Beste Tweakers, een kennis van mij heeft sinds kort een Delta glasvezel aansluiting aan laten leggen maar ondanks de snellere verbinding is zijn internet nog steeds niet verbeterd. Na een ellenlange zoektocht ben ik er volgens mij achtergekomen dat de kast waar de WiFi router geplaatst is dikke betonnen muren heeft met gevlochten staal in die muren. Met andere woorden een kooi van Faraday. Daarnaast hangt de router te laag wat nog meer problemen oplevert.
Nu had ik het idee om twee fysieke cat 6/6e lijnen te trekken:
1. Naar de bovenverdieping
2. Naar de woonkamer
Hier zal ik dan graag twee WiFi routertjes op willen aansluiten. Ik denk dat ik dan tegelijkertijd de WiFi op de Delta router uitzet. Mijn vraag is; Waar moet ik op letten in de aanschaf van die 2 routers/accesspoints als ik hen maar 1 netwerk SSID wil serveren in het gehele huis? Welke routers kan ik dan het beste naar kijken om vervolgens tot aanschaf over te gaan?
Alvast bedankt
Nu had ik het idee om twee fysieke cat 6/6e lijnen te trekken:
1. Naar de bovenverdieping
2. Naar de woonkamer
Hier zal ik dan graag twee WiFi routertjes op willen aansluiten. Ik denk dat ik dan tegelijkertijd de WiFi op de Delta router uitzet. Mijn vraag is; Waar moet ik op letten in de aanschaf van die 2 routers/accesspoints als ik hen maar 1 netwerk SSID wil serveren in het gehele huis? Welke routers kan ik dan het beste naar kijken om vervolgens tot aanschaf over te gaan?
Alvast bedankt