Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asusmint
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-04 22:35
Ik ben op zoek naar een robuuste oplossing met NextCloud apps en hoop best practices te horen.
Als basis wil ik Thunderbird blijven gebruiken en dus moet de rest via sync werken. Op basis van huidige kennis heb ik dit schema kunnen tekenen, maar native CalDAV of DAVx5 werkt nog niet in alle gevallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUPdQQ7NEooP123tWBVS-wzg-IY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eHyDHVWqstZ2vsMvn3IbcMDV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessel0l
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 10:50
Met een vlugge blik ziet t er prima uitgedacht uit, redelijk vergelijkbaar met wat ik heb draaien.
Heb je misschien concretere problemen waar je tegen aanloopt met native CalDAV of DAVx5?
Nu kunnen we alleen maar speculeren, en dat maakt t moelijk om wat zinnigs te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zit er inderdaad hetzelfde uit als ik hier heb, behalve dat ik Deck niet gebruik.
Ik vraag me ook af wat precies je usecase is, is dat een organisatie of persoonlijk gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asusmint
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-04 22:35
De use case is in eerste instantie privé: ik probeer te begrijpen wat de makers van Nextcloud op het oog hebben. Dat wil ik met twee gebruikers ervaren en daarna zeker opschalen en anderen aanbevelen cq. ondersteunen. Er speelt ook een stukje ergernis: waarom is dit uitgewerkte voorbeeld niet makkelijk te vinden?

Calendar Mijn Android Calendar kreeg ik niet aangestuurd met DAVx5. OneCalender heeft eigen CalDav en werkt uitstekend. Iphone Calendar wilde niet met CalDAV naar Nextcloud, DAVx5 is er niet voor iPhone. Toch wil ik niet langs iCloud.

Contacts: Binnen Thunderbird voldoet Cardbook aan de functionele wensen, maar dat werkt niet lekker en kan niet makkelijk contacten importeren en exporteren. Dus heb ik standaard Thunderbird Contacts in gebruik. Sync via iCloud werkt goed( er mist één entiteit), maar dat moet Nextcloud worden. Nextcloud Contacts heeft nòg minder functionaliteit én onhandige userinterface. Die stap durf ik nog niet aan.

Tasks Thunderbird Tasks krijg ik niet gesynced met Nextcloud tasks. Ik heb geen idee welke apps ik voor Android en iPhone moet kiezen. Jtx was me té ingewikkeld. Nextcloud Deck op Android werkt mooi. Deck genereert Tasks. Ik probeer vanuit Deck Nextcloud Tasks en/of Thunderbird Tasks te maken. Hebben julie een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessel0l
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 10:50
Calendar: Ik gebruik hiervoor DAVx5 op Android icm Etar als kalenderapp (maar de Android calendar doet het ook), en op iPad de native Apple calendar. Dat werkt prima. Krijg je de Nextcloud server wel gekoppeld aan DAVx5 maar alleen niet in de calendar app of gaat het bij DAVx5 al fout. Mijn ervaring is dat dit soort sync bij Nextcloud soms misloopt door een verkeerde url in te voeren voor de CalDav server. Bij mij werkt:
https://subdomein.domein....wnextcloudgebruikersnaam/
Andere urls uit de web interface of documentatie werken minder goed.

Contacts: Doe ik in Thunderbird, DAVx5 en iPad allemaal via de CardDav server, zelfde url als vorige punt.

Tasks: sync van tasks doe ik via de CalDav server, dus ook via DAVx5 op Android en native op iPad. Wederom dezelfde url. Als app op android gebruik ik tasks.org, kost 1 euro per jaar. Op iPad de reminders app van Apple. Thunderbird synchroniseer ik mijn tasks niet mee, dus kan daar helaas niets over zeggen.

Deck gebruik ik ook niet. Hopelijk ziet hier ook iets bij wat voor jou werkt :)