Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:02
Hoi,

Ik heb recent twee ASUS NUCs (12WSH) aangeschaft samen met twee LAN/USB expansion modules.

Het vreemde is dat op een van de twee NUCs de tweede netwerkkaart niet gezien wordt.

Ik heb al een bericht naar de verkoper verstuurd, maar probeer zelf nog duidelijk te krijgen of het hard- of software matig is. Maar mijn ideeën zijn op en neig er naar dat er "iets" hardwarematig aan de hand is met deze NUC of dat ik iets over het hoofd zie :+, vandaar dit bericht.

Wat ik al gedaan heb:
  • LAN/USB Expansion module verwisseld tussen de twee NUCs, waarbij het probleem niet mee verhuist. Het probleem blijft op dezelfde NUC spelen.
  • Toetsenbord aangesloten op een USB aansluiting van de expansion module, die werkt wel.
  • Bios instellingen:
    • Onderling vergeleken (geen verschillen gevonden).
    • Secondary LAN uit- en opnieuw aangevinkt (tussendoor opgeslagen en herstart, just to be sure).
    • BIOS geupdated.
    • BIOS naar "Preferred settings" gezet (F9).
Op de tweede NUC is ook de BIOS geupdated en de Preferred settings geladen, mocht daar toch iets in afgeweken hebben.

Wat wel opvalt is dat op de NUC waarop de tweede NIC niet werkt bij MAC Adres 00-00-00-00-00-00 komt te staan in tegenstelling tot het daadwerkelijke MAC adres.

Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:02
Ter info: Vandaag bij de verkoper geweest en de NUC waarop het niet werkte is als DOA ingenomen. De nieuwe was niet op voorraad, maar wordt toegezonden.