Upgrade tov Beyer Dynamic DT 770Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paltenburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 11:54
Ik ben heel blij met mijn Beyer Dynamic DT 770Pro. Goeie prijs, klinkt goed, robuuste bouw.

Echter mijn volgende zoektocht is:

Ik zoek een?
Wat is een gesloten koptelefoon die echt duidelijk next level is t.o.v. de DT770? En dan qua prijs de eerstvolgende op de ladder zegmaar.

Verder gewoon ook simpel bedraad zonder extra opties, en geen versterker nodig.
Ook geen speciale eisen aan het soort geluid, ik zou zeggen zo neutraal, nauwkeurig en getailleerd mogelijk, maar ik heb verder geen ervaring met hele duur hoofdtelefoons.

Wat is je budget?
Ik denk dat je dan boven de 200e uit komt ongeveer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Algemeen gebruik, podcasts en muziek.

Wat heb je zelf al gevonden?
De volgende koptelefoons ken ik, en schaar ik in dezelfde kwaliteitscategorie als de DT770Pro: De ATH-M50x en Sennheiser HD280. Deze drie koptelefoons beschouw ik als gewoon goeie koptelefoons in het prijsbereik 100-200 euro. Maar ik ben gewoon heel benieuwd wat hier boven zit qua kwaliteit (maar nog wel gesloten), en hoe dat dan klinkt, vandaar mijn vraag op dit forum.

Ik begrijp dat de Fiio FT1 een goeie kandidaat is, die houd ik in de gaten.

De BD DT 1770 Pro wordt ook genoemd maar ik lees wel heel veel verhalen dat ie op dezelfde hoogte staat als de DT770Pro.

Ik zag op Marktplaats de Denon AH-D7000 langskomen, is dat een goeie?

[ Voor 68% gewijzigd door paltenburg op 20-03-2025 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
paltenburg schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:39:
Echter mijn volgende zoektocht is: Wat voor koptelefoon is echt duidelijk next level boven de DT770?
Volgens velen zijn ze dat bijna allemaal :-). BD kent een paar fans maar velen vinden het helemaal niets.

Maar iets als een Hifiman Edition XS is op dit moment erg goed geprijsd en een stuk neutraler. Wil je een closed back model dan is de Fiio FT1 wel een hele goede deal en een meer dan prima model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[..]

Echter mijn volgende zoektocht is: Wat is de goedkoopste gesloten koptelefoon die wel echt duidelijk next level boven de DT770?

[..]
Een DT770 met goede equalizer, bijvoorbeeld van oratory1990. Het tilde mijn ATH-M50x echt naar een ander niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben heel blij met mijn Beyer Dynamic DT 770Pro. Goeie prijs, klinkt goed, robuuste bouw.

Destijds uitgezocht en vergeleken met ATH-M50x en Sennheiser HD280, wel een beetje vergelijkbaar qua geluid vond ik.

Echter mijn volgende zoektocht is: Wat is de goedkoopste gesloten koptelefoon die wel echt duidelijk next level boven de DT770?

Dus qua geluidskwaliteit, verder gewoon ook simpel bedraad zonder extra opties (en geen versterker nodig). Ik zag op Marktplaats de Denon AH-D7000 langskomen, is dat een goed voorbeeld? Of ontloopt elkaar dat niet zoveel?
@paltenburg Voor koopadvies moet je een eigen topic aanmaken in het betreffende subforum. Daar krijg je een format te zien met vragen die allemaal uitgebreid ingevuld moeten worden. Alleen "wat is de goedkoopste die beter is dan..." is uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Zie ook de topicwarning van het topic waar je nu je vraag stelt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

Destijds uitgezocht en vergeleken met ATH-M50x en Sennheiser HD280, wel een beetje vergelijkbaar qua geluid vond ik.

Dus qua geluidskwaliteit, verder gewoon ook simpel bedraad zonder extra opties (en geen versterker nodig). Ik zag op Marktplaats de Denon AH-D7000 langskomen, is dat een goed voorbeeld? Of ontloopt elkaar dat niet zoveel?
Denk dat je het beste hier kan zijn met je vraag. Iets 'goedkoop' en veel beter dan een 770 is er denk ik niet echt in de markt, de 770 is behoorlijk scherp geprijsd voor wat je krijgt. Van Beyerdynamic zelf is de stap omhoog 1770 die naar mijn mening wel echt veel beter is. Hifiman Sundara Closed Back heeft een heel ander geluidsoort maar klinkt zeker ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Albinosaurus schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Denk dat je het beste hier kan zijn met je vraag. Iets 'goedkoop' en veel beter dan een 770 is er denk ik niet echt in de markt, de 770 is behoorlijk scherp geprijsd voor wat je krijgt. Van Beyerdynamic zelf is de stap omhoog 1770 die naar mijn mening wel echt veel beter is. Hifiman Sundara Closed Back heeft een heel ander geluidsoort maar klinkt zeker ook niet slecht.
Ook dat topic is niet voor aankoopadvies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paltenburg
Albinosaurus schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Bedankt!

Ja ik bedoelde niet dat die goedkoop moet zijn, maar wat ik met die bewoording bedoelde is gewoon de eerstvolgende stap boven de DT770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@paltenburg

Ik heb zoals in het andere topic vermeld, jouw vragen, inclusief alle reactie daarop, verplaatst naar een eigen topic in het aankoopadviessubforum. Daar bevindt je je nu ;)

Je moet je topicstart nu aanvullen met dit format, waarbij je uitgebreid alle vragen beantwoordt.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paltenburg
Jorgen schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:17:
@paltenburg

Ik heb zoals in het andere topic vermeld, jouw vragen, inclusief alle reactie daarop, verplaatst naar een eigen topic in het aankoopadviessubforum. Daar bevindt je je nu ;)

Je moet je topicstart nu aanvullen met dit format, waarbij je uitgebreid alle vragen beantwoordt.

[...]
Thanks!
Pagina: 1