Privacy vriendelijke smartwatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pbk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 21:45
Ik heb gezocht op het forum, maar kon nog geen topic hier over vinden. Mocht dat wel zo zijn dan hoor ik dat graag.

Ik heb momenteel een Fitbit Versa 4 smartwatch. Het horloge bevalt me goed, maar het staat me tegen dat alle data in de cloud, bij Fitbit/Google wordt opgeslagen. Mijn voorkeur zou het hebben dat de data van mijn smartwatch alleen lokaal, op mijn smartwatch en gekoppelde telefoon zelf wordt opgeslagen.

Bestaan zulke smartwatches? Heeft er iemand tips?

De functies die ik nu vooral gebruik zijn:
  • Een stille wekker (d.m.v. trilling)
  • De stappenteller
  • De slaaptracker
Daarnaast kijk ik soms op berichtjes die binnenkomen (mail/appjes), maar dat zou ik niet missen als het er niet op zat.

Accuduur van de Fitbit is bij mij een week en dat vind ik wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Er zijn een flink aantal smartwatches die met GadgetBridge (open source) werken. Dan hoef je de app van de fabrikant zelf niet te gebruiken (of hooguit eenmalig voor de eerste verbinding). Ik heb een xiaomi band 9, maar er zijn nog veel meer modellen die ondersteund worden. Xiaomi band 9 voldoet aan je eisen, maar je eisen zijn denk ik met de meeste horloges geen probleem.

Hier vind je de ondersteunde devices: https://gadgetbridge.org/gadgets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk
Heeft deze ook een sleeptracker? Kan bij deze eigenlijk nog niet opmaken wat ik hier mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pbk
cat_byte schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:03:
Er zijn een flink aantal smartwatches die met GadgetBridge (open source) werken. Dan hoef je de app van de fabrikant zelf niet te gebruiken (of hooguit eenmalig voor de eerste verbinding). Ik heb een xiaomi band 9, maar er zijn nog veel meer modellen die ondersteund worden. Xiaomi band 9 voldoet aan je eisen, maar je eisen zijn denk ik met de meeste horloges geen probleem.

Hier vind je de ondersteunde devices: https://gadgetbridge.org/gadgets/
Dat is wel een goede tip, bedankt! Wel jammer dat mijn Fitbit Versa 4 niet ondersteund wordt.

Ik ben ook deze tegengekomen: https://pine64.org/devices/pinetime/
Die wordt o.a. door Gadgetbridge ondersteund en is ook nog eens open source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:34

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Kende gadget bridge zelf niet, maar ik zie dat Amazfit behoorlijk goed wordt ondersteund en er zijn op Tweakers diverse topics over dit merk horloge. Wellicht kan je daar eens informeren.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

pbk schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:23:
[...]

Heeft deze ook een sleeptracker? Kan bij deze eigenlijk nog niet opmaken wat ik hier mee kan.
Geen idee, zoek de specs op en je weet het ;)
Pagina: 1