Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 08:33
Goede dag

Ik werk al 5 jaar in de zorg op het laboratorium in een ziekenhuis

Daarvoor werkte ik 20 jaar op een andere lab maar vanwege verhuizing nu naar ander ziekenhuis.

Na haf jaar inwerken ging ik dus diensten doen

Maar aangezien ik doof bent en niet kan bellen kan ik veel diensten niet doen zoals de nachtdiensten door de week en de weekenden

Ik kan alleen avonddiensten doen door de week op 1 locatie, en niet op de ander

Dus kort gevat, van de 17 verschillende soorten diensten kan ik er maar 3 doen

Dit besproken met de teamleider en afgesproken dat ik maar 30 diensten hoefde te doen in een jaar

Normaal gesproken doe je ong 80 diensten per jaar, maar dan kan je alle diensten doen (ik niet dus)

na 1 jaar werken betrokken geweest met een nieuw ICT project dat 3 jaar duurde, in de tussentijd is de teamleider weggegaan en kreeg ik 3 teamleiders in loop van jaren

Nu is de ICT project afgelopen en werk ik weer gewoon op het lab

Nu zegt de nieuwe teamleider dat ik gewoon 80 diensten moet doen ipv de afgesproken 30 diensten

Dat betekent dat ik om de week avonddiensten moet doen door de week. Andere opties heb ik niet omdat ik doof bent

Ik heb dus een conflict met de teamleider dat ik daarmee niet akkoord gaat

Iemand anders daar ervaringen mee???

Ik kan niks vinden op google daarover

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de eerste afspraak over het aantal diensten ergens vastgelegd? Bij voorkeur met handtekeningen van jou en de initiële teamleider? Wellicht in je contract vastgelegd?

Wat is de motivatie / onderbouwing van de nieuwe teamleider dat je die diensten moet draaien?

Wat vind personeelszaken er van?

Is er nog dialoog mogelijk over het gevraagde aantal en jouw capaciteiten?

Wat is jouw onderbouwing om niet elke week een avonddienst te kunnen / willen draaien? Wat staat hierover in je contract danwel CAO?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 20:12

Qwerty-273

Meukposter

Beloki schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:37:
Dit besproken met de teamleider en afgesproken dat ik maar 30 diensten hoefde te doen in een jaar
Normaal gesproken doe je ong 80 diensten per jaar, maar dan kan je alle diensten doen (ik niet dus)

Nu zegt de nieuwe teamleider dat ik gewoon 80 diensten moet doen ipv de afgesproken 30 diensten
Is de eerste afspraak ergens vastgelegd? Wellicht bij HR in een stoffige map?

Wat zegt je contract over welke diensten je moet werken? Als je jaren minder diensten hebt gedraaid, betekent dat je minder hebt gewerkt dan waar je salaris voor hebt ontvangen? Of blijf je het zelfde aantal uur werken?

zelf geen ervaring in de zorg, vandaar wellicht de erg voor de hand liggende vragen

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
Was een mondelinge afspraak daarover en als je dan kijkt naar mijn diensten in 2021 deed ik er dus ong 30 diensten

net als in 2022

Maar ik bleef wel hetzelfde uren draaien, gewoon dagdiensten overdag want dan zijn we met 40 man op de werkvloer vandaar

Motivatie van de teamleider weet ik niet maar ik vermoed omdat we heel veel zieken hebben dat nu een beetje in de knel zit

Maar vandaag een mail van hem over gehad met veel leugens zoals dat ik de helft van mijn diensten hebt wegegeven in 2021 vanwege de ict project wat niet waar is

Heb hem gevraagd waar hij het vandaan gehaald hebt, tot nu toe niks gehoord verder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:59
Ik zou ff langs PZ lopen om dit zsm aan te kaarten, voordat het escaleert.

En ook checken of je een rechtsbijstands verzekering hebt die je hier mogelijk mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtsbijstand is een goed advies, weet alleen wel dat als je de juridische weg inslaat, dit de arbeidsrelatie verder kan verstoren dan nu het geval is.
Bedenk goed of je die weg in wil slaan, want dat kost een hoop tijd en energie.

Als je inschatting is dat je er met PZ / je teamleider niet uitkomt, heb je ook de optie om ontslag te nemen en naar een andere baan te zoeken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:55
Maar eerst kon je die diensten niet doen omdat je doof bent, ik neem aan dat je permanent doof bent, waarom zou je die diensten nu dan wel kunnen doen volgens je nieuwe teamleider?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
No Hands schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:52:
Maar eerst kon je die diensten niet doen omdat je doof bent, ik neem aan dat je permanent doof bent, waarom zou je die diensten nu dan wel kunnen doen volgens je nieuwe teamleider?
Zoals ik het leee: van de 17 diensten kunnen er 3 gedaan worden.
Omdat er 80 diensten door TS gedaan moeten worden volgens de manager en er 3 geschikte diensten zijn, worden dat heel vaak dezelfde. De type diensten veranderen niet, de interval wel.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:41:
Rechtsbijstand is een goed advies, weet alleen wel dat als je de juridische weg inslaat, dit de arbeidsrelatie verder kan verstoren dan nu het geval is.
Dat hoeft niet per se. Net als bij burengeschillen, kun je er óók voor kiezen om een geschil samen aan een kantonrechter voor te leggen. Standaard is hoger beroep uitgesloten, tenzij beide partijen dat voorbehouden en vooraf kenbaar maken aan de kantonrechter.

