Ik heb een vloerverwarmingssysteem met 5 thermostaten die elk een eigen actuator aan/uit zetten (NC). Helaas hebben deze actuatoren en thermostaten geen aparte pomp-besturing. Ik wil in feite de schakeling om 1 of meerdere actuatoren gebruiken om 1 enkele pomp in te schakelen. Nou in de informatica is het simpel, een 'of' schakeling met 5 ingangen. Het probleem wat ik heb, of denk te hebben, is dat magneetschakelaars de stroom van de ingangen doorgeven als deze 'aan' gaan. Maar dat betekent dat als meerdere ingangen 'aan' zijn, er meerdere keren 230v op dezelfde pomp komt te staan, ofwel meerdere fases.
De lokale elektrozaak wilde me al 5x ERC125 meegeven totdat ik vroeg wat er gebeurde als al die uitgangen 1 pomp moeten aanzetten.
Ik kan prima een meterkast aansluiten zowel 1 als 3 fase, maar dit verhaal is me even iets te lastig en ik ha gehoopt dat de lokale elektrozaak wel de kennis hiervoor zou hebben.
Extra info:
De thermostaat heeft 28V als 'uit' en 230V als de actuator wordt ingeschakeld. De thermostaat kan 3A leveren, meer dan voldoende voor de pomp van 60W.
De lokale elektrozaak wilde me al 5x ERC125 meegeven totdat ik vroeg wat er gebeurde als al die uitgangen 1 pomp moeten aanzetten.
Ik kan prima een meterkast aansluiten zowel 1 als 3 fase, maar dit verhaal is me even iets te lastig en ik ha gehoopt dat de lokale elektrozaak wel de kennis hiervoor zou hebben.
Extra info:
De thermostaat heeft 28V als 'uit' en 230V als de actuator wordt ingeschakeld. De thermostaat kan 3A leveren, meer dan voldoende voor de pomp van 60W.
[ Voor 8% gewijzigd door siggy op 21-03-2025 10:37 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."