Het volgende is mijn probleem:
In de kelder staat een server, die draait win98 en winroute.
Op de boven verdieping ligt een 5poorts hub 10bpms met daaraan aan laptop en een 'gewone' pc. Allebei voorzien van Win98.
Ik gebruik over het hele netwerk cat5 utpkabel.
De laptop heeft een speciaal 3-com kabeltje voor de pcmcia kaart (10bpms)
Op zolder staat dus de gewone pc met een realtec 10bmps kaartje. Die heb ik ingesteld met het volgende:
ip: 192.168.1.2
sub: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1 (ip van server)
dns: 192.168.1.1
En dat werkt prima want zonder problemen kom ik op internet.
Als ik nu exact deze instellingen overneem op mijn laptop, en ik sluit deze aan op de hub waar eerst de 'gewone' pc zich bevond dan zou je denken dat het zou moeten werken toch? Niet dus...
Verwissel ik de stekkertje weer bij de hub, dus laptop eruit(port1) en pc erin, dan werkt de pc prima, maar de laptop vertikt het dus.
Als ik de laptop in de hub prik dan gaat er zowel op de hub als op de pcmcia kaart een groen lampje branden als 'a sign of life'.
Pingen lukt ook niet, als ik de server 192.168.1.1 probeer te pingen lukt dit niet.
Ik heb de netwerkkaart van de laptop al meerdere malen opnieuw geinstaleerd. Mocht niet baten. Alles bij netwerkinstellingen verwijderd en opnieuw toegevoegd. Mocht niet baten.
Gister is er geformateerd dus daar kan het denk ik niet aan liggen.
Hier nog even wat gegevens:
laptop: Toshiba 220CS
3-com pcmcia LAN pc card for 10BASE-T 3C589D-TP
Als iemand me hier kan helpen, heeeeeeeeeel graag want ik zit al 2 dagen te kloten en ik ben er niks mee opgeschoten als een hoop narigheid
GreetZ
Dweezerroy
In de kelder staat een server, die draait win98 en winroute.
Op de boven verdieping ligt een 5poorts hub 10bpms met daaraan aan laptop en een 'gewone' pc. Allebei voorzien van Win98.
Ik gebruik over het hele netwerk cat5 utpkabel.
De laptop heeft een speciaal 3-com kabeltje voor de pcmcia kaart (10bpms)
Op zolder staat dus de gewone pc met een realtec 10bmps kaartje. Die heb ik ingesteld met het volgende:
ip: 192.168.1.2
sub: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1 (ip van server)
dns: 192.168.1.1
En dat werkt prima want zonder problemen kom ik op internet.
Als ik nu exact deze instellingen overneem op mijn laptop, en ik sluit deze aan op de hub waar eerst de 'gewone' pc zich bevond dan zou je denken dat het zou moeten werken toch? Niet dus...
Verwissel ik de stekkertje weer bij de hub, dus laptop eruit(port1) en pc erin, dan werkt de pc prima, maar de laptop vertikt het dus.
Als ik de laptop in de hub prik dan gaat er zowel op de hub als op de pcmcia kaart een groen lampje branden als 'a sign of life'.
Pingen lukt ook niet, als ik de server 192.168.1.1 probeer te pingen lukt dit niet.
Ik heb de netwerkkaart van de laptop al meerdere malen opnieuw geinstaleerd. Mocht niet baten. Alles bij netwerkinstellingen verwijderd en opnieuw toegevoegd. Mocht niet baten.
Gister is er geformateerd dus daar kan het denk ik niet aan liggen.
Hier nog even wat gegevens:
laptop: Toshiba 220CS
3-com pcmcia LAN pc card for 10BASE-T 3C589D-TP
Als iemand me hier kan helpen, heeeeeeeeeel graag want ik zit al 2 dagen te kloten en ik ben er niks mee opgeschoten als een hoop narigheid
GreetZ
Dweezerroy