Nieuwe vloer, zelf doen of toch uitbesteden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvandeveen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-09 15:43
Ik ben hier om op zoek te zijn naar een oplossing. Wat ik nu heb meegemaakt is ook echt waanzinnig. Mijn ouders, allebei op leeftijd, willen een nieuwe vloer in hun jaren 40 huis hebben. Dat geldt voor zowel de bovenverdieping, de trap, de benedenverdieping en de schuur. Ik heb contact gelegd met een vloerpartij om de huidige vloer eruit te halen en een nieuwe in te leggen. Er is iemand langs gekomen om te kijken wat de mogelijkheden waren. Alles was volgens hun mogelijk, geen enkel probleem. Offerte opgesteld en planning gemaakt. De vloer werd verwijderd op de bovenverdieping, ging soepel en best snel. Hier en daar enkel wat deuken teruggevonden in het verse stucwerk, maar prima dat valt te repareren. Het moment dat ik afstand van hun ging nemen was toen ze het tapijt van de trap hebben verwijderd en vervolgens zeiden dat een PVC op deze oude trap helemaal niet mogelijk is zoals we het hadden afgesproken. Dat was voor mij een teken dat ik liever wat anders wil.

Dus we stonden daar met een kale trap. Vervolgens hebben we de klus geannuleerd en de klus keurig teruggestort gekregen op de rekening.

Nu is mijn dilemma of ik alles zelf wil gaan uitvoeren (planning, materialen, leggen en verwijderen) of rond vragen of andere partijen een betere service hebben of die het überhaupt beter voor mekaar hebben. Ik hoor het graag!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
1.) Waarom was het volgens hen niet mogelijk
2.) Waarom is het volgens jou wel mogelijk
3.) Heb je andere offertes laten maken met de mogelijkheden?

Er zullen vast andere partijen zijn die het anders/beter voor elkaar hebben. Maar als jij al vind dat ze het niet goed weten. Waarom zou je ze dan vertrouwen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Zonder meer info over die trap valt er weinig van te zeggen. Waarom kon het niet? Ik zou in dit geval eigenlijk het sowieso niet zelf doen, je bent er toch meer tijd aan kwijt dan je wil. Je ouders zijn op leeftijd, en ik neem aan dat ze binnen een niet afzienbare tijd een normale trap willen hebben.

Beter doen dan een gerenomeerde partij (of goedkoper) lukt veel DHZers niet zomaar, dus ik zou er nog ff goed over nadenken en uitvogelen welke partij je probleem kan oplossen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb de titel even verduidelijkt, ik hoop dat je zelf even de TS wil doorlezen en verduidelijken :) (haal er niet teveel bijzaken bij.)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:55
Ik zou je definitie van waanzinnig bijstellen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:17
lol. vage topicstart, onduidelijk vraag en wat voor antwoord zoekt TS eigenlijk? Ja je kunt het zelf regelen, ja je kunt ook een andere partij vragen om het te doen. Beide routes lijken valide en zouden een goed resultaat kunnen opleveren.

ik zou.............................. het lekker uitbesteden. Zo, klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:38
Even voor de duidelijkheid:

Ze komen een situatie tegen die ze van te voren niet konden zien omdat er tapijt op de trap zat?
Zij, als experts die dit dagelijks doen, geven aan dat het initiële plan van PVC niet gaat werken?
En jij zegt de opdracht op?

Waarom ging PVC niet lukken op die trap?
Als zij het niet kunnen, waarom een andere partij dan wel? Of jij zelf wel?
Wat gaven ze als alternatief?

Bij élke klus ga je tegen onverwachte zaken aanlopen. Daar zit je op moeten improviseren. Op basis van wat ik lees is vooral jou reactie hier ‘waanzinnig’ geweest. Maar mogelijk mist er nog wat context in je verhaal?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvandeveen
corset schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:15:
1.) Waarom was het volgens hen niet mogelijk
2.) Waarom is het volgens jou wel mogelijk
3.) Heb je andere offertes laten maken met de mogelijkheden?

Er zullen vast andere partijen zijn die het anders/beter voor elkaar hebben. Maar als jij al vind dat ze het niet goed weten. Waarom zou je ze dan vertrouwen?
1.) Volgens de installateurs zou pvc niet goed hechten op de trapconstructie. Dit zou volgens hun te maken hebben met de ouderdom van de trap en de vorm van de trap. Wat mij stoorde was dat dit pas werd benoemd nadat het tapijt al was verwijderd, terwijl er eerder werd gezegd dat het geen probleem zou zijn. Dat voelt voor mij gewoon als slecht advies vooraf.

2.) Ik geloof niet dat het onmogelijk is. Pvc wordt vaak op trappen toegepast en ook in oudere huizen. Ik denk met het juist egaliseren van de treden en een geschikte lijm, dat het alsnog zou moeten kunnen. Daarnaast heb ik online en in verschillende woonwinkels voorbeelden gezien van pvc op vergelijkbare trappen. Dat gezien te hebben voelde voor mij alsof het bedrijf niet echt vertrouwen had. Ik vond het wel goed dat ze dat hebben geuit, maar wel veels te laat.

3.) Ja, ik heb inmiddels een offerte gevraagd bij https://vloerverwijderenwolter.nl/ om te kijken wat zij kunnen betekenen. Daarnaast ben ik van plan om nog bij een paar andere bedrijven offertes aan te vragen, zodat ik een goede vergelijking kan maken en de beste keuze kan bepalen.
simon schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:16:
Zonder meer info over die trap valt er weinig van te zeggen. Waarom kon het niet? Ik zou in dit geval eigenlijk het sowieso niet zelf doen, je bent er toch meer tijd aan kwijt dan je wil. Je ouders zijn op leeftijd, en ik neem aan dat ze binnen een niet afzienbare tijd een normale trap willen hebben.

Beter doen dan een gerenomeerde partij (of goedkoper) lukt veel DHZers niet zomaar, dus ik zou er nog ff goed over nadenken en uitvogelen welke partij je probleem kan oplossen.
Zie mijn reactie hierboven. Ik neig er nu ook naar om het niet zelf te doen, omdat ik wil dat het professioneel en snel gebeurt. Ik ben daarom nu meerdere offertes aan het opvragen.
RobbieB schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:47:
Even voor de duidelijkheid:

Ze komen een situatie tegen die ze van te voren niet konden zien omdat er tapijt op de trap zat?
Zij, als experts die dit dagelijks doen, geven aan dat het initiële plan van PVC niet gaat werken?
En jij zegt de opdracht op?

Waarom ging PVC niet lukken op die trap?
Als zij het niet kunnen, waarom een andere partij dan wel? Of jij zelf wel?
Wat gaven ze als alternatief?

Bij élke klus ga je tegen onverwachte zaken aanlopen. Daar zit je op moeten improviseren. Op basis van wat ik lees is vooral jou reactie hier ‘waanzinnig’ geweest. Maar mogelijk mist er nog wat context in je verhaal?
Zie reactie hierboven. Ze adviseerden om tapijt terug te plaatsen. Mede ook vanwege gladheid wat extra gevaar kan zijn voor mijn ouders. Beide zijn rond de 70/75 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:55
Zoals je zelf al aangeeft, pvc op een trap, of het nou wel of niet kan, is glad. zeker als je ouders wat ouder zijn/worden is dat onwenselijk.
Wat was de oplossing van het bedrijf toen ze ontdekten dat er toch geen pvc op de trap kon?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-09 20:04
Laat die partijen die je aanschrijft even een kijkje nemen. Zoek desnoods wat bedrijven in de buurt die je wil laten kijken, zodat je ook hun verhaal hoort. Trapstoffeerders bijvoorbeeld. Je kan dan ook direct aangeven wat je elders hebt gelezen of gehoord, namelijk over een oude trapconstructie en de moeilijkheden met pvc er op etc.

Ik vind het best netjes dat de eerste partij heeft gezegd dat het uiteindelijk toch niet kan. Voor hetzelfde geldt hadden ze de boel er op gelijmd en zaten jullie vervolgens met wiebelende tredes en een ongewenst resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvandeveen
HansPatat050 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:48:
Laat die partijen die je aanschrijft even een kijkje nemen. Zoek desnoods wat bedrijven in de buurt die je wil laten kijken, zodat je ook hun verhaal hoort. Trapstoffeerders bijvoorbeeld. Je kan dan ook direct aangeven wat je elders hebt gelezen of gehoord, namelijk over een oude trapconstructie en de moeilijkheden met pvc er op etc.

Ik vind het best netjes dat de eerste partij heeft gezegd dat het uiteindelijk toch niet kan. Voor hetzelfde geldt hadden ze de boel er op gelijmd en zaten jullie vervolgens met wiebelende tredes en een ongewenst resultaat.
Gelukkig ben ik niet de enige, ik vond het ook best netjes. We zijn nog steeds rond aan het kijken, en we hebben al een moment ingepland dat het eerste bedrijf langs kan komen puur om te kijken wat er aan de hand is en wat ze ons kunnen aanbieden. Ben ook heel benieuwd wat ze gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op de site van 'recht carpet' geven ze de voordeel van PVC op een trap:

- Slijt- en krasvast, dus kan tegen een stootje
- Gemakkelijk schoon te maken met een vochtige doek of stofwisser
- Voelbare houtstructuur voor natuurlijke uitstraling
- Voorkomt uitglijden door antislip

Maar ook met deze kanttekening:

Let op: heb je een ouder huis waarvan de treden van de trap inmiddels iets zijn doorgezakt? Dan adviseren we om niet voor pvc te kiezen, maar voor een renovatie met laminaat of ons Luxe pakket. Dan ben je zeker van een mooi resultaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jeroenvandeveen schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:54:
[...]

Gelukkig ben ik niet de enige, ik vond het ook best netjes.
Ik begrijp niet waarom je een partij die zo netjes handelt de deur wijzigt. Je kunt niet alles vooraf zien, kan best zijn dat na verwijdering pas zichtbaar is dat de treden niet geschikt zijn voor PVC. Waarom ben je niet even om tafel gaan zitten met deze partij om tot een alternatief te komen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retrey
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-07 18:59
Question Mark schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:08:
[...]

Ik begrijp niet waarom je een partij die zo netjes handelt de deur wijzigt. Je kunt niet alles vooraf zien, kan best zijn dat na verwijdering pas zichtbaar is dat de treden niet geschikt zijn voor PVC. Waarom ben je niet even om tafel gaan zitten met deze partij om tot een alternatief te komen?
Omdat hij geen alternatief wilt.

Hij wacht totdat iemand zegt: prutsers, pvc kan prima op jouw trap, die krijgt dan het top antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Een groot verschil tussen een aannemer en een woonwinkel is dat de woonwinkel zo veel mogelijk spul wil verkopen dus die hebben belang om iedereen te doen geloven dat alles mogelijk is. De aannemer echter moet het aanbrengen en er dan ook nog jarenlang garantie op geven, dus als die niet zeker is dat goed gaat dan doet die dat liever niet.

Maar ik zal je uit de brand helpen TS.

Alles vlak plamuren, paar strepen montagekit en dat PVC blijft nog vele jaren liggen.

(koop wel een klein stofzuigertje voor achter de opkrullende hoekjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je hebt gewoon plak PVC of je hebt PVC traprenovatie (pvc op mdf/laminaat geplakt) of PVC Overzettreden.
Zorg dat de oude treden redelijk vlak zijn en vlak voor overzettreden.

Doorgezakt of bol eerst oplossen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1