Een mail doorsturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumixke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-03 00:04
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Als ik een met Thunderbird een mail wil doorsturen dan plaatst Thunderbird de originele mail in een attachment als eml bestand. Resultaat: veel ontvangers melden mij dat ze die bijlage niet kunnen openen.

Ik zou graag een oplossing hebben waarbij de mail gewoon als mail wordt doorgestuurd.

mvg,
Rene
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04
al enige tijd bestaat er een zoekmachine, google genaamd. als je bijvoorbeeld onderstaande zoekterm opgeeft dan kom je honderden oplossingen tegen:

code:
1
thunderbird forward mail not as attachment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumixke
OK, ik had al eens rondgekeken maar ik struikel soms over verwijzingen in het Engels naar bepaalde instellingen. Alvast dank voor je hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:34
Daar kan je toch voor kiezen bij doorsturen? Ik heb de opties "doorsturen" en "als bijlage doorsturen". Geen moeilijke keuze lijkt me.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRlDoSZtzkZk8uN_ODGm3QGsmGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkX87FjqdC0JNIp0iFEgFclH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumixke
Bedankt, maar ik krijg bij "doorsturen" helemaal geen keuze, als ik het muispijltje er op plaats krijg ik een kleine popup "Dit bericht doorstruren"
Ik ben ook in instelligen gaan kijken maar daar is niets te zien over "doorsturen".

Ik ben zeer goed op de hoogte van hardware (monteerde en verkocht tot enkele jaren geleden zelf dektops als bijberoep), maar met de onbegrijpelijke kronkels van sommige programmeurs heb ik wel moeite. Wat kan nu het nut zijn om een mail die je wil doorsturen in een .eml bestand te steken als bijlage, en dat dan ook nog default in te stellen ?

Dus, wie mij kan vertellen waar ik de keuze kan vinden die getoond is in vorige post, laat maar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21-05 15:35
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ga naar je instellingen en daar naar de optie "Composition". In de eerste regel staat precies wat je wilt weten danwel aanpassen.

En de logica van het doorsturen als .eml-bestand? Je kunt dan desgewenst de originele mail naar je mailprogramma slepen en er vanuit daar mee doen wat jij (als ontvanger) wilt... en .eml is een extentie die door ieder mailprogramma wordt begrepen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchieman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 13:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbYzsxoADGw3MaDiPv9cezjXwKE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bP56UD8gmdX0EM3xqwxxmUta.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:34
lumixke schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:05:
als ik het muispijltje er op plaats
Dus een desktop versie? Was wel handig geweest in te vullen bij "relevante software en hardware die ik gebruik"
Thunderbird is beschikbaar voor Windows, Linux en macOS. Voordat we voor alle drie voor jou gaan uitzoeken hoe het moet, welke van de drie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumixke
Het is een Windows laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchieman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 13:15
@lumixke heb je het nu nog kunnen vinden met die image van me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat maakt in dit geval geen moer uit...
De optie ik beschrijf en die @dutchieman screenshot kan ik terugvinden op mijn Windows-PC en mijn Mac

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:55

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

lumixke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:07:
Als ik een met Thunderbird een mail wil doorsturen dan plaatst Thunderbird de originele mail in een attachment als eml bestand. Resultaat: veel ontvangers melden mij dat ze die bijlage niet kunnen openen.

Ik zou graag een oplossing hebben waarbij de mail gewoon als mail wordt doorgestuurd.
Als typische Tweaker ga ik geen antwoord op je vraag geven. Sorry. Gulukkig hebben anderen al gewezen op forward-as-inline, wat wel een antwoord is.

Heb je een idee welke mail-client de ontvanger gebruikt?
Mails als attachments doorsturen geldt als nette manier omdat te doen en .eml is de standaard.
Als mailclients daar niet mee om gaan moeten we die een schop geven want dit is basisfunctionaliteit.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumixke
Gelukt. Bedankt voor de tip. Ik gebruik een Nederlandstalige Thunderbird en dan zijn Engelse tips iets moeilijker te vinden.
Pagina: 1