Experiabox Thompson TG787

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 01:49
Ik zie dat de laatste vraag die over dit apparaat is gesteld in het jaar 2016 was:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1699287

Ik heb er vandaag eentje afgestoft en wil graag hetzelfde als de vorige vraagsteller, maar aangezien zijn topic inmiddels gesloten en niet beantwoord was open ik dit nieuwe topic.

Anno 2025 zou er toch wel een (oud) KPN of Thomson medewerker moeten zijn die weet hoe je als admin of root kan inloggen op dit modem? Oud KPN medewerker ben ikzelf ook geweest rond of waarschijnlijk vlak voor tijd (ik denk in de tijd van de Speedtouch 780), maar inloggen als admin op deze routers heb ik toen ook niet gedaan.

Ik wil LAN poort 4 als WAN poort instellen om hem achter een nieuwer type modem te hangen.
De mogelijkheid om DECT toestellen te koppelen wil ik ook gebruiken, maar dan moet ik wel mijn eigen SIP accounts kunnen gebruiken.

Iemand antwoord hier?
Op sites zoals OpenWRT heb ik tot nu toe ook geen antwoord kunnen vinden om deze apparaatjes die kennelijk in meerdere landen door ISP providers zijn gecrippled te unlocken.

De nog oudere Speedtoch 716 van KPN was nog wel toegankelijk met zowel username als password: Administrator als ik het me goed herinner. Dat had ik bij toeval zelf ontdekt.
...

[ Voor 7% gewijzigd door soedesh op 20-03-2025 15:47 ]

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:46

Speedmaster

Make my day...

Vroeger...... was het user admin en ww admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
Speedmaster schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:28:
Vroeger...... was het user admin en ww admin
Helaas kan je zelfs de username niet invoeren, want de standaardusername is kpn. Onderop het modem staat een modem access code, maar zelfs die hoefde ik in mijn geval niet in te voeren. Waarschijnlijk omdat het wachtwoord er (door mijzelf wellicht) is afgehaald. Ik zal eens een harde reset met pen of prikker uitvoeren om te kijken of hij dan wel om een wachtwoord vraagt al vrees ik dat ik user kpn dan ook niet kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:46

Speedmaster

Make my day...

Dan is het na een reset KPN en ww admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
Resetten van dit oude beestje was nog even lastig, want de resetknop moet kennelijk ingedrukt zijn voordat het apparaat ingeschakeld wordt. Vervolgens gaat het lampje Power Oranje knipperen en het Ethernet lampje groen en na een tijdje gaat Power weer op groen samen met het lampje WLAN. Helaas is het niet zo dat men daarna iets kan invoeren, want als men naar 192.168.2.254 gaat is men automatisch weer ingelogd als user kpn, zonder dat er enig wachtwoord ingevoerd hoeft te worden. Telnet toegang is wellicht het enige waar wel iets anders dan kpn of een ww ingevoerd kan worden, maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat KPN dat zelfs toen met het wachtwoord "admin" beveiligd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcmiVC0cfGXp2MM-wi5lmJ_ed80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/idEXMl6E9y5lhuGlTHosUZET.png?f=fotoalbum_large

Helaas lukt telnetten naar de standaard poort niet. Wellicht een andere poort of helemaal geen telnet toegang mogelijk?

Ik zie hier dat er voor een nieuwer Technicolor modem (het is dus eigenlijk de Technicolor TG787 en niet de Thomson zoals ik als topic titel invoerde) wel degelijk telnet toegang mogelijk is, dus KPN/Technicolor heeft dat voor de Experiabox uitgeschakeld?

https://lafibre.info/ovh-...odem-technicolor-tg788vn/

Het gaat daar dus over de iets nieuwere TG788vn

[ Voor 31% gewijzigd door soedesh op 20-03-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
Ik zie dat er geen enkele Tweaker een mogelijke oplossing heeft tot nu toe en ben nu onderstaande forumpost uit het jaar 2020 tegengekomen waarvan ik de oplossing nu ga proberen:

https://forums.tomshardwa...word-doesnt-work.3542401/

Een vergelijkbaar modem met een vergelijkbaar probleem.
Eens zien of ik als user "engineer" met het password wat onderaan de Experiabox staat erin kan komen.

Ik ben iets verder gekomen, waarschijnlijk doordat ik binnen Telnet het commanda "unset ntlm" heb uitgevoerd, want nu vraag ie wel om een username en password als ik een telnet connectie maak naar het modem.
Als bewijs hiervoor onderstaande screenshot, waarbij ik als user kpn met blanco password probeer in te loggen en de melding krijg dat dit niet kan/mag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbzYy3Lwojljjy2AzXto6hDQtNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/78FcDGHauWEcjCU4HbLlBzTb.png?f=fotoalbum_large

Als eerste uiteraard geprobeerd met user: engineer en password de Modem Access Code welke onderaan op de sticker van het modem staat (bestaande uit 10 getallen), maar helaas lukte dat niet.
Uiteraard ook met usernames: administrator, Administrator, admin, user etc. geprobeerd en wat standaard passwords, maar tot nu toe zonder succes.
Ik ben dichtbij de oplossing, maar nu nog de juiste credentials. Hopelijk van iemand die bij KPN of Thomson/Technicolor heeft gewerkt....

