Ik heb deze post eerder binnen een bestaande (oude) post gemaakt, maar dat topic werd gesloten met het advies dat ik beter een eigen topic kon openen.
Ik ben vooral benieuwd of het juridisch allemaal klopt wat de website
Bij mij gaat het om de website *knip* webwinkel, waar je diverse pallets met retour artikelen kunt kopen.
Ik ben twee weken geleden een JBL Retour box gekocht. Er staat op de website beschreven wat een retourbox zou moeten voorstellen, ook staan er foto's van voorbeelden van eerdere retourboxen, van waaruit je kunt opmaken wat er zoal in zit.
*knip* Link pagina
Een quote van de website:
Voor de rest van wat beschreven staat heb ik hieronder een opsomming gemaakt:
Ik heb een klacht ingediend via hun "klantenservice", maar omdat ik niet inga op 10% korting op een tweede box is mijn klacht vanuit hun oogpunt "afgehandeld".
Ik heb binnen 14 dagen beroep gedaan op mijn herroepingsrecht, maar weet niet zeker of dat geldt via deze webwinkel.
Laat ik het zo zeggen, de eigenaar heeft zich aardig ingedekt lijkt het.
Op trustpilot regent het van dit soort verhalen.
*knip* Link Trustpilot bedrijfsnaam
Ik ben voor nu vooral benieuwd of het juridisch allemaal waterdicht zit aan hun kant, of dat ik meer in mijn recht sta.
Heeft iemand hier kijk op? @Arnoud Engelfriet misschien?
Ik ben sowieso van plan om alles in te zetten om hier werk van te maken. Dit soort praktijken moeten gestopt worden.
Aanvulling:
ik heb de aankoop als consument gedaan.
Het bedrijf lijkt zo te werk te gaan:
Retour onmogelijk omdat het bedrijf elke klant als zakelijke klant behandelt, het product ziet als op maat product & de klantenservice/eigenaar slim genoeg buiten 14 dagen herroepingsRECHT pas inhoudelijk reageert.
Nu heb ikzelf wel op dag 14 een beroep gedaan op mijn herroepingsrecht, waar ook op op gereageerd is, maar uiteraard zonder goede afloop en de klacht is afgehandeld. Voor het dossier heeft dit wel plaatsgevonden.
De reden dat ik deze box gekocht heb, is om dat ik zelf op zoek ben naar wat JBL spullen (speakers, koptelefoons, oortjes en een partybox voor ons gezin). Dus ik hoopte dat daar het een en ander van aanwezig zou zijn. Van de rest zou ik dan eventueel wel wat door kunnen verkopen.
Helaas zat er op wat oortjes na niets interessants voor mij in die box en de staat van de spullen was zoals omschreven, gewoon slecht.
Tsja noem het (achteraf) naïef of goed gelovend....als ik de foto's op de website en de beschrijving bij het product zie, dan had ik het graag gehad zoals het verkocht wordt.
Tsja en verder zit er natuurlijk een beetje een spanningselement bij....vergelijk het met de iBood hunt box....
Maar blijkbaar levert dit bedrijf iets totaal anders dan dat bij de beschrijving vermeld staat en komt daar dan ook nog eens mee weg. Ik vind het gewoon de reinste misleiding.
De stappen die ik denk te gaan zetten:
- rechtsbijstand
- ACM
- Radar
- Trustpilot
- Marktplaats melding want hier adverteert hij
- klacht.nl
- Politie -> aangifte doen
- opgelicht.avrotros.nl
- aansluiten bij andere gedupeerden, want het blijken er toch veel meer te zijn (is ook al een facebook groep van).
Tsja ik heb nu niets, maar als ik niets probeer blijf ik daarbij en zullen er meer mensen in blijven trappen.
Ik ben vooral benieuwd of het juridisch allemaal klopt wat de website
Members only:
beweert en de voorwaarden die ze stellen op hun website. De eigenaar *knip* Naam eigenaar heeft meerdere van dit soort handelswebsites.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Bij mij gaat het om de website *knip* webwinkel, waar je diverse pallets met retour artikelen kunt kopen.
Ik ben twee weken geleden een JBL Retour box gekocht. Er staat op de website beschreven wat een retourbox zou moeten voorstellen, ook staan er foto's van voorbeelden van eerdere retourboxen, van waaruit je kunt opmaken wat er zoal in zit.
*knip* Link pagina
Een quote van de website:
De staat zoals het beschreven is op de website heb ik totaal niet aangetroffen in de doos. Veelal kapot, oud, vies/vettig spul met gebruikssporen dat eigenlijk niet verkoopbaar is. Veelal oortjes en helaas geen speakers, soundbars of partyboxen (juist hetgeen zelf gebruikt kan worden of nog iets voor de doorverkoop kan zijn).Deze unieke JBL-retourboxen bieden je een ongeëvenaarde kans om producten in te kopen tegen prijzen die je nergens anders vindt. Deze retourproducten zijn ideaal voor snelle doorverkoop via platformen (Bol, Amazon, Ebay), Marktplaats of je eigen webshop.
