Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antheii
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-03 06:31
Ik ben op zoek naar een smartwatch met een goede voice recording functionaliteit, die onder diverse omstandigheden toch goede (verstaanbare) opnames kan maken

Ben al op zoek geweest zowel op dit forum, als elders, maar het lijkt er op dat nergens reviews te vinden zijn, die ook specifiek naar die functionaliteit kijken (maar kan natuurlijk zijn dat ik de verkeerde zoek termen gebruik :9 )

Heb ooit al eens met een TicWatch E2 lopen spelen, in combinatie met de Easy Voice Recorder app, die in principe deden wat ik wilde, alleen een aantal (relatief cruciale) opnamen bleken niet meer dan statische ruis opgeleverd te hebben - niet door wind overigens, dat is een ander soort ruis (dit lijkt meer een elektrische ruis). Heb ondanks allerlei testen nooit kunnen achterhalen wat daar de oorzaak van is geweest, dus is 'tie voor jaren in de kast verdwenen (en ging ik weer terug naar pen en papier 8)7 )

Omstandigheden veranderen, de 'noodzaak' is weer wat groter, dus 'm weer eens onder het stof vandaan gehaald, en met een harde reset tot leven gewekt.
Maar na een weekje weer mee spelen/testen, is zojuist ook het opladen er mee opgehouden (oplader of horloge zelf, geen idee). Tijd dus voor een nieuwe.

Wat wil ik; een horloge (bij voorkeur, maar alternatieven zijn welkom!), waarmee ik spraaknotities kan maken, onder verschillende omstandigheden; zowel binnen in een stille omgeving, maar ook buiten als het wat rumoeriger is, of als het een beetje waait of regent (snap dat als het stormt, we een ander probleem hebben).

Die opnames wil ik dan automatisch gesynchroniseerd hebben naar mijn telefoon (standaard functionaliteit van Easy Voice Recorder, check!), van waar ik ze dan upload naar mijn NAS (ook al geregeld, check!)

Maar, ik zal niet altijd een telefoon in de buurt hebben, dus de watch moet in staat zijn om de opnames tijdelijk zelf op te slaan, totdat de telefoon weer in de buurt is, en ze dan alsnog overzet (doet EVR ook, check!).
Nou zal dat over het algemeen geen uren zijn, maar toch zou een automatisch starten/stoppen als er niet gepraat wordt erg prettig zijn (ik meende ook dat EVR dat vroeger had?? Nu misschien alleen in de pro versie??).

Wie heeft er ervaringen met dit onderwerp, tips welke horloges inderdaad een goede microfoon hebben, of links naar websites (recente reviews) waar wel naar dit soort details gekeken wordt?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-08 10:55
Heeft EVR geen reviews, forum, website waar je ervaringen kunt vinden, en modellen waarmee het samen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antheii
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-03 06:31
swhnld schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:31:
Heeft EVR geen reviews, forum, website waar je ervaringen kunt vinden, en modellen waarmee het samen werkt?
Nee, helaas, geen forum.
Überhaupt lijkt de site al even niet meer geüpdatet te zijn, in ieder geval is de laatste blog post al van een paar jaar geleden.

Daarnaast zit ik ook helemaal niet vast aan EVR, het gaat me nu vooral om de hardware (ik ga er tenminste van uit dat de hardware de reden is geweest van de mislukte opnames), die vervolgens wel enige software moet ondersteunen waarmee ik mijn doel kan bereiken.

Maar bedacht voor het meedenken!