Ubiquity access point test

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Goedemorgen.

In de conclusie en op de pagina met testresultaten staat:

“De maximale snelheid ligt met zo'n 800Mbit/s aanzienlijk onder die bottleneck.”

Op de pagina van testresultaten staat een grafiek. Visueel stopt die al bij 750 en de mouse over geeft aan 756Mbit/s.

Dat is best positief afgerond is afronding naar 750 niet beter in dit geval? “Met zo’n 750 Mbit/s”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:34

3_s

Best spreek je ook de redacteur aan.
@OlafWeijers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:21

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
Sorry voor de late reactie, ik had deze notificatie even gemist (dankjewel @3_s )
De grafieken geven een gemiddelde doorvoer aan. We testen gedurende 30 of 120 seconden en pakken daarvan een gemiddelde.

Als die tests worden uitgevoerd kijken we natuurlijk geïnteresseerd mee, en zeker in het geval dat een accesspoint, mesh-set of router niet in de buurt komt van de geadverteerde snelheid testen we handmatig en veranderen eventueel wat instellingen of het testscenario om te bevestigen dat het probleem in het apparaat zit en niet in de testopstelling. Het UniFi U6+ accesspoint uit dit artikel is daarom een middag lang handmatig binnen en buiten de kooi in allerlei topologieën en omstandigheden getest met diverse instellingen om te kijken of er iets meer uit te persen viel.

Het getal 800Mbit/s komt vanuit die ervaring waarbij ik ook kortstondige uitschieters heb gezien van 850Mbit/s. Dat je dat niet afleest uit de grafiek en dat zonder context overkomt alsof het uit de lucht gegrepen is, is terecht en neem ik mee als leerpunt ;-)

Ik hoop dat ik het hiermee heb opgehelderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Dank voor je uitgebreide toelichting.