Tweakers de weg kwijt?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.557 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19
Af en toe blijf ik mij verbazen over de nieuws items waarover Tweakers schrijft. Neem nu vanochtend, met het artikel "Met deze EV kom je per kWh het verst" dacht ik even dat ik op de site van AutoWeek zat. Ok, na iets verder te lezen blijkt het artikel wel een iets meer technische insteek te hebben maar toch.

Zelf had ik eerder een nieuw artikel verwacht over QNodeOS en wat quantum netwerken gaan betekenen op het gebied van internet security en AI?

Of wat je dacht van het feit dat de Tweede Kamer niet langer wil dat migraties naar de Amerikaanse cloud plaatsvinden. Is dit überhaupt mogelijk, is er een Europese alternatief etc.

Of nu het afschaffen van de salderingsregeling definitief is. Wat kan ik doen om mijn zonnepanelen zo efficiënt mogelijk te benutten? Hoe kan ik mijn omvormers automatisch afschalen, hoe kan ik mijn ouderwetse wasmachine met drukknoppen aansturen of heeft dit helemaal geen zin?

Steeds vaker gebeurd het dat ik dit soort ict nieuws eerder op nos.nl of any niet ict gefocuste nieuws site tegenkom dan op Tweakers.

Hopelijk kunnen jullie iets met mijn feedback. Oh ja, jullie mogen best schrijven over techniek van auto's maar probeer wel een beetje een betere balans te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:29

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
zeezuiper schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:42:
Hopelijk kunnen jullie iets met mijn feedback
Heerlijk eerlijk, niet zo. Om een paar redenen:
Ok, na iets verder te lezen blijkt het artikel wel een iets meer technische insteek te hebben maar toch.
Mooi! Dan is gelukt waar we altijd naar streven: nieuws altijd schrijven vanuit een zo technisch mogelijke insteek.
Zelf had ik eerder een nieuw artikel verwacht over QNodeOS en wat quantum netwerken gaan betekenen op het gebied van internet security en AI?
Dat is wel heel specifiek... Heb je dit ons ooit getipt?
Of wat je dacht van het feit dat de Tweede Kamer niet langer wil dat migraties naar de Amerikaanse cloud plaatsvinden. Is dit überhaupt mogelijk, is er een Europese alternatief etc.
Hebben we gewoon over geschreven hoor.
Oh ja, jullie mogen best schrijven over techniek van auto's maar probeer wel een beetje een betere balans te vinden.
De vraag wat 'een betere balans' is speelt al een kleine 25 jaar op Tweakers. Als je vraag is waarom we over auto's schrijven, dan is dat omdat daar soms interessante technologie in zit die de moeite van het schrijven waard is. Als je vraag is waarom we niet over quantumcomputers schrijven, dan zijn daar legio redenen voor: we hebben dat niet op de radar gehad, of we hebben niet de capaciteit en kennis daar met de diepgang over te schrijven die lezers van ons verwachten. Daarin proberen we altijd een balans te vinden, maar heel eerlijk, met dit soort algemene posts kan ik niet zo heel erg veel.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38

MazeWing

The plot thickens...

Ik vind het erger dat heel het artikel leest als 1 grote advertortial van Mercedes.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

MazeWing schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:10:
Ik vind het erger dat heel het artikel leest als 1 grote advertortial van Mercedes.

-knip-
Onterechte insinuatie verwijderd. Zie ook https://tweakers.net/info/over-tweakers/onafhankelijkheid/

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 23-03-2025 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19
TijsZonderH schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:51:
... met dit soort algemene posts kan ik niet zo heel erg veel.
Jammer! Juist door een aantal specifieke voorbeelden aan te halen probeer ik het concreet te maken wat ik mis. Ik heb nu altijd het gevoel dat Tweakers achter de feiten aanloopt. Het gebeurt zelden dat ik nieuws als eerste op Tweakers vind.

Ik snap dat het lastig is om te schrijven over zaken zoals quantum netwerken maar voor een site als Tweakers zou het juist toegevoegde waarde kunnen bieden, om dit op een begrijpelijke manier uit te leggen (en dat mag best achteraf in de vorm van een achtergrond artikel).

Ik heb inderdaad het artikel over SIDN gelezen, maar over heel Microsoft 365 niet willen gebruiken gaat wel een hele stap verder. Wederom jammer dat jullie hier niet zelf over schrijven en kijken wat de mogelijke alternatieven zijn.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor het salderen. Op de community staan heel veel ervaringen over bijvoorbeeld thuis accus maar of het nu echt zinvol is en je er geld mee bespaart?

