[Word] Van jpeg naar word

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr.004
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:39
Hallo,

Ik wil een nieuw modeldocument opstellen in de huisstijl van mijn werkgever. Nu heb ik de huisstijl toegezonden gekregen als een .jpeg van exact een a'tje groot. Hierin staan de verschillende beeldelementen opgenomen.

Hoe kan ik deze elementen in een Word-document plaatsen waarbij de onderlinge afstanden bewaard blijven? Volgens mij is deze versie van Office365.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via nr.004 op 25-03-2025 14:43)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

Dan moet je gaan uitmeten waar elk element exact op de (voorbeeld)pagina staat (linker bovenhoek). Vervolgens de absolute positie op de pagina van elk element instellen en klaar ben je. En anders toch uitbesteden aan een grafisch ontwerper die dit de hele dag doet ;).

Of de .jpg als achtergrond van de pagina instellen, dan ben je in één klap klaar O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 20-03-2025 11:58 ]

Zo scherp als een voetbal!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het zou helpen als je aangeeft wat je hebt geprobeerd. Zegmaar de ‘…’ die je hebt verwijderd bij openen van het topic :)

Dat gezegd hebbend: in dit geval zou ik zeggen: vraag degene die het maakte naar het brondocument. Anders is met de hand namaken misschien wel het snelste, als het precies moet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr.004
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:39
Nou, ik heb aanvankelijk de elementen afzonderlijk proberen toe te voegen als beeldelement in Word. Geplaatst in kop- en voetteksten. Maar daarmee krijg ik nooit de exacte verhoudingen die het ontwerp heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Dan moet je gaan uitmeten waar elk element exact op de (voorbeeld)pagina staat (linker bovenhoek). Vervolgens de absolute positie op de pagina van elk element instellen en klaar ben je. En anders toch uitbesteden aan een grafisch ontwerper die dit de hele dag doet ;).

Of de .jpg als achtergrond van de pagina instellen, dan ben je in één klap klaar O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 20-03-2025 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als dit bedrijfsmatig nodig is, terugsturen naar die persoon en vragen om een Word document dat te modificeren is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Van .jp(e)g naar .docx

De meeste tools die je vindt zullen proberen een stukje tekstherkenning te doen en op basis daarvan een Word-documentje opstellen. Heb je niets waarschijnlijk heel weinig aan.
Handmatig doen is, behalve tijdrovend, niet zaligmakend, omdat je waarschijnlijk het een en ander zult vergeten dat wel in de huisstijl thuishoort.

Kortom (zoals @gambieter al aangeeft: gewoon terug naar degene die je de afbeelding gestuurt heeft en vragen om de complete huisstijl... OF je document opstellen in je eigen stijl en het lekker aan iemand anders overlaten om daar de huisstijl overheen te gieten ;)

offtopic:
Een huisstijl maken is al een k*t-klus die de nodige tijd kost. Een huisstijl namaken is nog vervelender... zeker als je maar 1 A4'tje hebt waar je je op moet (mag) baseren... al is het maar omdat daar waarschijnlijk alleen maar de hoofdlijnen opstaan, en niet hoe je bullits in de vierde graad, of 'Kop 3' opgemaakt zijn, en je zult net zien dat je een van die zaken op enig moment nodig hebt ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Jester-NL schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:28:
[...]

offtopic:
Een huisstijl maken is al een k*t-klus die de nodige tijd kost. Een huisstijl namaken is nog vervelender... zeker als je maar 1 A4'tje hebt waar je je op moet (mag) baseren... al is het maar omdat daar waarschijnlijk alleen maar de hoofdlijnen opstaan, en niet hoe je bullits in de vierde graad, of 'Kop 3' opgemaakt zijn, en je zult net zien dat je een van die zaken op enig moment nodig hebt ;)
offtopic:
En de headings bij figuren en tabellen, de TOC opmaak. Maargoed, het kan natuurlijk net zo goed om een factuurblad van 1 pagina gaan ("Ja maar *Reptile209, hoe moet het dan bij een factuur die zoveel items heeft dat hij over twee pagina's loopt, en de hele aanhef en adresblok niet herhaald hoeven te worden? Of juist wel?" :+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het hele jpg-tje als achtergrond moet toch lukken? Ik mis even de concrete vraag.

Wat ik behoorlijk beroerd vind aan Word, is dat je geen pdf vectorbestand als achtergrond kan gebruiken. De pdf-output is dus altijd pixelig :')

@Umbrah tnx, is al even geleden dat ik het gebruikte, mooi dat het tegenwoordig beter kan ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 20-03-2025 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 18:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Cheesy schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:02:
Het hele jpg-tje als achtergrond moet toch lukken? Ik mis even de concrete vraag.

Wat ik behoorlijk beroerd vind aan Word, is dat je geen pdf vectorbestand als achtergrond kan gebruiken. De pdf-output is dus altijd pixelig :')
Er zijn meer vector formaten, Word is vrij goed in EMF en SVG tegenwoordig.
Pagina: 1