Toon posts:

IRC script.

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
op de chatknaal van tweakers.net , zit een soort bot. die draait met ene jasper mee als die online is. via die kun je allemaal dingen laten doen.

nu wilde ik vragen of ik dat ook kon doen, wan tik heb zelf een channel, en zo graag zo'n soort bot hebben. die met commands werkt enzo.

ik heb de search gebruikt maar kon niet helemaal uit de antrwoorden wijs komen. de mensen die zo'n soort gelijke vragen stelden als deze, wisten er waarschinlijk meer vanaf, ik dus niet.

denkt iemand dat ie mij hiermnee helpe kan? alsvast bedankt!

Verwijderd

Wil je hem programmeren of wil je gewoon een bestaand programma?

Verwijderd

Ik denk dat ie gewoon een mIRC botje wilt maken, dus ga eens wat online tutorials volgen en lees de help veel.

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eens wat rongeken maar snap er nisk van. op de site irc.pagina.nl kan ik alleen bij de script's section dingen vinden waar ik niks aan heb. ik ben dus best wel een n00b op dit gebied, en weet daarom niet precies wat ik moet doen./

dit is precies wat ik wikl:

een script dat met mij mee draait, en waar iemand anders ook wat mee kan[wat wil zeggen dat andere gebruikers op mijn kanaal ook commando;s kunnen intypen voor dat script(kan datr?)]doen.

nu wil ik eigelijk dus weten:
hoe schriojf ik dit? waar zet ik dit? zijn er handleidingen, en naatuurlijk de voornaamste vraag: KAN DIT?

Verwijderd

Zie de helpfiles van je mirc? daar staat reuze veel handige inforamtie in.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

alles staat in de help files van mirc. daarbij kan je ook eens een kijkje nemen of de lui van #scripts (op een ircnet server (bv. irc.xs4all.nl)) je kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
het was nuttig ja om ff in die f1 help te kijken.

ik snap nu hoe ik een allias moetn maken, maar als ik een van die commando's in remote zet, doet ie het nog niet. of werkt dat alleen bij je eige chan?

ik wou even vragen of niemand een voorbeeld ofz voor me heeft van een script, zodat ik kan aanpassen en zodoende een beetje kan doorkrijgen, want van de remote hlp snap ik niet veel. iemand?

wel alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

oke heb ook een vraagje borduurt eigenlijk een beetje voort

heb een scriptje maar weet niet hoe ik hem moet invoegen in mijn irc progje

heb er meerdere ik heb mirc en ik heb scoop script (is geloof ik hetzelfde maar danm met een sooret laagje eromheen)

uhm het script is een spelletje uno mischien kent iemand het en heeft het zelfs in het nederlands?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 20:51 ]

Verwijderd

of weet iemand een kant en klaar progje voor dit spel?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 20:59 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Niet zo snel schoppen ajb. Uit de FAQ:
:?Ik krijg niet snel antwoord dus mag ik schoppen?

Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 08-02-2003 20:58 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 20:56:
oke ik ben weer eens snel
maar er zitten mensen op me te wachten die uno willen spelen
dus sorry maar ik doe het toch

weet niemand iets?
de regel is 24 uur, jij doet het binnen 6 minuten ;)

gorgi_19: gemenerd :P

[ Voor 4% gewijzigd door G33rt op 08-02-2003 20:58 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wel heel erg snel gekicked, en daarnaast ook een redelijk oud topic omhoog geschopt... Daarnaast heb ik geen id waarom dit iets met P&W temaken zou moeten hebben ;)...

Ik zou zeggen.. Vraag het waar je het vandaan gehaald hebt (persoon/site), maar niet hier.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.