Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 15:58
Hi!
Een Galaxy S21 FE 5G aangeschaft via de Vraag&Aanbod voor mijn dochter. Hier is ze exact een week erg blij mee geweest, totdat ze vandaag naar me toe kwam met het probleem dat de telefoon tijdens het YT kijken ineens begon te piepen, beeld bevroor, onderste deel van het scherm had een blauw geblokt vlak (artefact-achtig). Na een half minuutje stopte de piep (gelukkig) en viel de telefoon uit.

Probleem is dat de telefoon nu niet meer opstart. Het Samsung logo verschijnt wel, maar vrijwel direct daarna een reboot. Dit eindigt in een zwart scherm.

Telefoon op de laptop aansluiten om te proberen in Recovery mode te booten levert niets op. USB kabel +POWER+VOLUP resulteert niet in recovery mode. Met VOLUP+VOLDOWN kom ik uiteindelijk wel in een custom OS download modus (cyaan-kleurig scherm).

In de windows device manager verschijnt een device QHSUSB_BULK. Zoek ik daarop in Google, dan vind ik vooral oudere bericht over hard-bricks en een vooropgezet plan van Samsung en Google om hun telefoons na een bepaalde tijd softwarematig EOL te maken. Verder vooral het advies om de telefoon naar een Samsung service punt te sturen/brengen.

De telefoon is tweedehands, meer dan 2 jaar oud, dus er zit geen garantie van Samsung meer op. Ik ben dan ook bang dat de reparatie even kostbaar zal zijn als een nieuwe tweedehands toestel. Is er iemand die een goede tip voor me heeft om de telefoon alsnog aan de praat te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klinkt als defecte hardware, zou ermee naar Samsung gaan en kijken wat de kosten zijn voor reparatie, en zijn die kosten te hoog, een nieuwe vervanging kopen (A55 bijvoorbeeld) en er een goede stuiterhoes omheen doen. Soms doet Samsung daar een mooi aanbod voor.