Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVos
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-07 15:46
Goedenavond!

Wegens een verbouwing sta ik voor een keuze:

Of voor flink veel geld de hoofdaansluiting van ziggo laten opgraven en verplaatsen naar de meterkast OF de bestaande glasvezel aansluiting in de meterkast van Odido gaan gebruiken en daar dus een contract afsluiten. Maandelijkse kosten zijn vergelijkbaar.

Context:

De Ziggo aansluiting bevind zich in de oorspronkelijke woonkamer en komt via de grond omhoog, echter wordt dit een keuken. Kort samengevat moet de kabel dan via de voortuin de meterkast in ipv de huidige route.

Nu lees ik online veel verschillende verhalen over de zogenaamde beeldkwaliteit van tv kijken tussen Ziggo en Odido. Waarbij Ziggo merkbaar beter zou zijn.

-Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
-Maakt het dan nog uit of het via de app of mediabox is?
-Bij gebruik van een Sony X95L: Trekt deze eventuele verschillen recht door de goede processing?

Ben heel benieuwd hoe jullie hier naar kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08 14:22
Geen antwoord op je beeldkwaliteit vraagstuk.

Maar wel een eigen ervaring. Geen idee hoeveel meter je wilt verleggen. Maar bij onze verbouwing was het aansluitpunt van de Ziggo (in de woonkamer) binnen per abuis gesloopt door de werklui.

Daarom heb ik in mn voortuin de groene kabel opgegraven en zelf herlegt naar de meterkast. Wel een speciaal galvisch (of zoiets) gescheiden doos gekocht en daar de kabel weer op aangesloten.

Heeft hier prima gewerkt, inmiddels wel over op de odido omdat dat flink goedkoper was hier.
Mogelijk dat dit ook een optie bij je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:13
Als voetbal je niks kan schelen is Odido dikke prima.
Ben na een jaar Odido weer terug op Ziggo, verschil is er wel maar nooit aan gestoord.
Odido lijkt scherper dan Ziggo, maar de gebruikte compressie gaat bij een voetbalveld volledig de mist in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb behoorlijk wat jaren Odido gehad. Sindskort Ziggo om een aanbieding te pakken.

Het beeld van Ziggo is naar mijn mening vergelijkbaar; misschien een fractie beter dan bij Odido.

Heb hier wel een Next Mini aangesloten maar in de praktijk gebruik ik meer de app omdat het primaire device hier een Nvidia Shield TV Pro is. Zie geen verschil daartussen. De app en de box zijn qua software bij Odido wel minder.

Maar na het eerste jaar ga ik weer terug overstappen. De normale prijs, is het niet waard voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVos
Kijk dit zijn zeker hele waardevolle reacties, dank allen!

Echter mijn uitdaging: Voetbal/sport kan me wel flink wat schelen haha🙃

Mochten toevallig nog meer mensen ervaringen hebben met de beeldkwaliteit tussen beiden: Ik hoor het graag! 🤠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVos
Hmm zojuist dit nog gevonden:

https://community.odido.n...extra-sportzenders-372694

Interessant maar klinkt zeker niet al te best betreft Odido als je dit rustig leest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:36
Vroeger kreeg je als nieuwe klant ook een nieuwe aansluitdoos voor de groene kabel in het
Ziggo-pakket.
De groene kabel zit meestal nog met een lus in je tuin of in je kruipruimte. Maar lang genoeg om in je meterkast te geraken, hoop het maar. Als je geen 2 linkse handen hebt, kun je die zelf opgraven en omleggen. Mag eigenlijk niet, maar scheelt in de beurs. Hij zal op ca 50-60 cm diep liggen. Volgens mij heeft die zelfs nog een mantel zoals X/YMVK-AS elektriciteitskabels.
Alternatief is het binnenwerk van de aansluitdoos in Lasdoos IP66, een goed koppelstuk en coax-kabel (satelliet bv) netjes in een pvc-buis en dan langs de gevel naar je meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 11:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ziggo heeft zonder enige twijfel het beste televisieproduct van alle aanbieders, dus hoe dan ook zal Odido op een bepaalde manier achteruit gaan. Odido gebruikt een lagere bitrate, dus de beeldkwaliteit zal achteruit gaan, maar ook de vrijheid van apparatuur die je bij Ziggo hebt speelt een grote factor in je televisie-ervaring.

Geavanceerde algoritmen in je televisie kunnen de pijn iets verzachten, maar informatie terugtoveren die verloren is gegaan kunnen televisies nooit.

Ga voor Odido als de internetsnelheid van glasvezel belangrijker voor je is dan televisie. Met name de upload is beter op glasvezel, ook de pingtijden zijn wat lager dan op de kabel. Odido heeft nog immer geen ipv6, bij Ziggo nul probleem, dus ook op internetgebied heeft Odido niet zonder meer het betere product, het is een kwestie waar je wensen liggen.
Pagina: 1