De huidige Asrock Deskmini A300 met een 2200G cpu + 16 GB intern + 1 TB SSD heb ik enige tijd geleden geupgrade naar Windows 11. Helaas voelt de pc niet zo snel meer aan. Het oproepen van een nieuw scherm (Wat dan ook) heeft een merkbare vertraging. Daarnaast heeft het mobo geen TPM module, waardoor in de toekomst wellicht Windows 11 niet goed of veilig meer draait. Wellicht tijd voor een upgrade, maar wel een met een klein budget en specifieke eisen.
Mijn concrete vraag: ga ik met het beoogde nieuwe systeem, een "CHUWI UBox Mini PC AMD Ryzen 5 6600H 16GB DDR5 512GB SSD" (https://nl.aliexpress.com/item/1005008237265410.html) vooruit ten opzichte van het oude systeem?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk remote werken. Daarnaast office taken op de pc zelf, foto's bekijken, Youtube. Ook wordt ongeveer 900 gb aan data continu gesynct. Daarnaast wordt er door anderen sporadisch een spelletje op gespeeld (Fortnite).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 200 - 250. Momenteel is het voor € 200 verkrijgbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3 monitoren, tobo en muis, webcam. Toshiba Q300 1TB SATA ssd
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Drie monitoren dienen tegelijk te kunnen worden
Monitor 1: HDMI, DVI, D-Sub
Monitor 2: HDMI, DP
Monitor 3: HDMI, D-Sub
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en zuinig. Daarnaast is het een vereiste dat de drie monitoren aangestuurd kunnen worden, Windows 11 soepel draait en dat het systeem netjes achter een monitor gepast kan worden (VESA aansluiting)
Ga je overklokken?
Hooguit als het erg eenvoudig gaat, en enkel in de toekomst als het syteem te traag is geworden.
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie de bovenstaande vraag beantwoorden en beoordelen of het systeem voldoet aan mijn eisen en wensen? Zelf ben ik niet zo bekend met AMD cpu's, en al helemaal niet met de iGPU snelheid. De iGPU van de 2200G werd als ok bevonden.
Mijn concrete vraag: ga ik met het beoogde nieuwe systeem, een "CHUWI UBox Mini PC AMD Ryzen 5 6600H 16GB DDR5 512GB SSD" (https://nl.aliexpress.com/item/1005008237265410.html) vooruit ten opzichte van het oude systeem?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk remote werken. Daarnaast office taken op de pc zelf, foto's bekijken, Youtube. Ook wordt ongeveer 900 gb aan data continu gesynct. Daarnaast wordt er door anderen sporadisch een spelletje op gespeeld (Fortnite).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 200 - 250. Momenteel is het voor € 200 verkrijgbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3 monitoren, tobo en muis, webcam. Toshiba Q300 1TB SATA ssd
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Drie monitoren dienen tegelijk te kunnen worden
Monitor 1: HDMI, DVI, D-Sub
Monitor 2: HDMI, DP
Monitor 3: HDMI, D-Sub
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en zuinig. Daarnaast is het een vereiste dat de drie monitoren aangestuurd kunnen worden, Windows 11 soepel draait en dat het systeem netjes achter een monitor gepast kan worden (VESA aansluiting)
Ga je overklokken?
Hooguit als het erg eenvoudig gaat, en enkel in de toekomst als het syteem te traag is geworden.
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie de bovenstaande vraag beantwoorden en beoordelen of het systeem voldoet aan mijn eisen en wensen? Zelf ben ik niet zo bekend met AMD cpu's, en al helemaal niet met de iGPU snelheid. De iGPU van de 2200G werd als ok bevonden.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.