Videokaart geeft artifacts in game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melissavdb94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-04 23:01
Bij need for speed heat geeft de kaart artifacts en bevriest het beeld een geeft roze en gele strepen

In diablo 4 stottert hij en daar ook het hetzelfde geprobeerd

Zelf geprobeert video instellingen aan te passen maar dat heeft geen effect gehad

Is mijn kaart kapot?

AMD RYZEN 5 7600X
NVIDIA RTX INNO3D 4070 SUPER
nxzt waterkoeling
Corsair sfx 850 watt psu
Asus tuf gaming x670e-plus

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:04
Kijk even naar de temperaturen als je speelt van je cpu en gpu

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melissavdb94
Jelle Brolnir schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:26:
Kijk even naar de temperaturen als je speelt van je cpu en gpu
Ik kan vaak niet eens spelen want ik krijg meestal meteen die artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
melissavdb94 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:30:
[...]

Ik kan vaak niet eens spelen want ik krijg meestal meteen die artifacts
Dan is het alsnog handig om te kijken naar de temperaturen, want misschien zit je (water)koeling wel niet goed, waardoor de temperaturen omhoog schieten als je een game opstart.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:09
Wat heb je zelf al gecontroleerd? Sorry maar je geeft weinig info van wat je zelf al hebt gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47
Artefacts = videogeheugen kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

kan je de snelheid van de kaart en geheugen verlagen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:26
Hwinfo64 laten draaien terwijl je een game speelt, dan kan je precies zien of alle gpu temperaturen in orde zijn. Zo, niet, tijd voor een repaste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:55
Speelt het probleem ook als je Furmark op de videokaart draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melissavdb94
Uszka schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:31:
Speelt het probleem ook als je Furmark op de videokaart draait?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6k86S7D-b6ZZux9VN3KdXJSxSsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVcycNe8KJVY8W5xtlNZITYy.jpg?f=fotoalbum_large

Deze foto is net na de afsluiting van need for speed dan zie ik dus bijna niks meer en kan ik nog wel afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:43
al een ander scherm geprobeerd of andere kabel tussen monitor en pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melissavdb94
freaky35 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:35:
al een ander scherm geprobeerd of andere kabel tussen monitor en pc?
Nee, het vreemde ervan is dat hij het alleen heeft als ik deze game gebruikt hebt en bij het normale opstarten laat hij gewoon normaal beeld zien zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Welke NVIDIA driver staat er op en wat anderen al gevraagd hebben,wat heb je zelf al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 22-03-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

melissavdb94 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Nee, het vreemde ervan is dat hij het alleen heeft als ik deze game gebruikt hebt en bij het normale opstarten laat hij gewoon normaal beeld zien zoals het hoort
Pas nadat je een game start gaat de vga in 3d draaien en alles eruit proberen te krijgen, en hit dan pas op..
heb je ook andere games om te testen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
melissavdb94 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Bij de rest heb je wel goed beeld,dus wat al aangeven is al met furmark getest bv?.Geeft die artifacts dan is er wat met de kaart aan de hand.Maar als je met andere games,zeker zwaardere games geen artifacts hebt,kan het net zo goed ebv de NVIDIA driver zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melissavdb94
freaky35 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:56:
[...]

Bij de rest heb je wel goed beeld,dus wat al aangeven is al met furmark getest bv?.Geeft die artifacts dan is er wat met de kaart aan de hand.Maar als je met andere games,zeker zwaardere games geen artifacts hebt,kan het net zo goed ebv de NVIDIA driver zijn
Bij Furmark heeft de kaart geen last van artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Mss je Direct X bestanden checken en bijwerken, gezien het softwarematig is..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melissavdb94
SAiN ONeZ schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:24:
Mss je Direct X bestanden checken en bijwerken, gezien het softwarematig is..
Kan het ook zijn dat de voeding niet genoeg lading geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

melissavdb94 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Kan het ook zijn dat de voeding niet genoeg lading geeft?
Dat zou furmark dat ook vertonen, en bij voedingsproblemen start je pc opnieuw op, of sluit spontaan af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
melissavdb94 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Bij Furmark heeft de kaart geen last van artifacts
Al een NVDIA driver wissel geprobeerd?,zeker omdat het 1 game is die problemen geeft,zou ik dat proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47
As het alleen bij 1 game is, en bij andere games niet en bij benchmarks niet, dan is niet het videogeheugen kapot. Dan ligt het aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

DannyXP1600 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:06:
[...]

As het alleen bij 1 game is, en bij andere games niet en bij benchmarks niet, dan is niet het videogeheugen kapot. Dan ligt het aan het spel.
Het is sowieso te kort door de bocht. Ook als het wel hardwarematig is dan kan niet-werkend geheugen komen door te hoge temperaturen of door te weinig voltage/te hoge clocks.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:09
Ben wel benieuwd of hier nog een antwoord op komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik keek net even in de topichistory van @melissavdb94 en dit is al het 5e topic in 2 jaar tijd over problemen met de computer. Kleine 2 jaar geleden had je zo te zien al problemen met deze RTX 4070 Super, dus dat lijkt me hoofdverdachte #1. Zijn die problemen toen opgelost, Melissa?

En daarna heb je in 4 verschillende topics gepost over geheugenproblemen. Dus dat is ook een mogelijke oorzaak, hoe is dat afgelopen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melissavdb94
Hahn schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:02:
Ik keek net even in de topichistory van @melissavdb94 en dit is al het 5e topic in 2 jaar tijd over problemen met de computer. Kleine 2 jaar geleden had je zo te zien al problemen met deze RTX 4070 Super, dus dat lijkt me hoofdverdachte #1. Zijn die problemen toen opgelost, Melissa?

En daarna heb je in 4 verschillende topics gepost over geheugenproblemen. Dus dat is ook een mogelijke oorzaak, hoe is dat afgelopen?
Ja dat andere is allemaal opgelost bij die andere topic's was namelijk gewoon de hdmi kabel stuk en de ram was daar kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melissavdb94
De game is gewoon legaal via EA gekocht dus dat is het probleem ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb je niet een aparte, losse ssd, zodat je even een nieuwe windows installatie daar op uitvoert, om te kijken hoe de game daarna/in reageert!?

Daarna zou je je oude ssd weer kunnen aansluiten, om die windows weer te gebruiken, zou het probleem ook met een nieuwe windows voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melissavdb94
SAiN ONeZ schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:13:
Heb je niet een aparte, losse ssd, zodat je even een nieuwe windows installatie daar op uitvoert, om te kijken hoe de game daarna/in reageert!?

Daarna zou je je oude ssd weer kunnen aansluiten, om die windows weer te gebruiken, zou het probleem ook met een nieuwe windows voorkomen?
Dat is helaas geen optie, ik zou wel een schone installatie kunnen uitvoeren op de huidige ssd die ik nu in gebruik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat is natuurlijk altijd een optie, maar ook zonde van je vrije zondag als straks het probleem weer terug is, en je alles weer opnieuw moet gaan inrichten, maar je kunt maar een hobby hebben toch ;)

Pagina: 1