Van Copilot heb ik begrepen dat het ongedaan maken van "unset ntlm" slechts gedaan kan worden door te telnet client van Windows opnieuw te installeren, wat op zich wel raar is.

Hieronder het resultaat als ik met username: admin en Modem Acces Code als password probeer in te loggen. Iets soortgelijks gebeurt helaas ook als ik "admin" wijzig naar engineer, administrator, Administrator, Thomson etc. :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONwpNUjfgLykD1GN_Rc3bDDqcp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Y1e5uT36LYiJsb7SyipPGJE.png?f=fotoalbum_large

Nu op zoek naar een brute force Telnet login programmaatje, iemand een tip? Copilot weigert kennelijk hulp daarnee, omdat dit hem/haar van bovenaf is opgelegd, maar er is genoeg te vinden. Censuur is nutteloos.
Ga het later wel met een Ubuntu laptopje proberen ipv de Windows 7 machine die ik tot nu toe gebruikte, wordt vervolgd.

[ Voor 84% gewijzigd door soedesh op 03-04-2025 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSGHGV
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
Bij een 780 werkt dit: met telnet inloggen op de Speedtouch o 192.168.1.254 of TN 192.168.1.254
Username / password: Adminitrator / leeg
Voor een capture port:
daarna een poort aanwijzen als monitor poort (waar je de Wireshark pc op aansluit) bv poort 4

=>:eth switch mirror capture port=4
=>:eth switch mirror ingress port=2 state=enabled
=>:eth switch mirror egress port=2 state=enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Als het al mogelijk is zal dat wel vanaf de wan poort moeten zijn en niet vanaf een lan poort.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
Ben(V) schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:42:
Als het al mogelijk is zal dat wel vanaf de wan poort moeten zijn en niet vanaf een lan poort.
Dit modem heeft geen WAN poort, want het is een ADSL modem.
Ik benader hem dus gewoon via één van de (4) LAN poorten.
De variant met de originele firmware heeft wel de mogelijkheid om LAN poort 4 te wijzigen naar een WAN poort en dat is precies wat ik wil om hem bruikbaar te maken.
Echter moet ik dan wel als user met meer bevoegdheden dan de user "kpn" kunnen inloggen.
Ik kan dus (zonder wachtwoord) wel als user "kpn" in de webinterface komen, maar via telnet mag dat niet zoals uit bovenstaand screenshot blijkt.
Waarom er een Modem Access Code op de KPN sticker onderaan het modem staat is mij tot nog toe ook een raadsel, tenzij daar een specifieke username bijhoort die ik nog niet heb geprobeerd/geraden.
Er moet toch wel iemand zijn die weet waarom KPN dergelijke stickers op hun oude Experiaboxen heeft geplakt? Ik kan wel een foto van de sticker posten hier als dat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
PSGHGV schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:52:
Bij een 780 werkt dit: met telnet inloggen op de Speedtouch o 192.168.1.254 of TN 192.168.1.254
Username / password: Adminitrator / leeg
Voor een capture port:
daarna een poort aanwijzen als monitor poort (waar je de Wireshark pc op aansluit) bv poort 4

=>:eth switch mirror capture port=4
=>:eth switch mirror ingress port=2 state=enabled
=>:eth switch mirror egress port=2 state=enabled
Ik wist niet zeker of ik Administrator met leeg password al had geprobeerd, maar helaas werkt dat niet zoals in onderstaande screenshot is te zien. Ook heb ik administrator (met kleine letters dus) geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Ik denk dat ik ergens nog wel een 780 moet hebben liggen, dus dat ga ik zeker proberen als ik er weer eentje vind.
Voor de 716 was het Administrator/Administrator, gewoon in de webinterface als ik het me goed herinner.
Een prima ding die 716, want ik heb hem jarenlang gebruikt en uiteindelijk aan iemand uitgeleend (en zoals wel vaker gebeurd niet meer teruggekregen ;) ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_Xvzg42wkYBX_8Flzmcow_Am7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z4d6XysbNBQuKgQeRbNoTNlI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
Via onderstaande pagina had ik nog de hoop dat het password wellicht het serial number is wat ook op de sticker onderop staat (met username administrator of admin), maar ook dat werkt niet helaas

https://www.plus.net/help...faqs-and-troubleshooting/

Pagina: 1