Zo'n procedure is een 'gewone' rechtszaak, maar zonder dat een partij de ander dagvaart. Omdat beide partijen instemmen, is de kans op een arbeidsconflict juist klein.

Deze procedure lijkt op buitengerechtelijke arbitrage, maar dan bij de kantonrechter. De uitspraak heeft dus een executoriale titel.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:45
Ik zou eerst langs hr afdeling gaan, zijn er afspraken bij indiensttreding?

In elk geval heldere afspraken mbt tot jouw belastbaarheid vast leggen

Lid van een vakbond? Dan kan dat stap 2 zijn

Ik lees ook dat 5 + 20 jaar rekening is gehouden met je handicap....
Opgebouwd recht dus!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Dus het probleem is dat je week dag, week avond moet lopen? Maar dan snap ik de 30/80 diensten niet. Wat houden die dan in?

En wat is het probleem om een week dag te draaien en de volgende avond?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:25
Barrycade schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:06:
Dus het probleem is dat je week dag, week avond moet lopen? Maar dan snap ik de 30/80 diensten niet. Wat houden die dan in?

En wat is het probleem om een week dag te draaien en de volgende avond?
Dat is niet goed voor je gezondheid als dat structureel is. Dus week op, week af, maand in, maand uit, dat is bewezen slecht (voor iedereen), want te intensief om je lichaam en geest voldoende rust te gunnen.

@Beloki Wat staat er in je cao over het draaien van avonddiensten? En klopt het dat je het dan hebt over werken van 18-23u? Want latere eindtijd telt als nachtdienst en dan mag er nog minder (tenzij persoonlijke voorkeur).
Vraag eventueel bij de vakbond na hoe je dit het beste kunt opnemen. Ook zou je dit kenbaar kunnen maken bij de vertrouwenspersoon in je organisatie, die kan jou helpen dit te bespreken. (De info mag niet met anderen gedeeld worden)

Overigens zou je werkgever ook kunnen kijken naar middelen die jou kunnen helpen het werk in andere diensten wel te doen. Is dat al eens gebeurd? Ben je bekend met organisaties die je daarbij kunnen helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 19-03-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:10
Wat zeggen je collega’s eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Real schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:03:
[...]

Dat hoeft niet per se. Net als bij burengeschillen, kun je er óók voor kiezen om een geschil samen aan een kantonrechter voor te leggen. Standaard is hoger beroep uitgesloten, tenzij beide partijen dat voorbehouden en vooraf kenbaar maken aan de kantonrechter.

Zo'n procedure is een 'gewone' rechtszaak, maar zonder dat een partij de ander dagvaart. Omdat beide partijen instemmen, is de kans op een arbeidsconflict juist klein.
Waar je aan voorbij gaat is dat de werkgever hier waarschijnlijk helemaal niet om staat te springen en dit mogelijk alsnog negatief op je afstraalt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
Net een bericht gestuurd naar mijn oude teamleider of zij dit op papier had staan en opgeborgen in dossier en wie er nog meer op de hoogte van was.

Want in de tussentijd zijn er ook 3 ander teamleiders weggegaan en hebben we daar ook nieuwe van..

Andere afspraken zijn ook niet nagekomen maar dat is minder van belang

Mijn collega's weten dat ik mijn teamleider niet mag en hem slecht vind

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Beloki schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:25:
Één grote tip, blijf zakelijk en laat gevoel buiten deze kwesties. Dat zorgt voor erg veel ruis in de dialoog met de teamleider en/of personeelszaken. Iedereen heeft emoties, maar dat heeft niets te maken met werkafspraken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Sowieso meteen escaleren, HR kan je ondersteunen in wat er wel of niet mogelijk is, anders neem ik aan dat er ook gewoon een OR en anders een externe vertrouwenspersoon is?

Ik mis even waarom doof zijn betekent dat je niet 80 diensten kan draaien, je zou toch gewoon evenveel moeten kunnen werken als anderen?
Het enige is dan dus dat er tijdens de diensten waar je voor moet bellen niet gebeld kan worden, of het wordt een heel eenzijdig gesprek. Ik zou daar niet moeilijk over doen, ze zijn verplicht om rekening te houden met jouw situatie en als ze dat niet doen dan lijkt mij dat in dit geval sowieso niet jouw probleem, mits je daar duidelijk over bent geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Als eerste: als je diensten doet, dan krijg je maandelijks een flinke extra vergoeding uitbetaald. Het is niet heel raar dat een (nieuwe) werkgever wel een tegenprestatie verwacht voor dit geld.

En waarom zou een dienst voor jou niet mogelijk zijn? En misschien kan je wel op andere momenten veel beter helpen dan in de bedoelde diensten?

