Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil moderne games kunnen spelen op 1440p op minstens 60fps. Daarnaast moet het systeem dienst doen als mijn workstation (voornamelijk programmeerwerk).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget staat op zo'n 2000 euro. Iets meer mag (zeg 100eu). Dat is de prijs exclusief verzend- en assemblagekosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb van een mede-tweaker een NCase M2 kast overgenomen. Daar wil ik in bouwen. De kosten van deze kast hoeven niet meegenomen te worden in de prijsberekening. De relevante specs van de kast zijn:
Mijn huidige monitor is een 60Hz Lenovo monitor. Deze wil ik in de nabije toekomst vervangen met een 1440p ultrawide met >90Hz. Welke dat exact moet zijn weet ik nog niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een stevige CPU+GPU. Genoeg opslag om moderne games te kunnen installeren. Daarnaast WIFI en bluetooth. Ik speel meestal games een tijdje, waarna ik ze weer van m'n systeem af gooi. Dus ik hoef niet heel veel opslag te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik draai Linux op mijn machines. Een OS kopen is dus niet nodig.
Gezien ASUS's recente praktijken, liever geen ASUS.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast is klein. Ik wil hem ook stil krijgen. Ik wil geen watercooling.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een lijstje gemaakt van componenten. Nu heb ik al meer dan 10 jaar geen gamecomputer maar gehad, waardoor ik een slecht beeld heb "hoeveel" gpu en cpu ik nodig heb om een beetje te kunnen gamen. Zo heb ik in het lijstje de nieuwe 9070XT staan, maar ik ben bang dat dat misschien wat overkill is. Verder ook een algemene check of dit allemaal wel op elkaar aansluit, dat de voeding voldoende is, etc.
Alvast bedankt!
Ik wil moderne games kunnen spelen op 1440p op minstens 60fps. Daarnaast moet het systeem dienst doen als mijn workstation (voornamelijk programmeerwerk).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget staat op zo'n 2000 euro. Iets meer mag (zeg 100eu). Dat is de prijs exclusief verzend- en assemblagekosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb van een mede-tweaker een NCase M2 kast overgenomen. Daar wil ik in bouwen. De kosten van deze kast hoeven niet meegenomen te worden in de prijsberekening. De relevante specs van de kast zijn:
- maximale CPU hoogte: 144.8mm
- maximale GPU lengte: 359mm
- maximale GPU hoogte: 148mm
Mijn huidige monitor is een 60Hz Lenovo monitor. Deze wil ik in de nabije toekomst vervangen met een 1440p ultrawide met >90Hz. Welke dat exact moet zijn weet ik nog niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een stevige CPU+GPU. Genoeg opslag om moderne games te kunnen installeren. Daarnaast WIFI en bluetooth. Ik speel meestal games een tijdje, waarna ik ze weer van m'n systeem af gooi. Dus ik hoef niet heel veel opslag te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik draai Linux op mijn machines. Een OS kopen is dus niet nodig.
Gezien ASUS's recente praktijken, liever geen ASUS.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast is klein. Ik wil hem ook stil krijgen. Ik wil geen watercooling.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een lijstje gemaakt van componenten. Nu heb ik al meer dan 10 jaar geen gamecomputer maar gehad, waardoor ik een slecht beeld heb "hoeveel" gpu en cpu ik nodig heb om een beetje te kunnen gamen. Zo heb ik in het lijstje de nieuwe 9070XT staan, maar ik ben bang dat dat misschien wat overkill is. Verder ook een algemene check of dit allemaal wel op elkaar aansluit, dat de voeding voldoende is, etc.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Tray | € 313,52 | € 313,52 |
1 | Moederborden | ASRock B650I Lightning WiFi | € 168,69 | € 168,69 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 899,- | € 899,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D12L chromax.black | € 103,55 | € 103,55 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C40BBK2-64 | € 160,82 | € 160,82 |
1 | Voedingen | Corsair SF750 (2024) | € 177,- | € 177,- |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 239,- | € 239,- |
Totaal | € 2.061,58 |
Alvast bedankt!