Lijkt mij voldoende input voor de balans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Sorry @Bor , als je mijn bericht geheel verwijderd en een linkje plaatst waar ik het niet mee eens ben, dan moet ik daar wel op reageren.

Het gaat dus over dit nieuws artikel:
review: Met deze EV kom je per kWh het verst - Mercedes CLA rijdt 792 kilomet...

Het is een -achtergrond- artikel waar ik verwacht dat Tweakers een toegevoegde waarde biedt in het artikel.

In jouw aangehaalde link staat de volgende passage:
Hoe wij testen
Alle producten waar we een oordeel over vellen, hebben we daadwerkelijk in huis gehad. We hebben de producten zelf uit de doos gehaald, geïnstalleerd en in gebruik gehad. We hebben een speciaal Testlab waar we de producten zélf aan de tand voelen. Hierdoor kunnen wij niet alleen onze reviews staven met objectieve meetgegevens, maar zijn we ook beter in staat om producten te kunnen vergelijken.
Ik lees nergens in het artikel dat jullie deze auto 'in huis gehad' hebben. De auto is dus niet door Tweakers getest en berust dit artikel dus op aangeleverde data. Het leest allemaal erg positief en rooskleurig weg, dus ik doe de aanname dat Mercedes hier toch wel een duit in het zakje gedaan heeft, waarom anders zo'n uitgebreid positief artikel over Mercedes en met zoveel plaatjes erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:28
Zelf mag er wat mij nog wel meer over EVs worden geschreven, er bestaan nog heel wat misvatting in onze maatschappij over EVs en technologie. :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:29

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
zeezuiper schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:18:
[...]

Jammer! Juist door een aantal specifieke voorbeelden aan te halen probeer ik het concreet te maken wat ik mis.
Je noemt drie voorbeelden van dingen die je graag wil lezen op Tweakers, waarvan we er eentje dus wel degelijk hebben behandeld. Overigens heb je denk ik dit, dit en dit artikel gemist, of alles wat je hier leest? Je zet dat tegenover één artikel dat je niet graag had willen lezen. Dus tsja, als je het dan gaat hebben over wat jij 'de balans' noemt, dan kan ik daar weinig mee, sorry.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:20
Denk dat het wel mee valt "tech"is voor elk iemand anders, waar de een quantomfysica verwacht is het voor een ander al als we het over de werking van zonnepanelen hebben bijvoorbeeld.

Denk dat dat specifieke stuk nu juist is wat de toevoeging is van t.net . Geen oordeel of deze tech wel de juiste ingewikkeldheid heeft t.o.v. van jouw niveau.Genoeg te lezen/interactie te geven naar mijn idee :Y)

Tuurlijk kijkt de redactie of iets op "niveau "is , maar dan wel of het ook ergens anders al gestaan heeft en of het het "basis"niveau haalt . Er zijn natuurlijk ook andere sites waar je e.e.a. kan volgen.

De diversiteit is wat het maakt , dus wat mij betreft niks te "mekkeren" maar hé . Dat is mijn mening.

Maar ik snap je punt, misschien is het een idee om als een soort van "schrijversgast" soms tech gerelateerde stukken aan te kunnen bieden aan de redactie? Redigeren is natuurlijk wel een ding , maar daar is vast ook weer een oplossing voor te bedenken .

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08:22
TijsZonderH schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:51:
Mooi! Dan is gelukt waar we altijd naar streven: nieuws altijd schrijven vanuit een zo technisch mogelijke insteek.
Maar Tijs, zeg nou eerlijk, dit artikel had zomaar door de marketing afdeling van Mercedes geschreven kunnen zijn. Dit is werkelijk gefundenes fressen voor die afdeling. De auto is nog niet eens beschikbaar en het zou niet de eerste keer zijn dat dit soort data op het laatste moment veranderd. In de vakpers is er ook openlijke twijfel aan de juistheid van de data.

Laat ik het zo zeggen, ik denk niet dat er ook maar een tweaker opgekeken zou hebben als hier 'advertorial' boven had gestaan. Dat is pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:04
Waarschijnlijk is dit gewoon een ad van bovenaf, gezien hun heer en meester DPG media is. Zie ook hoe het AD en nu.nl vergaan zijn, zit vol verborgen ads en “journalistiek”. Dit heb ik al langer gemerkt op Tweakers, het gaat de kant van Linus Tech Tips op.

Als mods mijn bericht bewerken geven ze toe dat er een kern van waarheid in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed, en nu is het wel weer klaar met allerlei insinuaties. Als het niet op een constructieve manier kan, dan houdt het op. Bij deze dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.