Kozijn water pas maar deur staat scheef

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Hi,

er is een nieuw kozijn geplaatst met deur in een oud huis, nu staat het kozijn water pas maar de deur lijkt toch best scheef te staan, waar zou dit door kunnen komen? Verstellen kan niet gezien de deur dan niet meer sluit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EioXGWq5C22nkhUi8ktenOX_tgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmN4N6YCpPcjEPMcdjNhChrg.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de buitenkant ziet het er wel gewoon strak uit mbt de raam kozijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcHeijerman op 19-03-2025 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-09 15:52
Ik ben het met je eens dat het er inderdaad scheef uit ziet. Heb je een ook een foto van buitenaf?

Als je de deur open doet, valt hij dan zelf verder open / dicht? Dan hangt hij er scheef in.

Als hij nu wel waterpas hangt, dan is je kozijn scheef.
Maar je zegt zelf dat het kozijn waterpas is, dan lijkt mij toch dat de deur er scheef in hangt.

Ik zou de afstand tussen de deur en het kozijn opmeten (links boven en links onder) en op de foto zetten met een rolmaat erbij en aan de installateur vragen om het een en ander na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Dat het kozijn waterpas is, wil niet zeggen dat de muren links en rechts waterpas zijn.

Ga met een waterpas overal langs, dus ook die muren links, rechts, en de deur zelf, en je komt er waarschijnlijk snel genoeg achter wat nou eigenlijk scheef is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Is de tussen dorpel (kalf) ook waterpas, of heb je alleen de stijlen gemeten? ik denk dat je kozijn een parallelogram is.

Na te meten met een waterpas,een blokhaak of de diagonalen meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Ik heb verkeerd gekeken, de afwerking was water pas, het kozijn niet helemaal, het kozijn hebben ze wel haaks aangesloten op het raam kozijn van het voorraam. Ik neem dan ook aan dat wanneer ze dit niet gedaan hadden de deur recht was geweest maar het van de buitenkant geen gezicht was geweest in combinatie met het raam kozijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
Vergeleken met tussendorpel hangt de deur wel.
De deur dient te worden opgetopt, dit doe je met in elke hoek een glasblokje op spanning tussen stijlen/dorpels en paneel/glas.
Echter door de extra tussenstijl in deze deur is dat moeilijker.
Pagina: 1