Excel Print to PDF verschilt per PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:00
Goedemiddag,

Ik heb een offerte template in Excel die ik al een poos gebruik.

Wanneer ik CTRL + P doe en 'Print to PDF' selecteer, print hij bij mij netjes de Excel naar PDF pagina's.
Ik heb even logo en bedrijfsnaam geanonimiseerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGSGjSuoyX3diO8b1GRVJA-kb7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mzxEx3IPnW9yhMwzZ5K0VNZ6.png?f=fotoalbum_large

Hele template gebouwd, afbeeldingen in cellen, gigantisch veel formules, verticaal zoeken zodat hij automatisch datasheets bijvoegd op productkeuze om offertes maken te versnellen. Nu wil ik het verspreiden naar m'n collega's. Hele bedrijfje licenties voor Office 365 Standaard aangeschaft (zodat functies zoals afbeeldingen in cellen werken).

Super blij, ze kunnen er mee aan de slag.

Nu is het zo dat wanneer zij CTRL + P doen en 'Print to DPF' het er compleet anders uit ziet....... Witte balken her en der. Hij pakt een hele andere selectie cellen die hij wilt gaan printen. Ik heb op verschillende computers alle instellingen nagelopen, marge's, printinstellingen, celbereiken, alles lijkt identiek aan mijn computer.

WAT GAAT HIER FOUT? Iemand bekend met dit probleem? Ik kan nu op het moment even weinig simuleren omdat ik geen computer van collega bij de hand heb. Las op internet dat het naast Excel instellingen aan nog van alles kan liggen, printer instellingen, beeldscherm resolutie. Heb ik nu echt voor niks tientallen uren deze template zitten bouwen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lost vast niet alles op, maar kijk eens of alles op A4 staat, en niet toevallig op een Amerikaans letter formaat. Dat komt in de buurt van A4, maar is het het net niet. Wellicht dat de layout dan al beter klopt.

Cellen die niet kloppen zou al fout moeten gaan voordat je gaat printen. Dus daar kun je vast wel iets aan achterhalen als je jouw template vergelijkt met een collega. Maar om daar wat zinnigs over te zeggen is lastig zonder te weten hoe die is opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:28

franssie

Save the albatross

Naast wat @TERW_DAN al aangaf (en die papierinstellingen komen op meerdere plekken in Windows voor dacht ik dus succes) zou je printen via een macro kunnen doen lijkt me, in die macro selecteer je dan de cellen die geprint moeten worden en die selectie print je dan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar