Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:49
Ik ben me even aan het oriënteren, maar zie door het bos de bomen niet meer...

Ik heb nu een oude Denon versterker, een Hama DAB+ tuner , een platenspeler en een CD-speler.

De versterker krijgt soms kuren (soms doffe klank) en van de radio ben ik ook niet onverdeeld gelukkig. Die werkt wel, maar geeft bij het afspelen via spotify connect vaak aan het begin van een nummer een soort van hickup. een beetje gelijkaardig aan het verspringen van de naald op een platenspeler.

Als speakers heb ik op A een setje oude Richard Allan waar ik zeer tevreden van ben en op B zelf gemaakte boekenplankspeakers van Sony (prototypes).

Ik overweeg om een nieuwe versterker te kopen met minimum
phono ingang
2 + 2 speakers aan te sluiten
eventueel het hele tuner verhaal erbij.

Hoeveel het mag kosten weet ik niet goed. Dacht aan iets van een €500 max. Is dat een realistische eis?
Hebben jullie top-tips om mijn zoektocht wat te vergemakkelijken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als ik jou was zou ik eens gaan zoeken naar een tweedehands Marantz SR5015 DAB. Met een beetje geluk kun je die voor 500-600 wel ergens vinden.

Zoiets op Marktplaats: https://www.marktplaats.n...057429-marantz-sr5015-dab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netmeester
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 07:48
Ook ik zou voor Marantz gaan (heb ik nu ook) - maar de 5xxx-serie heeft geen phono-ingang. Daarom heb ik zelf de 7xxx-serie gepakt, maar dat gaat je (nieuw) niet lukken voor 500.

Overigens, als je geen surround nodig hebt, zijn de meeste Marantz SR-series overkill.
Ik zou naar een stereo-versterker zoeken, en dat lukt vast wel voor 500 euro.

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Bedankt, inderdaad geen surround.
Voor mij is TV 100% bijzaak, dus de gewone soundbar is al goed genoeg.
Ik sluit wel 4 speakers aan, maar dat zijn er 2 in 2 ruimtes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netmeester
Denon AVR-S670H ziet er mooi uit qua prijs en mogelijkheden, inclusief phono-aansluiting.
Deze is wel surround, maar ondersteunt iig multichannel stereo. Ik zou wel even opzoeken of je daar met multiroom mee weg komt (anders heb je nog HEOS, zit er ook op).

Hier een link van mijn go-to audiowinkel: https://hchifi.nl/product/denon-avr-s670h/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Dat ziet er heel goed uit en nog een meer dan scherpe prijs ook.
Bedankt, ik ga het vanavond eens in detail bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit is aankoopadvies, dus ik verplaats je topic naar het juiste subforum

Je zult wel echt meer moeten invullen over je gebruik en je budget.
Zie dit format:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Om je een startpunt te geven hoe je een versterker of receiver uitzoekt:

Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Het maakt niet uit als er surround op zit en je dat niet gebruikt. Het gaat altijd om alle opties die je wél gebruikt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netmeester
Niet waar je om vraagt, maar mocht je veel platen draaien, zou ik voor een oude Luxman of Marantz versterker gaan. Die hebben vaak front A+B. Mocht dat te duur zijn, is Sansui uit begin jaren 80 een prima optie.

Zie het als een investering. Zolang je alleen stereo wilt, is zo'n oude versterker de beste optie. Voor stereo kun je beter wegblijven van de huidige surround-versterkers (hoewel ik er wel zoeentje heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:15
Als je met internet radio tevreden bent zou ik de tip van @netmeester opvolgen, radio haal je dan met de TuneIn app uit een streamer als de WiiM Mini of WiiM Pro

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 28-03-2025 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Als ik wat criteria in de pricewatch inggeef:

Dab+ streaming phono ingang de hele rataplan:
uitvoering: Denon DRA-900H Zwart

Hetzelfde maar zonder streaming en stukken goedkoper:
uitvoering: Onkyo TX-8220 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Deze zou ook nog kunnen lijkt me. uitvoering: Denon AVR-S770H

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Die 900H ziet er behoorlijk veelbelovend uit.
Ik denk dat deze alles heeft waar ik naar op zoek ben.

zowel de A+B, phono en streamer.

Deze komt alvast in mijn verlanglijstje te staan. Bedankt @ronnie vd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

netmeester schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:00:
Niet waar je om vraagt, maar mocht je veel platen draaien, zou ik voor een oude Luxman of Marantz versterker gaan. Die hebben vaak front A+B. Mocht dat te duur zijn, is Sansui uit begin jaren 80 een prima optie.

Zie het als een investering. Zolang je alleen stereo wilt, is zo'n oude versterker de beste optie. Voor stereo kun je beter wegblijven van de huidige surround-versterkers (hoewel ik er wel zoeentje heb).
Hoezo kan je voor stereo beter wegblijven? Een surroundreceiver is net zo goed in het weergeven van 5.1 als van stereo en er is geen enkel verschil te horen tussen een receiver en een versterker.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1