KLIKAANKLIKUIT stopcontactschakelaar ACC-2300 bedienen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:57
Ik heb een aantal van deze klikaanklikuit sets gekocht en wil graag een extra afstandsbediening. De AYCT-102 heeft zelfs 16 kanalen, alleen heb ik liever iets met maar 3 of 4 kanalen.

Ik had daarom de AYCT-303 gekocht en nu blijkt dat deze volgens mij niet werkt met de ACC-2300. De losse afstandsbedieningen zoals in de set met 3 ACC-2300's verkocht worden lijken niet los te koop, ik kan ze in ieder geval niet vinden.

Bestaan er losse afstandbedieningen die werken met de ACC-2300 en die max 4 kanalen hebben? Ik kan ze na uitgebreid zoeken niet vinden en ben nogal verbaasd dat de AYCT-303 niet werkt met de ACC-2300.

Klikaanklikuit moet echt iets aan hun productnamen gaan doen :/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54
Die zender en ontvanger zouden wel degelijk met elkaar moeten werken, het zijn allebei start-line producten (wat de huidige naam voor 433MHz spul is bij KAKU). Loop de procedure om de ontvanger bij de zender aan te melden nog eens door zou ik zeggen.

Afstandsbedieningen binnen dat systeem staan op deze pagina: https://klikaanklikuit.nl...ders/afstandsbedieningen/. Dus het antwoord is: nee, die zijn er niet. Tenminste niet binnen de productrange van dit bedrijf.

Je zou natuurlijk kunnen gaan knutselen met een ander systeem waar je een 433MHz zender aan knoopt, maar ik gok dat je die route niet op wilt. Sowieso is KAKU niet heel flexibel, dus als je later wilt uitbreiden of meer opties nodig hebt dan ga je daar ooit tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Archer_VC10 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:09:
Die zender en ontvanger zouden wel degelijk met elkaar moeten werken, het zijn allebei start-line producten (wat de huidige naam voor 433MHz spul is bij KAKU). Loop de procedure om de ontvanger bij de zender aan te melden nog eens door zou ik zeggen.

Afstandsbedieningen binnen dat systeem staan op deze pagina: https://klikaanklikuit.nl...ders/afstandsbedieningen/. Dus het antwoord is: nee, die zijn er niet. Tenminste niet binnen de productrange van dit bedrijf.

Je zou natuurlijk kunnen gaan knutselen met een ander systeem waar je een 433MHz zender aan knoopt, maar ik gok dat je die route niet op wilt. Sowieso is KAKU niet heel flexibel, dus als je later wilt uitbreiden of meer opties nodig hebt dan ga je daar ooit tegenaan lopen.
Als ik de ontvanger koppel met de afstandsbediening die bij die set geleverd wordt dan is het simpel: ding in het stopcontact steken en dan heb je een aantal tellen om m te koppelen door de ON knop in te drukken van de afstandsbediening. Je hoort de ontvanger dan ook schakelen (het relais). Als ik dit met de AYCT-303 probeer hoor ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsU4Pgg-DUvwY6O56GFlcFYIBaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UuTdhroIInmHWK0zzByflYcc.png?f=fotoalbum_large
Als je deze stappen precies volgt zou het moeten werken. Zo niet: terug naar de verkoper er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Archer_VC10 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:19:
[Afbeelding]
Als je deze stappen precies volgt zou het moeten werken. Zo niet: terug naar de verkoper er mee.
Ik heb de ontvanger net nog gecheckt (gekoppeld én ontkoppeld) met de afstandbediening die bij de kit zat en dat werkt gewoon en nog steeds. Met het ding van de webshop doet ie niks.

Na mijn bestelling issie flink duurder geworden. Vraag me af of ze me geld terug mogen geven en zeggen: koop maar een nieuwe voor de hogere prijs.

In de handleiding staat:
COMPATIBILITEIT
Deze afstandsbediening is compatibel met een of meer KlikAanKlikUit ontvangers (Start Line).
Dimbare lamp of dimbare ontvanger vereist voor de dimfunctie
Waar zie je dat de ACC-2300 onderdeel is van de Start Line?

[ Voor 16% gewijzigd door nielsgeode op 20-03-2025 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
nielsgeode schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:36:
Waar zie je dat de ACC-2300 onderdeel is van de Start Line?
Even op de link klikken in je eigen eerste post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:27
Probeer eens de schakelaar helemaal te ontkoppelen door bij het ontkoppelen niet de uit knop te gebruiken maar de groep knop.

Doe dat voor beide afstand bedieningen en probeer daarna de nieuwe afstand bediening te koppelen.
Zorg ervoor dat deze procedures gedaan worden terwijl de afstand bedieningen en de schakelaar vlak bij elkaar zijn.

Soms gaat een koppeling niet goed en wordt de afstandsbediening wel geregistreerd maar werkt niet, dan moet hij eerst verwijderd worden voor je opnieuw kunt koppelen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1