Mijn advies,

plan een uurtje met je leidinggevende met de vraag om samen te onderzoeken hoe jullie hier uit kunnen komen. Zijn er oplossingen te vinden voor de belemmeringen die het doof zijn met zich mee brengt? Zijn er soms technische voorzieningen te treffen?

Laat in ieder geval weten dat je wel wilt, maar in praktische zin niet goed weet hoe dit nu in te vullen en op te lossen. Misschien was juist je eerste teamleider wel slecht omdat deze niet doorvroeg en niet zocht naar oplossingen.

Hoe het ook is: je zal het eerst in een zo goed mogelijke verhouding moeten proberen met je huidige teamleider, De situatie waar je nu in komt is niet fijn, maar ik neem aan dat je wel wilt blijven werken waar je nu zit? Anders kan je altijd nog elders solliciteren. Kom voor jezelf op, maar probeer zoveel mogelijk weg te blijven van eenzijdig op je strepen staan omdat de oude oplossing zo fijn was. Probeer breder te kijken en je open te stellen voor echte oplossingen. En ga anders gezamenlijk eens met HR praten, waarbij je wel moet beseffen dat die vaak eerder aan de kant van de werkgever staan.

En los hiervan moet men echt wel even flink met je mee gaan denken. Het moet 2 kanten op zijn dat je gaat nadenken en puzzelen wat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:43
Is het niet mogelijk om met a.i. toepassingen de drempel te verlagen t.a.v. jouw diensten. Ik ben vrij skeptisch over veel a.i., maar wij gebruiken het op het werk o.a. zeer succesvol voor transcripts/notulen en die zie je bijna live.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 06:23
Puur uit interesse: wat is het verschil tussen beide locaties en de tijdstippen van de diensten? Zit je bijvoorbeeld op bepaalde diensten in je eentje waardoor telefonie niet mogelijk is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
ucsdcom schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:00:
Als eerste: als je diensten doet, dan krijg je maandelijks een flinke extra vergoeding uitbetaald. Het is niet heel raar dat een (nieuwe) werkgever wel een tegenprestatie verwacht voor dit geld.
Misschien heel misschien krijgt die alleen die 30 diensten betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29

Yucon

*broem*

Is dit niet sowieso een signaal dat er arbotechnisch een en ander geregeld moet worden zodat je minder gehinderd wordt door je beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 20:15

Managelorian

“This is the workflow.”

Beloki schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:25:
Voorop moet staan dat jullie samen een werkbare oplossing moeten vinden. Echter, als dit de manier is waarop je communiceert dan kan ik me voorstellen dat je er moeilijk uit gaat komen.

Wat jij van je teamleider vindt is niet relevant. Wat jouw teamleider van jou vindt is ook niet relevant. Wat wel relevant is, is welke taken en diensten redelijk zijn voor iemand met jouw functie. Heb jij daarnaast een regeling gemaakt met je werkgever, dan is het redelijk dat de werkgever zich hier aan houdt MITS jij natuurlijk kunt aantonen dan deze afspraak is gemaakt. Als jij dit niet kunt aantonen dan is het onredelijk van jou om van een nieuwe teamleider te verwachten dat hij/zij jou op je blauwe ogen gelooft, want jij staat hier als belanghebbende natuurlijk niet neutraal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Het is verwerpelijk dat er ergens een teamlijder komt binnenlopen en een medewerker met een beperking gelijk het leven zuur wil maken. Ik hoop dat jullie eruit komen maar wil je vooral meegeven goed op jezelf en je gezondheid te letten. Zo'n situatie kan zoveel stress opleveren dat je kan overwegen jezelf ziek te melden. Nogmaals veel sterkte met de situatie en we lezen hier graag hoe je eruit gekomen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat is er mis met avonddiensten? Het is nu eenmaal zo dat je niet op alle diensten kan werken dus dan is het zorgen dat je wel de diensten die je kan draaien ook draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Maar @Beloki, van de 17 soorten diensten kun je er 3 doen. Daar deed je er dan zo te lezen 30 van. Nieuwe teamleider wil daar 80 van maken.

Ik mis het probleem. Dat zijn als ik het goed lees diensten die je uit kunt voeren rekening houdend met je doof zijn. Wat is dan precies het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31

Roozzz

Plus ultra

42erik schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:56:
Maar @Beloki, van de 17 soorten diensten kun je er 3 doen. Daar deed je er dan zo te lezen 30 van. Nieuwe teamleider wil daar 80 van maken.

Ik mis het probleem. Dat zijn als ik het goed lees diensten die je uit kunt voeren rekening houdend met je doof zijn. Wat is dan precies het probleem?
Ik neem aan dat de pijn erin zit dat hij nu de ene week 5 dagen dagdienst draait en de volgende week 5 dagen avonddienst heeft. Mochten deze 30 en 80 diensten allemaal laat zijn, dan verschuift dat van 6 naar 16 weken avonddienst. Ik zou daar ook niet gelukkig mee zijn. Zeker niet als hier in het verleden gewoon duidelijke afspraken over zijn gemaakt. In mijn beleving kunnen dit soort zaken niet eenzijdig veranderen bij een wisseling van de wacht.

