Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:36
Ok dit is gewoon te bizar voor woorden.

Mijn vrouw heeft een A54 samsung telefoon en een watch 7 horloge. Ze probeert de strava app te koppelen op zowel telefoon als watch. Dit lukt niet om dat beide account (samsung health telefoon en strava account op een andere email adres staan)
Nu blijkt haar samsung account nog op een oud @home.nl email adres te staan. Ze is het vergeten aan te passen (nooit problemen gehad omdat ze haar google account gebruikt om in te loggen)

Maar dit probleem is nu een heel groot probleem geworden.
Wat we willen is het @home.nl op haar samsung account aanpassen. Dus ingelogd op mijn samsung account email aanpassen.. -> er wordt een verificateicode gestuurd naar ...@home.nl tja daar kunnen we niet meer bij. Dus dat gaat niet. Gebeld met samsung. privacy blab bla bla, dit kunnen we niet voor uw aanpassen. U moet een nieuw account aanmaken (met bijkomend nadeeel dat je al je gegevens kwijt bent van je samsung health app bv)

Maar goed, we zagen geen andere uitweg dus we hebben een nieuwe samsung account gemaakt. Maar nu willen we dus met dit nieuwe account inloggen op de telefoon. En ik viel van mijn stoel toen ik het zag, maar als je wilt uitloggen wordt er opnieuw een verificatiecode gestuurd naar... @home.nl .. pffff ja hoe dan? Waarom mag je niet meer uitloggen op je eigen telefoon!?!?

Dan maar drastische maatregel en de hele tefoon factory resetten.. En opnieuw, op de laatste stap.. verificatie code naar @home.nl anders kun je niet resetten. ECHT WTF??

Het is mijn vrouws schuld dat ze het @home.nl adres niet op tijd heeft aangepast dat weet ze, dus dat ze de gegevens kwijt is, en een nieuw account moeten aanmaken is prima. maar we kunnen gewoon niets meer. Haar telefoon is gewoon locked op haar oude @home.nl Je kan niet meer uitloggen, je kan niet meer factory resetten.. Niets is meer mogelijk ?

Zijn er nog andere oplossingen? of is dit 1 jaar oude toestel door 'vendor locking op email' nu waardeloos geworden en moeten we een nieuwe telefoon kopen? (Nooit meer samsung in iedergeval)

[ Voor 4% gewijzigd door Tmaster op 19-03-2025 19:21 ]

Beste antwoord (via Tmaster op 29-03-2025 22:08)

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:03
Gewoon met google inloggen op het account van google op die telefoon op een pc en dan op afstand wissen met de pc :) je bypased dan samsung account.
https://support.google.com/accounts/answer/3067630?hl=en

[ Voor 16% gewijzigd door saharoen op 19-03-2025 19:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:03
Gewoon met google inloggen op het account van google op die telefoon op een pc en dan op afstand wissen met de pc :) je bypased dan samsung account.

[ Voor 16% gewijzigd door saharoen op 19-03-2025 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:36
saharoen schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:30:
Via apparaat zoeken en daarna kun je idd factory default doen. Net gedaan en dat lijkt te werken.

Top dank je wel!

[ Voor 68% gewijzigd door Tmaster op 19-03-2025 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:06
Tmaster schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:18:

Zijn er nog andere oplossingen? of is dit 1 jaar oude toestel door 'vendor locking op email' nu waardeloos geworden en moeten we een nieuwe telefoon kopen? (Nooit meer samsung in iedergeval)
Let er op dat Google dit tegenwoordig ook doet op vermoed ik zo'n beetje iedere Andriod telefoon, net als Apple op iPhones als verlies / diefstal beveiliging. Daar daar is het wel te resetten via wat omwegen, behalve bij Apple geloof ik.

Maar je zal daar dus denk ik in de toekomst meer en meer tegenaan gaan lopen, of je nu Samsung koopt of niet. Dat Samsung het doet vind ik verder ook niet vreemd. Doen ze het niet komt er commentaar dat de beveiliging van het toestel of het account niet op orde is want mensen kregen zomaar toegang zonder 2 factor authenticatie.