Mijn zoon wordt bijna nergens wakker van. Nu wil ik graag een wekker of alarmbel, welke ik van afstand kan bedienen. Inderdaad, deze komt in zijn slaapkamer en wil ik aan kunnen zetten als hij niet wakker is. Ik wil de alarmgever via Wifi bedienen, zodat ik vanaf mijn vakantie adres de bel aan kan zetten. Iemand enig idee welke oossingen hiervoor zijn. Ik ben op het gebied van huis automatisering een super leek!
Vraag
Alle reacties
De mogelijkheden zijn legio.
Simpelste is een of ander apparaat aansluiten op een Smart Plug (link)
Die aan je telefoon koppelen. En dan kan je elk apparaat aansluiten met een echte aan uit knop, zodat het ook aan gaat als er stroom op komt.
Simpelste is een of ander apparaat aansluiten op een Smart Plug (link)
Die aan je telefoon koppelen. En dan kan je elk apparaat aansluiten met een echte aan uit knop, zodat het ook aan gaat als er stroom op komt.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Ik heb een hubje van TP-link/Tapo welke een deurbel/alarmbel geluid kan laten horen (meerdere opties in te stellen). Dit is via WiFi vanaf elke locatie met internet te regelen volgens mij. Ik had deze nodig om een andere sensor te kunnen gebruiken dus de bel-functie is voor mij niet heel nuttig. Ik heb een temperatuur sensor en een camera welke op hetzelfde account werken, dus je kan je zoon's kamer op afstand monitoren en geluiden afspelen als je dat zou willen. Moet je alleen zorgen dat hij niet de stekker(s) er uit haalt.
Ik heb deze: uitvoering: TP-Link Tapo H100 Smart Hub
in combinatie met: uitvoering: TP-Link Tapo C200 en uitvoering: TP-Link Tapo T315. Je kan hier ook smart stekkers aan koppelen.
Ik heb deze: uitvoering: TP-Link Tapo H100 Smart Hub
in combinatie met: uitvoering: TP-Link Tapo C200 en uitvoering: TP-Link Tapo T315. Je kan hier ook smart stekkers aan koppelen.
Hoe goed die ook is, met zo'n installatie kan je die wel op je buik tatoeëren.Houtenklaas schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:18:
Wat @Marc H zegt en dan zoiets er aan. En dan in de huiskamer uiteraard, zodat er even gelopen moet worden ... Hoe is het contact met de buren?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Dan even serieus, wordt hij wel wakker van beweging? Schoonpa hier is zo doof als een kwartel - ideale buurman met die toeter - en die heeft een beweegding onder zijn kussen. Dat zou een optie kunnen zijn. Puber-2 hier in huis kan een wekker uitzetten in zijn slaap, dus een stukje lopen is wellicht wel een optie. Ik zou inderdaad een slimme stekker doen met een radio eraan gekoppeld. Dat is wat vriendelijker voor de buren.
Kan je je zoon dan niet beter meenemen op vakantie?RuPo schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:49:
Ik wil de alarmgever via Wifi bedienen, zodat ik vanaf mijn vakantie adres de bel aan kan zetten.
Geen idee hoe je privé situatie verder in elkaar steekt, maar dit is natuurlijk niet echt een lange termijnoplossing: elke morgen controleren of je zoon wel wakker is.
Zou het niet verstandiger zijn om dit eens met een arts te bespreken?
Spel en typfouten voorbehouden
Algo sip alerter met een voip account je erop, of zal dat te veel zijn ? Kan je zelfs een lamp aan hangen of extra hoorn
. Hoor je zelfs boven meerdere zaagmachines uit.
Maar persoonlijk ? Laat hem maar gewoon een paar keer te laat komen dan leert ie het vanzelf wel
.
Maar persoonlijk ? Laat hem maar gewoon een paar keer te laat komen dan leert ie het vanzelf wel
Niet wakker, of is hij nog “bezig” stiekem wakker te worden
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Dit zou ook mijn suggestie zijn, er kan wat achter zitten.FredvZ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:30:
[...]
Zou het niet verstandiger zijn om dit eens met een arts te bespreken?
Bij mij is het ADHD met extreme 'tijdblindheid' als ik net wakker ben. Denken dat je nog wel even kan snoozen en 10 minuten kan blijven liggen terwijl het al de vijfde keer is dat je dat doet zonder het zelf door te hebben
@RuPo Techniek heeft mij overigens wel geholpen. Op mijn telefoon gebruik ik Sleep as Android als wekker-app. Hierin heb ik ingesteld dat ik 1x mag snoozen en daarna moet ik fysiek mijn bed uit om een nfc-chip in de badkamer te scannen om het alarm uit te schakelen. Je kunt zelfs geld parkeren in de app dat wordt overgemaakt naar een goed doel als je jezelf saboteert door je gehele telefoon uit te schakelen om het alarm te laten stoppen, i.p.v. netjes de nfc-chip te scannen.
Die nfc is wat ik gebruik, maar er zitten véél verschillende mogelijkheden in om ervoor te zorgen dat je niet half bewusteloos je alarm wegdrukt en verder tukt.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Pagina: 1