@Beloki Waarschijnlijk val je onder de CAO Ziekenhuizen. Overleg met de vakbond kan allicht een hoop duidelijkheid verschaffen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Roozzz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:22:
[...]

Ik neem aan dat de pijn erin zit dat hij nu de ene week 5 dagen dagdienst draait en de volgende week 5 dagen avonddienst heeft. Mochten deze 30 en 80 diensten allemaal laat zijn, dan verschuift dat van 6 naar 16 weken avonddienst. Ik zou daar ook niet gelukkig mee zijn. Zeker niet als hier in het verleden gewoon duidelijke afspraken over zijn gemaakt. In mijn beleving kunnen dit soort zaken niet eenzijdig veranderen bij een wisseling van de wacht.

@Beloki Waarschijnlijk val je onder de CAO Ziekenhuizen. Overleg met de vakbond kan allicht een hoop duidelijkheid verschaffen.
maar waarin verschilt deze situatie dan met die van een medewerker die niet doof is? Moet die dan wel die 80 late diensten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31

Roozzz

Plus ultra

42erik schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:50:
[...]

maar waarin verschilt deze situatie dan met die van een medewerker die niet doof is? Moet die dan wel die 80 late diensten draaien?
Ik meen te begrijpen dat er ook andere diensten zijn die niet in de avond vallen, maar die ts kennelijk niet kan uitvoeren. Geen idee waar dat in zit, mogelijk veel telefonisch contact?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:10
Roozzz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Ik meen te begrijpen dat er ook andere diensten zijn die niet in de avond vallen, maar die ts kennelijk niet kan uitvoeren. Geen idee waar dat in zit, mogelijk veel telefonisch contact?
Staat toch gewoon in de TS dat hij niet kan bellen en daardoor bepaalde diensten niet kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Dit wordt gezegd:
Maar aangezien ik doof bent en niet kan bellen kan ik veel diensten niet doen zoals de nachtdiensten door de week en de weekenden

Maar dat beperkt dus de nachtdiensten, dus daar zou @Beloki er niet meer dan een andere medewerker van draaien. Maar dan mis ik dus het probleem?

@Beloki kun je hier wat duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Volgens mijn is het zo dat de werkgever een vergoeding krijgt om aanpassingen te doen op de werkplek voor een werknemer? Zou dat helpen om de deze diensten deels of helemaal te draaien?

Geen idee wat er voor producten op de markt zijn, maar iets dat geluid naar text omzet en omgekeerd zou dat werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:17
Erwin schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:30:
Het is verwerpelijk dat er ergens een teamlijder komt binnenlopen en een medewerker met een beperking gelijk het leven zuur wil maken. Ik hoop dat jullie eruit komen maar wil je vooral meegeven goed op jezelf en je gezondheid te letten. Zo'n situatie kan zoveel stress opleveren dat je kan overwegen jezelf ziek te melden. Nogmaals veel sterkte met de situatie en we lezen hier graag hoe je eruit gekomen bent.
Ik betwijfel of de teamleider binnenstapt met de intentie om het leven van iemand zuur te maken. Uiteraard wel een maar al te frequent geziene reflex op Tweakers om iemand die zijn/haar kant hier nooit zal delen, te pogen zo negatief mogelijk neer te zetten.
[...]

TS omschrijft in de openingspost het volgende:
Maar aangezien ik doof bent en niet kan bellen kan ik veel diensten niet doen zoals de nachtdiensten door de week en de weekenden.
Qua dienstfrequentie, is het punt dat @42erik maakt dan ook zo onlogisch helemaal niet. Waarom zou @Beloki slechts 30 diensten op jaarbasis hoeven te draaien, terwijl ieder andere medewerker te maken heeft met 80 diensten op jaarbasis? Dit lijkt zo op het eerste gezicht weinig gelijkwaardig t.o.v. de collega's die niet doof zijn.

Belangrijk onderscheid wel te maken is wat voor een vorm diensten het betreft. Hierover is TS onduidelijk tot vooralsnog. Er zit natuurlijk een verschil tussen aanwezigheidsdiensten, bereikbaarheidsdiensten, consignatiediensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik begrijp dat doofheid een beperking is bij het voeren van een telefoongesprek, maar zou text-to-speech programmatuur daar geen oplossing voor zijn? AI is hier tegenwoordig vrij goed in. Of kan dat niet om juridische en aansprakelijkheidsredenen omdat het gaat om onderzoek dat betrokken is bij het behandelen/diagnosticeren van patiënten?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
psychodude schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:30:
[...]

Ik betwijfel of de teamleider binnenstapt met de intentie om het leven van iemand zuur te maken. Uiteraard wel een maar al te frequent geziene reflex op Tweakers om iemand die zijn/haar kant hier nooit zal delen, te pogen zo negatief mogelijk neer te zetten.

[...]

TS omschrijft in de openingspost het volgende:

[...]

Qua dienstfrequentie, is het punt dat @42erik maakt dan ook zo onlogisch helemaal niet. Waarom zou @Beloki slechts 30 diensten op jaarbasis hoeven te draaien, terwijl ieder andere medewerker te maken heeft met 80 diensten op jaarbasis? Dit lijkt zo op het eerste gezicht weinig gelijkwaardig t.o.v. de collega's die niet doof zijn.