Elke JBL retourbox heeft een unieke en wisselende samenstelling, waardoor je altijd een gevarieerd assortiment krijgt. Hoewel de inhoud per box verschilt, blijft de gemiddelde retailwaarde gelijk, zodat je vooraf een goed beeld hebt van de waarde van je handelsvoorraad. Dit maakt onze JBL-retourgoederen een betrouwbare en lucratieve keuze voor wederverkoop.
Voor de rest van wat beschreven staat heb ik hieronder een opsomming gemaakt:
- 0-16% defect -> bij mij 43%
- Aantal producten 12-44, dat klopte wel, 30 stuks, waarvan 14 of zo kapot, van de 30 waren er 21 oortjes, oftewel producten die het meest slecht door te verkopen zijn als ze gebruikt zijn. Sommige waren zo vettig dat er nog oorsmeer in zat van een vorige eigenaar.
- retailwaarde: 1600-4600......met veel goede wil kom ik op een nieuwprijs van zo'n 1700 euro, maar gezien de staat van de producten (oude modellen, gebruikssporen, incompleet etc.) kom ik qua handelswaarde ruim uit onder de aanschafprijs van de retourdoos. Los van het risico op überhaupt de doorverkoopbaarheid.
Ik heb een klacht ingediend via hun "klantenservice", maar omdat ik niet inga op 10% korting op een tweede box is mijn klacht vanuit hun oogpunt "afgehandeld".
Ik heb binnen 14 dagen beroep gedaan op mijn herroepingsrecht, maar weet niet zeker of dat geldt via deze webwinkel.
Laat ik het zo zeggen, de eigenaar heeft zich aardig ingedekt lijkt het.
Op trustpilot regent het van dit soort verhalen.
*knip* Link Trustpilot bedrijfsnaam
Ik ben voor nu vooral benieuwd of het juridisch allemaal waterdicht zit aan hun kant, of dat ik meer in mijn recht sta.
Heeft iemand hier kijk op? @Arnoud Engelfriet misschien?
Ik ben sowieso van plan om alles in te zetten om hier werk van te maken. Dit soort praktijken moeten gestopt worden.
Aanvulling:
ik heb de aankoop als consument gedaan.
Het bedrijf lijkt zo te werk te gaan:
Retour onmogelijk omdat het bedrijf elke klant als zakelijke klant behandelt, het product ziet als op maat product & de klantenservice/eigenaar slim genoeg buiten 14 dagen herroepingsRECHT pas inhoudelijk reageert.
Nu heb ikzelf wel op dag 14 een beroep gedaan op mijn herroepingsrecht, waar ook op op gereageerd is, maar uiteraard zonder goede afloop en de klacht is afgehandeld. Voor het dossier heeft dit wel plaatsgevonden.
De reden dat ik deze box gekocht heb, is om dat ik zelf op zoek ben naar wat JBL spullen (speakers, koptelefoons, oortjes en een partybox voor ons gezin). Dus ik hoopte dat daar het een en ander van aanwezig zou zijn. Van de rest zou ik dan eventueel wel wat door kunnen verkopen.
Helaas zat er op wat oortjes na niets interessants voor mij in die box en de staat van de spullen was zoals omschreven, gewoon slecht.
Tsja noem het (achteraf) naïef of goed gelovend....als ik de foto's op de website en de beschrijving bij het product zie, dan had ik het graag gehad zoals het verkocht wordt.
Tsja en verder zit er natuurlijk een beetje een spanningselement bij....vergelijk het met de iBood hunt box....
Maar blijkbaar levert dit bedrijf iets totaal anders dan dat bij de beschrijving vermeld staat en komt daar dan ook nog eens mee weg. Ik vind het gewoon de reinste misleiding.
De stappen die ik denk te gaan zetten:
- rechtsbijstand
- ACM
- Radar
- Trustpilot
- Marktplaats melding want hier adverteert hij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
- klacht.nl
- Politie -> aangifte doen
- opgelicht.avrotros.nl
- aansluiten bij andere gedupeerden, want het blijken er toch veel meer te zijn (is ook al een facebook groep van).
Tsja ik heb nu niets, maar als ik niets probeer blijf ik daarbij en zullen er meer mensen in blijven trappen.
[ Voor 13% gewijzigd door Moonsugar op 07-04-2025 08:24 . Reden: Bedrijfsnaam weggehaald ]