Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-04 11:03
De accu van mijn Asus T200 heeft de geest helemaal gegeven.
Ik zoek een vervangende laptop, met iets meer geheugen. Het was leuk dat hij 2 in 1 was en een touch screen had, maar die beide eigenschappen zijn niet essentieel.
Ik reis veel, daarom is een heel laag gewicht belangrijk, het liefst onder 1 kilo, klein van omvang, liefst 11 of 12 inch. RAM minimaal 4, SSD minimaal 256 GB. Lange accuduur, relatief stil.
Audiojack ingang 3,5, bij voorkeur een ethernet-ingang. Gebruik hem met name voor e-mail, browsen, video's kijken, web-editing, tekstverwerking.
Wil graag met Linux werken.

Budget max ca 800, liever minder.
Wie heeft een goede tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar
Beste DJ, Ik word overweldigd door alle (on)mogelijkheden. Daarom had ik de vraag hier uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar
HP Pavilion Aero 13-be2070nd misschien maar ik zie dat iemand een slechte accuduur van maar 4 uur noemt...

[ Voor 68% gewijzigd door Jaguar op 22-03-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik denk dat je een bijna onmogelijke opvolger zoekt in deze tijd.
Je moet het gewicht loslaten of je budget veel ruimer maken, beide komen niet samen.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar
Het hoeft niet het nieuwste model ofzo te zijn, maar gewicht is echt een ding. Misschien moet ik dan inleveren op andere specs. Of inderdaad meer budget, dat heb ik er wel voor over.

[ Voor 25% gewijzigd door Jaguar op 23-03-2025 23:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaguar
Voor wie ook op zoek is naar een kleine, lichtgewicht laptop, ik heb uiteindelijk deze gevonden uitvoering: Microsoft Surface Laptop Go 3 Core i5, 8GB ram, 256GB opslag, Win... Er is ook een tabletvariant maar deze had de goede specs en was zeker op dat moment zeer betaalbaar. Goed advies gekregen in filiaal Mediamarkt Amsterdam C.

Om meer ingangen te hebben ook deze https://www.sitecom.com/m...itecom-manual-cn-5506.pdf erbij genomen.

Windows 11 vervangen door een (slanke) versie van Linux, wel de Windows Rescue-partitie en Boot-partitie laten zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door Jaguar op 24-04-2025 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

franssie

Save the albatross

Ik zat ook aan een surface 3 go te denken, heb een oudere maar voor een beetje browsen en NPOstart op reis is het voldoende.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1