Belangrijk onderscheid wel te maken is wat voor een vorm diensten het betreft. Hierover is TS onduidelijk tot vooralsnog. Er zit natuurlijk een verschil tussen aanwezigheidsdiensten, bereikbaarheidsdiensten, consignatiediensten.
We doen het nu eenmaal met de informatie die we voor handen hebben. Maar als jij nou eens de taak op je neemt de tegenpartij van TS te bevragen en hier de uitkomst te delen? Dan heb je misschien wel een Tweakers primeurtje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Erwin schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:59:
[...]

We doen het nu eenmaal met de informatie die we voor handen hebben. Maar als jij nou eens de taak op je neemt de tegenpartij van TS te bevragen en hier de uitkomst te delen? Dan heb je misschien wel een Tweakers primeurtje :*)
Nou ja, om nu uit die info te halen dat teamleider een leven zuur wil maken is wel bizar kort door de bocht, hoe je dat uit de beperkte info haalt is me een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:51
ari3 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:49:
Ik begrijp dat doofheid een beperking is bij het voeren van een telefoongesprek, maar zou text-to-speech programmatuur daar geen oplossing voor zijn? AI is hier tegenwoordig vrij goed in. Of kan dat niet om juridische en aansprakelijkheidsredenen omdat het gaat om onderzoek dat betrokken is bij het behandelen/diagnosticeren van patiënten?
Nou, ik dacht eigenlijk hetzelfde na de TS. We zijn al technologisch zo ver, ik kan mij bijna niet voorstellen dat dove mensen geen telefoongesprekken kunnen voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:12
Speech to Text is zeker nog niet ontwikkeld genoeg om het volledig te kunnen ontlasten. Voor mijn werk moet ik ook regelmatig videobellen via Teams. Ook daar zet ik de Speech to Text aan.Ik kan je zeggen dat, als ik niet nog een beetje kon horen, het best vaak onbegrijpelijk is wat iemand zegt. Er hoeven maar een of twee belangrijke key worden toch anders 'vertaald' te worden, en je raakt de context kwijt.

Voor de beeldvorming: ikzelf ben dus slechthorend. Er komt meer bij kijken dan niet of slecht kunnen horen. Je bent zelf ook alerter omdat je rondom je niets hoort. Dat kost veel energie. En zo zijn er nog meer dingetjes die alles bij elkaar het toch een stuk lastiger maakt om feitelijk hetzelfde werk te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 15:37
Grappig dat iedereen het over hulpmiddelen heeft. Echter in ben zelf doof, en ik gun het niemand die in een spoed situatie mij moet bellen, en zeker niet dat de stem wordt dat omgezet word in een tekst met xx % accuratie. Het gaat dan net fout in die xx %.

In de TS was het voldoende geweest als TS had geschreven;

Ik heb werkafspraken gemaakt, deze afspraken jarenlang nageleefd. Ze zijn niet vastgelegd en nu wil de manager hier op terug komen.
President schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:13:
[...]

Nou, ik dacht eigenlijk hetzelfde na de TS. We zijn al technologisch zo ver, ik kan mij bijna niet voorstellen dat dove mensen geen telefoongesprekken kunnen voeren?
Lees nog eens wat je schrijft. Ontleed even het woord telefoon, bedenk wat doof betekent. En besef dan dat een Telefoongesprek dan fysiek niet mogelijk is als je doof bent.

Jij bedoelt; Dat er geen andere typen van communicatie op de werkvloer van de TS ingevoerd kunnen worden om te ondersteunen bij de werkzaamheden.

[ Voor 28% gewijzigd door Lumics op 23-03-2025 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:51
Lumics schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:00:

Lees nog eens wat je schrijft. Ontleed even het woord telefoon, bedenk wat doof betekent. En besef dan dat een Telefoongesprek dan fysiek niet mogelijk is als je doof bent.

Jij bedoelt; Dat er geen andere typen van communicatie op de werkvloer van de TS ingevoerd kunnen worden om te ondersteunen bij de werkzaamheden.
Dat er inderdaad blijkbaar nog geen technologische mogelijkheden zijn dat een klant belt en vervolgens iemand aan de lijn krijgt om mee te communiceren inderdaad. Ik snap dat iemand die doof is niks hoort en niet terug praten, maar ik ging er vanuit dat een computer of iets dergelijks de audio wel kan omzetten naar tekst en dat degene die doof is dit dan kan lezen en kan antwoorden.

Maar nu ik dat zeg begrijp ik dat daar vertraging in komt. Tevens heb ik ook wel eens dingen ingesproken en komt daar ook maar de helft van de tijd het goede uit, dus we zullen inderdaad technologisch nog niet zo ver zijn.

Dan blijft de chat over ipv bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beloki
Goede morgen

Ik lees veel berichten en verschillende meningen, dank je wel voor de input.

Bellen zal ik nooit kunnen, en daar is op dit moment nog geen oplossing voor.

Als ik overdag werkt ben ik veel sneller moe dan een horende collega omdat ik alles moet doen met mijn ogen,
maar gelukkig heb ik dan nog veel horende collega's om mij heen die mij aanwijzen voor de alarmen .

