Deels WhatsApp chats overzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 21:11
Hoi,

Na jaren (zo’n 8 jaar) een zakelijk nummer gebruikt te hebben ben ik aan het overwegen een privé nummer erbij te nemen. Dat had ik toen al maar ik ben toen overgegaan naar 1 nummer (zakelijk) en de oude (privé) bestaat niet meer. Ik wil vooral een privé nummer om zakelijk en privé meer te kunnen scheiden en ik hoor meer verhalen van collega’s waarbij het niet mogelijk wordt gemaakt je nummer mee te nemen wanneer je elders in dienst treedt.
Daarnaast ontving ik laatst van een klant een mail op mijn privémail. Daar was hij achtergekomen omdat we hadden gesmst / berichten hadden uitgewisseld via iMessage. Dat is uiteraard aan je Apple ID gekoppeld… stom

Je kunt je voorstellen dat na al die jaren (altijd iPhones) ik een behoorlijke Whatsapp geschiedenis heb inclusief media. Whatsapp heb ik altijd gebruikt voor zowel zakelijk als privé. Dus er zitten ook gesprekken tussen met klanten en groepsapps met collega’s. Privé uiteraard meer gesprekken met vrienden, vrouw (waaronder vele foto’s van de kinderen) en groepsapps.

Ik lees/las dat je op je iPhone (16) 2x Whatsapp kunt installeren, 1x Whatsapp business en 1x normaal.
Maar is het eigenlijk mogelijk om bepaalde gesprekken (inclusief data) over te zetten naar privé? Whatsapp heeft wel iets van nummer wijzigen maar dan zien volgens mij al je huidige contacten m’n nieuwe nummer. Dat wil ik voorkomen voor klanten en collega’s. Ik weet sowieso niet wat handig is want je dient volgens mij dan ook nog eerst je Whatsapp over te zetten van normaal naar business.
Ik heb dus geen idee wat mogelijk is en vooral wat handig is.

Het komt erop neer dat ik privé apps (familie, vrienden, etc) met data wil overzetten naar een nieuw aan te vragen nummer, en de huidige zakelijke apps wil behouden (ongewijzigd) maar hiervoor wanneer er 2 nummers zijn Whatsapp business te gebruiken.
Iemand tips of ervaring? Zoals gezegd heb ik altijd iPhones gebruikt. Ik heb ook altijd maar 1 Apple ID gehad en die is en blijft privé. Backups gaan naar iCloud.
Bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Trezzahn op 20-03-2025 05:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:05
WhatsApp backup importeren op je nieuwe telefoon en dan even opschonen op beide toestellen?

Of denk ik nu te eenvoudig?

Mocht je de media en dingen die je echt wil bewaren beter ergens anders ook nog eens neerzetten?
Mijn WhatsApp backup is amper een paar honderd mb omdat ik die regelmatig opschoon.
(122mb 😊)

0 % vertrouwen in heel Facebook dus zo min mogelijk wat daar blijft staan en gevoelige dingen sowieso nooit via WhatsApp.

Edit: ik denk dat ik toch te eenvoudig denk, een backup zal gebonden zijn aan het telefoonnummer dus niet zomaar over te zetten.

Dat wat je wil bewaren exporteren en opnieuw beginnen?
Of meteen Signal of iets dergelijks.
Ik zie het daar steeds drukker worden 😎😄

[ Voor 24% gewijzigd door Ad de Jong op 20-03-2025 09:02 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Ja dat klopt. Backup en terugzetten is handig en werkt goed. Maar zoals je al zegt is dat gekoppeld aan het telefoonnummer en dat gooit dus roet in het eten helaas.

Een optie om per gesprek of contact aan te kunnen geven wat over mag naar het nieuwe nummer zou erg wenselijk zijn. Helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Wat je kan doen is per gesprek wat je wil bewaren exporteren en dan met of zonder media.
Dan kan je die openen in bv Google Docs (in mijn geval, en denk dat de media daar dan ook gewoon bij komt te staan. Ik exporteer alleen soms de tekst zonder media, die sla ik op als het ooit eens een de moeite is)
En dan de oude privé personen verwijderen van die telefoon idem in Whatsapp die personen incl de chat.
En op een nieuwe telefoon opnieuw beginnen hoe jammer dan ook.
Mocht je eens wat terug willen kijken dan kan je dat alsnog in het document wat je via exporteren veilig gesteld hebt.

Offtopic.
Vanmorgen opschoning van Whatsapp gedaan, ik zit weer op iets meer dan 100MB :-P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Oké, ik denk inderdaad dat dat de enige logische optie is. Helaas, niet zoals gehoopt.
Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Waar ik nu aan zit te denken.
Ook wat werk maar dat kan misschien ook.

Wat je zelf ook aan zegt, nummer wijzigingen van WhatsApp.
Geen idee of het werkt maar wijzig het nummer van WhatsApp en maak met het oude nummer een nieuwe WhatsApp aan.
Blokkeer alle zakelijke adressen en nummers van de oude WhatsApp met het nieuwe nummer.

Heel omslachtig en veel werk maar als het werkt heb je in ieder geval alle gegevens nog.

Nogmaals geen idee of het zo werkt en het is dus uitproberen.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1