Wij willen een aantal nieuwe aircos. Hoekhuis jaren ‘60, redelijk goed geïsoleerd. Met momenteel op de eerste verdieping 2 aircos uit het jaar nul. De twee buitenunits hangen aan de zijgevel. Die willen we weg laten halen en overstappen naar een volgende indeling.
Alleen is de vraag, wat is wijsheid qua setup? Ik heb me geprobeerd hier in te lezen en lees vanalles over pendelen en vermogens maar kom er niet helemaal uit wat nou wijsheid is. Daar waar de meeste partijen juist een multisplit aanraden met 3 binnenunits.
Kwaliteit en zo min mogelijk geluid zijn echt belangrijk.
35m2 - Woonkamer begane grond
Zal in de wintermaanden vooral gebruikt worden om te verwarmen tussen 17:00 en 22:00. Sporadisch in de zomer bij een hittegolf zal er gekoeld worden.
13m2 - Slaapkamer (kind) 1e verdieping
Zal sporadisch verwarmd / gekoeld worden paar uur voor het slapen gaan (kind).
22m2 - Zolderkamer 2e verdieping
In de winter is het hier koud en in de zomer kan het aardig warm worden, hier worden een aantal dagen per week gewerkt, dus deze zal misschien nog het meest gebruikt gaan worden.
Hopelijk zit ik hier niet verkeerd met mijn vraag, zo wel, excuzi
Alleen is de vraag, wat is wijsheid qua setup? Ik heb me geprobeerd hier in te lezen en lees vanalles over pendelen en vermogens maar kom er niet helemaal uit wat nou wijsheid is. Daar waar de meeste partijen juist een multisplit aanraden met 3 binnenunits.
Kwaliteit en zo min mogelijk geluid zijn echt belangrijk.
35m2 - Woonkamer begane grond
Zal in de wintermaanden vooral gebruikt worden om te verwarmen tussen 17:00 en 22:00. Sporadisch in de zomer bij een hittegolf zal er gekoeld worden.
13m2 - Slaapkamer (kind) 1e verdieping
Zal sporadisch verwarmd / gekoeld worden paar uur voor het slapen gaan (kind).
22m2 - Zolderkamer 2e verdieping
In de winter is het hier koud en in de zomer kan het aardig warm worden, hier worden een aantal dagen per week gewerkt, dus deze zal misschien nog het meest gebruikt gaan worden.
Hopelijk zit ik hier niet verkeerd met mijn vraag, zo wel, excuzi