Maar savonds moet ik heen en weer lopen bij alle apparatuur om te kijken of er een alarm is, de horende collega's hoeven dat niet, die horen dat van een afstand met een kopje thee bij wijze van spreken

Sinds ik een nieuwe teamleider hebt doet hij niks voor mij, geen ondersteuning en vragen van mijn kant ontwijkt hij etc.

Gister heb ik contact opgenomen met mijn oude teamleider want ik begon al bijna te twijfelen aan mijn eigen woorden door zijn leugens.
Maar mijn oude teamleider bevestigde gisteravond dat we idd afspraken daarover gemaakt hebben en dat zij het overgedragen had aan haar opvolger en de baas

Nu moet ik weer wachten op haar reactie op mijn nieuwe vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
En over bellen, op mijn werk hebben we een dienst telefoon en we worden dan gebeld door verschillende afdelingen etc.. En dan door verschillende artsen en verpleegkundigen,

Om dat allemaal aan te passen lijkt mij een zeer ingewikkeld systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Beloki schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:21:
Goede morgen

Ik lees veel berichten en verschillende meningen, dank je wel voor de input.

Bellen zal ik nooit kunnen, en daar is op dit moment nog geen oplossing voor.

Als ik overdag werkt ben ik veel sneller moe dan een horende collega omdat ik alles moet doen met mijn ogen,
maar gelukkig heb ik dan nog veel horende collega's om mij heen die mij aanwijzen voor de alarmen .

Maar savonds moet ik heen en weer lopen bij alle apparatuur om te kijken of er een alarm is, de horende collega's hoeven dat niet, die horen dat van een afstand met een kopje thee bij wijze van spreken

Sinds ik een nieuwe teamleider hebt doet hij niks voor mij, geen ondersteuning en vragen van mijn kant ontwijkt hij etc.

Gister heb ik contact opgenomen met mijn oude teamleider want ik begon al bijna te twijfelen aan mijn eigen woorden door zijn leugens.
Maar mijn oude teamleider bevestigde gisteravond dat we idd afspraken daarover gemaakt hebben en dat zij het overgedragen had aan haar opvolger en de baas

Nu moet ik weer wachten op haar reactie op mijn nieuwe vragen
Ik snap het nog steeds nauwelijks... Komt het er nu op neer dat je minder nachtdiensten draait omdat je de apparatuur visueel moet checken ipv te luisteren naar een alarm?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:25
42erik schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:21:
[...]

Ik snap het nog steeds nauwelijks... Komt het er nu op neer dat je minder nachtdiensten draait omdat je de apparatuur visueel moet checken ipv te luisteren naar een alarm?
Waarom moet je dit uberhaupt snappen? Het hoe en wat is toch helemaal niet relevant voor de vraag van de TS.

Het gaat erom dat de werkgever eerder gemaakte afspraken niet meer wil nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
42erik schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:21:
[...]

Ik draai geen nachtdiensten

Je doet dan onderhoud aan apparatuur, dat kan ik wel

Maar je draagt de hele tijd de telefoon bij je, mocht de arts bellen of de SEH of andere randzaken waar je gebeld voor wordt

En als ze bellen dan kan ik het niet opnemen. Dat is het grote probleem want ik kan ze niet verstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Beloki schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:45:
[...]

Je doet dan onderhoud aan apparatuur, dat kan ik wel

Maar je draagt de hele tijd de telefoon bij je, mocht de arts bellen of de SEH of andere randzaken waar je gebeld voor wordt

En als ze bellen dan kan ik het niet opnemen. Dat is het grote probleem want ik kan ze niet verstaan ;)
Blijkbaar bedoelde ik avonddiensten, sorry. Dan bedoelde ik dus: Komt het er nu op neer dat je minder avonddiensten draait omdat je de apparatuur visueel moet checken ipv te luisteren naar een alarm?

Overigens geef je in de startpost aan dat je geen nachtdiensten kan doen, maar nu zeg je dat die juist wel kunnen omdat dat alleen maar onderhoud is...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Hielko schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:33:
[...]

Waarom moet je dit uberhaupt snappen? Het hoe en wat is toch helemaal niet relevant voor de vraag van de TS.

Het gaat erom dat de werkgever eerder gemaakte afspraken niet meer wil nakomen.
De situatie begrijpen... Dat lijkt me nogal voor de hand liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
42erik schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:55:
[...]

Blijkbaar bedoelde ik avonddiensten, sorry. Dan bedoelde ik dus: Komt het er nu op neer dat je minder avonddiensten draait omdat je de apparatuur visueel moet checken ipv te luisteren naar een alarm?

Overigens geef je in de startpost aan dat je geen nachtdiensten kan doen, maar nu zeg je dat die juist wel kunnen omdat dat alleen maar onderhoud is...?
Je doet juist snachts onderhoud omdat het heel rustig is, maar tijdens het onderhoud word je vaak gebeld door artsen en dat is nou het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 15:32
Beloki schreef op maandag 24 maart 2025 @ 06:56:
[...]

