KVM switch 49 inch 5k@165hz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmdek
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-04 12:53
Hi,

Introductie
Momenteel ben ik op zoek naar een KVM switch voor mijn Macbook en Windows pc. In mijn monitor zit wel een KVM switch ingebouwd, maar de hoeveelheid apparaten zijn meer dan de poorten in mijn scherm - en ik wil voorkomen dat ik nog meer dongles en draden weg moet proppen in mijn setup...

Huidige / Gewenste situatie
Ik heb mijn huidige en gewenste setup uitgetekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Lge_gV0fSdpv4CwJvxa475gzmQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oo8qERRkMo2KG6xWV1X5KJZU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZmGvcRefNzGmUcUqDalmje8Jm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TsUj64M79zdu4isDUrVr8aQW.png?f=fotoalbum_large

Wat is het probleem
Er zijn genoeg KVM switches online te vinden, maar de meeste gaan maar tot 60hz. Nu wil ik voor zowel mijn macbook als mijn PC de de resolutie en framerate behouden (5120x1440 / 165hz). Heeft iemand een idee welke KVM switch ik dan nodig heb? Mag best wat kosten, ik wil gewoon dat het werkt.

Wat ik zelf heb gevonden
Ik heb zelf dit product gevonden - het enige probleem is dat hier de usb-poorten aan de voorkant zit (liever aan de achterkant zodat ik de kabels netter kan wegwerken) + hier staat 4k@165hz. Lijkt mij dus niet dat deze de 5k gaat halen met 165hz of is dat wel het geval? + Ik zie ook dat deze voor dual monitor is, dat is niet nodig. Ik gebruik maar 1 scherm voor beide apparaten

Lang verhaal kort
Ik zoek een KVM switch met de volgende vereisten:
- Geschikt voor Macbook EN Windows pc (2x displayport)
- Ondersteund 5120x1440 pixels @ 165hz
- Minimaal 3 USB-poorten aan de achterkant (liefst zo hoog mogelijk versie voor snellere overdracht)
- 1 monitor, 2 apparaten

Heel benieuwd of iemand de oplossing heeft :)

Groeten, Harm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:46

D4NG3R

kiwi

:)

harmdek schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:03:
hier staat 4k@165hz. Lijkt mij dus niet dat deze de 5k gaat halen met 165hz of is dat wel het geval?
4K (3840 x 2160 = 8294400) heeft een flink stuk meer pixels dan jouw 1440p ultrawide (5120 x 1440 = 7372800). Dikke kans dat dat wel goed komt als 4k165 ondersteund wordt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmdek
Ben in de tussentijd nog verder aan het zoeken met andere zoektermen, en heb nu dit product gevonden.

Dit lijkt zo goed als wat ik zoek, alleen ook bij deze KVM switch zitten de usb poorten aan de voorkant. Deze ondersteund ook 4K@240Hz dus gok dat 5k@165hz wel moet lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmdek
@D4NG3R Dank voor je reactie, dat zou dan inderdaad een gok zijn die ik wel kan wagen - mocht het ECHT niet werken dan kan ik hem altijd retourneren... Ik zou alleen het liefst nog een KVM willen met de usb poorten in de achterkant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:57
harmdek schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:17:
@D4NG3R Dank voor je reactie, dat zou dan inderdaad een gok zijn die ik wel kan wagen - mocht het ECHT niet werken dan kan ik hem altijd retourneren... Ik zou alleen het liefst nog een KVM willen met de usb poorten in de achterkant...
Volgens mij heeft elke respectabele KVM switch ook een losse toets erbij, en vaak zelfs nog een toetsenbord hotkey/shortcut om te wisselen. Die KVM switch kan je dan buiten zicht wegstoppen.

Als je hem wel in het zicht laat staan kan je beter de huidige oplossing houden. in mijn ervaring levert een KVM switch altijd extra kabeltroep op :9

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 21:42

Blaz0r

:)

harmdek schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:10:
Ben in de tussentijd nog verder aan het zoeken met andere zoektermen, en heb nu dit product gevonden.

Dit lijkt zo goed als wat ik zoek, alleen ook bij deze KVM switch zitten de usb poorten aan de voorkant. Deze ondersteund ook 4K@240Hz dus gok dat 5k@165hz wel moet lukken....
Hoe is het afgelopen met deze UGREEN?

Ik ben al jaren op zoek naar iets dat dit kan en dan graag met 1 kabel naar de MacBook, maar ik heb nog nooit wat gevonden. De Anker 553 KVM lijkt in de buurt te komen maar die is niet meer verkrijgbaar, en ondersteunt op papier maar tot 4k60 (al zijn er wel berichten dat ie net iets meer kan).

Een andere optie is een wat meer standaard KVM met Displayport (het is meestal lastig de juiste versie uit de specs te halen), en dan een degelijk usb-c docking station met Displayport en power-delivery. Helaas zijn dat wel veel (onnodige) kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
harmdek schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:17:
Ik zou alleen het liefst nog een KVM willen met de usb poorten in de achterkant...
Zet 'm 90 graden gedraaid neer?
Die laatste die je linkt heeft een externe switch knop dus dan kan je 'm ook gewoon helemaal wegwerken.

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 29-03-2025 00:02 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkie89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:33
sig69 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 23:54:
[...]

Zet 'm 90 graden gedraaid neer?
Die laatste die je linkt heeft een externe switch knop dus dan kan je 'm ook gewoon helemaal wegwerken.
Dit is ook de aanpak die ik gebruik met een high refresh rate ultrawide monitor. Een usb switch met remote control zodat alle kabels uit het zicht weggewerkt kunnen worden. De monitor switched automatisch van input als er maar 1 apparaat aan staat. Als je tussen twee apparaten wilt switchen terwijl ze beide aan staan moet je echter wel met de knopjes op de monitor de input wisselen.

Een goede kvm die wel high resolution en refresh rate kan wisselen zijn van level1tech, maar die zijn ontzettend duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spethspeth
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-05 08:06
Blaz0r schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 23:46:
[...]

Hoe is het afgelopen met deze UGREEN?

Ik ben al jaren op zoek naar iets dat dit kan en dan graag met 1 kabel naar de MacBook, maar ik heb nog nooit wat gevonden. De Anker 553 KVM lijkt in de buurt te komen maar die is niet meer verkrijgbaar, en ondersteunt op papier maar tot 4k60 (al zijn er wel berichten dat ie net iets meer kan).

Een andere optie is een wat meer standaard KVM met Displayport (het is meestal lastig de juiste versie uit de specs te halen), en dan een degelijk usb-c docking station met Displayport en power-delivery. Helaas zijn dat wel veel (onnodige) kabels.
Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik kwam deze ook tegen en heb een soortgelijke situatie
Pagina: 1