Odido dsl en thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbtje
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-03 19:39
Hi!

Ik zou graag overstappen naar odido omdat ze voor een mooie prijs tv+internet aanbieden maar op het moment is er nog geen glasvezel aansluiting in mijn woning. De enige mogelijkheid is dus DSL nu de vraag is dit snel genoeg om thuis te werken met teams etc? Volgens de verkopers in de winkel moet dat wel goedkomen maar ik heb zo mijn vraagtekens hierbij.

Volgens de site van odido ga ik 20mbit/2mbit dl/upload ontvangen dit klinkt erg laag natuurlijk. Op het moment heb ik ziggo en daar ontvang ik ontvang ik via de wifi 100/50mbit d/u dus een flink verschil. Kan ik dan beter wachten tot de glasvezel is aangesloten?

Graag advies of dit gaat werken of niet 😁
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 20:00
Microsoft recommends a minimum download speed of 1.5 Mbps and an upload speed of 1.5 Mbps for one-on-one Teams calls. For group video calls, bump those numbers up to 4 Mbps.

Ik zou het risico niet nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:43

Dido

heforshe

Ik zou inderdaad lekker op de kabel blijven zitten totdat glas beschikbaar komt.

Glas > kabel > DSL.

En zoals @KnoxNL aangeeft, voor 1-op-1 teams calls zou het net kunnen werken (als er verder helemaal niets op je verbinding zit...), maar group calls kun je met 2Mb upoload sowieso vergeten.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-05 22:01
Tip.

Kijk ook eens even naar Odido Klik en Klaar thuis internet via 5G.

Wie weet haal je daar veel hogere snelheden.

Slechts €25 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-05 18:33
20/2 klinkt als VDSL op bijna 2km afstand van de wijkcentrale. Dat is namelijk de grens voor "gewoon" VDSL, daarna is er nog een stukje Long-Range VDSL en dan is het klaar. Dan woon je waarschijnlijk in een buitengebied of iets wat vakkundig overgeslagen is door KPN vroeger. Genoeg locaties in binnensteden die een uiterst droeve snelheid hebben op koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:24
Houtenklaas schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:28:
20/2 klinkt als VDSL op bijna 2km afstand van de wijkcentrale. Dat is namelijk de grens voor "gewoon" VDSL, daarna is er nog een stukje Long-Range VDSL en dan is het klaar. Dan woon je waarschijnlijk in een buitengebied of iets wat vakkundig overgeslagen is door KPN vroeger. Genoeg locaties in binnensteden die een uiterst droeve snelheid hebben op koper.
Andersom gebeurt ook, ik woon in een stadscentrum en kan ook maar max 20/2 op DSL krijgen.

Men roept al jaren dat er glas komt. Als je het navraagt is het altijd over een paar maanden, maar dat is de afgelopen 2 jaar al zo.

[ Voor 10% gewijzigd door mash_man02 op 20-03-2025 19:16 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-05 18:33
Dat bedoelde ik ook met mijn laatste zin, maar toen rook ik mijn eten al blijkbaar en was al afgeleid, het staat er wat cryptisch :) Maar zonder zekerheid zou ik het ook even bij de kabel houden. 20/2 is een wat verdrietige snelheid. Odido levert geen bonded VDSL, dus ik schat dat TS zo'n 1500 meter van de wijkkast moet wonen. Dat betekent waarschijnlijk binnenstad van een al wat oudere oudere stad waar graven een dingetje is of een buitengebied.
Pagina: 1