Je doet juist snachts onderhoud omdat het heel rustig is, maar tijdens het onderhoud word je vaak gebeld door artsen en dat is nou het probleem :)
Je zou de andere diensten alleen kunnen draaien als de werkgever je daar alle hulpmiddelen voor levert. Maar dat doen ze blijkbaar niet. Je hebt tegenwoordig telefoontoestellen die spraak omzetten naar tekst en dat werkt ook in ziekenhuizen. Maar dat is wel een hele investering voor 1 persoon wat ze waarschijnlijk niet gaan doen.

Even nog een andere vraag, krijgt het ziekenhuis geen extra geld vanwege je beperking?

Ziekenhuizen kunnen via het UWV subsidies aanvragen voor werknemers met een beperking. Dit valt onder de no-riskpolis en de voorzieningenregeling. Dit kan het voor je werkgever financieel aantrekkelijker maken om je aangepaste dienstenpatroon te respecteren.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Beloki schreef op maandag 24 maart 2025 @ 06:56:
[...]

OK, dus die kunnen niet, da's nu duidelijk.

Die 30 kun je wel uitvoeren toch? Die 80 kunnen op dezelfde manier ook uitgevoerd worden door je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Beloki schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:45:

Dat is dus eigenlijk het probleem van de werkgever. Als jij wel een nachtdienst wilt draaien (laat de complicatie van niet kunnen opnemen van een telefoon buiten beschouwing) dan kan je het probleem neerleggen bij de werkgever dat ze daar dan maar een oplossing voor mogen verzinnen. Al kan ik mij ook goed voorstellen dat voor je dag/nacht ritme het onhandig is om elke keer te switchen tussen de verschillende tijdstippen.

Verder voor alle spraak-naar-tekst suggesties. Het valt en staat met het niveau van de sprekenden. Als een gesprek drijft op afkortingen en wellicht met sterke accenten (geen idee waar de bellers vandaan komen) dan is de tekst vaak onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:23:
[...]

Dat is dus eigenlijk het probleem van de werkgever. Als jij wel een nachtdienst wilt draaien (laat de complicatie van niet kunnen opnemen van een telefoon buiten beschouwing) dan kan je het probleem neerleggen bij de werkgever dat ze daar dan maar een oplossing voor mogen verzinnen.
Dus als iemand geen nachtdienst kán draaien door een beperking, maar dat wel wil, moeten we dat probleem maar in de maag van de werkgever splitsen...? Dat lijkt me niet. Een beperking kan er nu eenmaal voor zorgen dat je bepaalde werkzaamheden niet uit kan voeren. Dat is vervelend, maar zo is het nu eenmaal soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
42erik schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:44:
[...]

Dus als iemand geen nachtdienst kán draaien door een beperking, maar dat wel wil, moeten we dat probleem maar in de maag van de werkgever splitsen...?
Uh ja daar hebben we de Participatiewet voor of heb je liever dat mensen met een beperking achter de geraniums gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
bie100 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:24:
[...]

Uh ja daar hebben we de Participatiewet voor of heb je liever dat mensen met een beperking achter de geraniums gaan zitten?
We gaan meteen van bepaalde werkzaamheden niet kunnen naar achter de geraniums? :?

Bepaalde werkzaamheden zijn nu eenmaal onmogelijk, zoals luisteren naar een telefoon als je doof bent en de spraaksoftware blijkbaar nog niet ver genoeg ontwikkeld is, net als geluidstechnicus zijn als je doof bent en buschauffeur zijn als je blind bent.

Dat betekent niet dat je achter geraniums moet zitten, maar ook niet dat alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37
42erik schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:55:
Zo te lezen zijn het er minder omdat @Beloki maar 3 van de 17 types diensten kan draaien, en 80 avonddiensten per jaar bovenop je normale uren houdt in dat je zo'n 1.5 a 2 avonden per week bezig bent met zaken die behoorlijk inspannend zijn (terwijl je er al een dag op hebt zitten), terwijl de rest van de medewerkers die tijd beter kunnen verdelen (niet gelimiteerd tot avonddiensten) én een groot deel van die tijd lekker achterover kunnen leunen totdat ze een alarm horen of telefoon krijgen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:18

Standeman

Prutser 1e klasse

42erik schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:44:
[...]

Dus als iemand geen nachtdienst kán draaien door een beperking, maar dat wel wil, moeten we dat probleem maar in de maag van de werkgever splitsen...? Dat lijkt me niet. Een beperking kan er nu eenmaal voor zorgen dat je bepaalde werkzaamheden niet uit kan voeren. Dat is vervelend, maar zo is het nu eenmaal soms
Uhhh, ja. Dat is het probleem van de werkgever. Die heeft Beloki aangenomen en komt nu afspraken niet na. Ik zie Arriva ook geen blinde buschauffeurs aannemen en dan het probleem bij de werknemer neerleggen, dus die vergelijking raakt kant nog wal.

@Beloki Ik zou in jouw geval aangeven dat je geen probleem hebt nachtdiensten wil draaien, maar om overduidelijke redenen niet de telefoon kan opnemen. Geef werkgever / teamleider de keuze: Of je je blijft bij die 30 diensten, of je werk ook nachtdiensten zonder telefoon (+ een oplossing door de teamleider bedacht).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Standeman schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:09:
[...]

