken van de USB-hub van de monitor, zodat ik alles via USB-C kan laten lopen en geen extra kabeltje hoef in te prikken.
- Drivers of software voor op de Macs is eigenlijk een no-go.
- Volume-keys op het keyboard moeten dus blijven werken
- Ik ben beginnend gitarist. Misschien leuk om daar ook nog iets mee te kunnen, als ik iets moet aanschaffen. Maar dat is een wens en geen eis.
Overigens is het vervangen van de speakers ook prima, als dat een oplossingsrichting is.