Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarf99
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-07 11:47
Bij het vullen van de cv leidingen van mijn Vaillant VCW 36 ketel, stroomt het water er gelijk weer uit via een nippeltje dat naast de uitvoer van de overdrukbeveiliging en voor de condens afvoer ligt.

In de installatiehandleiding is er niets te vinden over dit stuk, ik kan het wel een achtste slag draaien, maar dat helpt ook niets.

Het zijn geen druppeltjes, het gaat over emmers per uur. Op het internet ook niets gevonden.

Kan er me iemand zeggen waar dit voor dient en hoe ik het probleem kan verhelpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUe0sGGmEtjHsOyne8NMA3qOCa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eV9acfUStp1EDCD9AWQNeca.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Knarf99 op 21-03-2025 14:20)

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:07
Hij lekt omdat de afdichting niet meer afdicht in dat deel, of omdat de kraan een beetje open staat, mogelijk wat vuil ertussen.
Even met een steeksleuteltje de kraan open en dicht draaien en weer proberen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:07
Hij lekt omdat de afdichting niet meer afdicht in dat deel, of omdat de kraan een beetje open staat, mogelijk wat vuil ertussen.
Even met een steeksleuteltje de kraan open en dicht draaien en weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarf99
Bedankt, ga het morgenvroeg proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarf99
Raad opgevolgd,
Het water komt niet langs de afdichting, en het kraantje draait al wat verder maar blijft druppelen.

Ga proberen het kraantje te weken in een lauw sopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knarf99
Schoonmaken helpt niet, het ventieltje dicht niet meer.
Gelukkig toch een vervangonderdeel (aftapventiel) gevonden op het web en besteld.