Uhhh, ja. Dat is het probleem van de werkgever. Die heeft Beloki aangenomen en komt nu afspraken niet na. Ik zie Arriva ook geen blinde buschauffeurs aannemen en dan het probleem bij de werknemer neerleggen, dus die vergelijking raakt kant nog wal.

@Beloki Ik zou in jouw geval aangeven dat je geen probleem hebt nachtdiensten wil draaien, maar om overduidelijke redenen niet de telefoon kan opnemen. Geef werkgever / teamleider de keuze: Of je je blijft bij die 30 diensten, of je werk ook nachtdiensten zonder telefoon (+ een oplossing door de teamleider bedacht).
De buschauffeur was een voorbeeld van een onmogelijke combinatie, net als als dove bellen.

Sowieso deed/wilde beloki al geen nachtdiensten, dit was in reactie op @Qwerty-273 die een eventuele vraag on nachtdiensten, die dus niet kunnen want telefoon, als probleem bij de werkgever neer wilde leggen.

Als iemand die niet deed, en opeens wel wilt terwijl dat niet werkt, lijkt het me onzinnig om dan van de werkgever te eisen dat deze nieuwe wens zomaar werkbaar gemaakt moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Paul schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:46:
[...]
Zo te lezen zijn het er minder omdat @Beloki maar 3 van de 17 types diensten kan draaien, en 80 avonddiensten per jaar bovenop je normale uren houdt in dat je zo'n 1.5 a 2 avonden per week bezig bent met zaken die behoorlijk inspannend zijn (terwijl je er al een dag op hebt zitten), terwijl de rest van de medewerkers die tijd beter kunnen verdelen (niet gelimiteerd tot avonddiensten) én een groot deel van die tijd lekker achterover kunnen leunen totdat ze een alarm horen of telefoon krijgen.
Bovenop...? Dat haal ik er niet uit eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

42erik schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:18:
Sowieso deed/wilde beloki al geen nachtdiensten, dit was in reactie op @Qwerty-273 die een eventuele vraag on nachtdiensten, die dus niet kunnen want telefoon, als probleem bij de werkgever neer wilde leggen.
De eenvoudigste oplossing is dan ook gewoon om een tweede werknemer op de nachtdienst te zetten die wel horend is (en ja dan ga ik voorbij aan de eventuele problemen om die bezetting rond te krijgen). Geen enkele aanpassing nodig, wel extra bezetting in de nacht. En dat kan je heel goed een probleem van de werkgever maken (als die er opstaat dat je meer diensten gaat draaien). Een werkgever is sowieso aangewezen om de juiste voorzieningen voor haar werknemers aan te bieden, en daarbovenop de participatiewetgeving die meer ondersteuning kan bieden op bepaalde gebieden.

Maar het gaat wel erg offtopic van de vragen van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37
42erik schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:52:
Bovenop...? Dat haal ik er niet uit eigenlijk
Wat heeft'ie dan het eerste half jaar gedaan? En als het er niet bovenop komt dan zou je verwachten dat het niet om "aantal diensten" zou gaan maar "van X uur per week naar Y uur per week werken".

Als 30 of 80 diensten alles is wat mensen daar werken dan zegt de nieuwe teamleider dus: "je hebt een baan van 4.5 uur per week, we willen dat je 12 uur per week gaat werken, dat doen je collega's ook". (30 diensten * 8 uur / 52 weken vs 80 diensten * 8 uur / 52 weken).

Zeker ook omdat je tijdens die dienst blijkbaar geen lab-werk doet maar alleen storingen verhelpt en onderhoud pleegt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Paul schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:04:
[...]
Wat heeft'ie dan het eerste half jaar gedaan? En als het er niet bovenop komt dan zou je verwachten dat het niet om "aantal diensten" zou gaan maar "van X uur per week naar Y uur per week werken".

Als 30 of 80 diensten alles is wat mensen daar werken dan zegt de nieuwe teamleider dus: "je hebt een baan van 4.5 uur per week, we willen dat je 12 uur per week gaat werken, dat doen je collega's ook". (30 diensten * 8 uur / 52 weken vs 80 diensten * 8 uur / 52 weken).

Zeker ook omdat je tijdens die dienst blijkbaar geen lab-werk doet maar alleen storingen verhelpt en onderhoud pleegt.
Ik realiseer me net dat ik aannam dat die 30 en 80 avond/nacht diensten waren. Die dan aangevuld werden met normale diensten. En dat die verdeling nu aangepast wordt. Maar ik zie nu dat dat nergens duidelijk staat nee. Al lijkt er hier wel naar gehint te worden dat deze diensten naast dagdiensten bestaan: Beloki in "Conflict met teamleider over aantal diensten"

Maar ik bleef wel hetzelfde uren draaien, gewoon dagdiensten overdag want dan zijn we met 40 man op de werkvloer vandaar

[ Voor 5% gewijzigd door 42erik op 24-03-2025 15:33 ]

Pagina: 1